Permalänk
Medlem

Radiator rengörning

Så mina radiatorer kom precis och jag tänkte jag skulle rengöra dem för att ha något att göra. Jag har använt upphettat destillerat vatten och skakat dem så mina armar känns som jag vore 14 igen. Problemet är att jag inte får dem 100%, vissa shakes så är vattnet klart men så gör man en till och vips så är det lite partiklar som kommer ut.

Efter ha kämpat med en radiator i sisådär 2h så började jag läsa lite på nätet om folk som kör en vatten & vinäger lösning i dem. Är det en bra idé?
Finns det andra tips för att få dem helt 100%?

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Skrivet av Nephelim:

Så mina radiatorer kom precis och jag tänkte jag skulle rengöra dem för att ha något att göra. Jag har använt upphettat destillerat vatten och skakat dem så mina armar känns som jag vore 14 igen. Problemet är att jag inte får dem 100%, vissa shakes så är vattnet klart men så gör man en till och vips så är det lite partiklar som kommer ut.

Efter ha kämpat med en radiator i sisådär 2h så började jag läsa lite på nätet om folk som kör en vatten & vinäger lösning i dem. Är det en bra idé?
Finns det andra tips för att få dem helt 100%?

Koka vatten och häll i, sedan använd sysclean. Ska nog göra susen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Kör på filter på slingan så ska det nog inte vara några problem.