Permalänk
Medlem

Coolermaster pasta eller Noctua?

Sitter och ska slänga ihop mitt mITX bygge med ny kylare.
Har både Coolermaster thermal grease
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168351030...

Och Noctuas egna.
http://www.amazon.com/Noctua-NT-H1-Thermal-Compound-Retail/dp...

Berätta sanningen för mig gissare och experter!

Visa signatur

4670k@4.4Ghz | 780GTX@1215/3110

Permalänk
Medlem

Noctua helt klart.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ingen skillnad alls, ta det som är billigast.

Han har ju båda, ska han då spara den mer påkostade tills det blir någon form av antikvärde eller?

Absolut Noctua

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Han har ju båda, ska han då spara den mer påkostade tills det blir någon form av antikvärde eller?

Absolut Noctua

Han kan sälja båda och köpa en burk(?) Majonnäs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Han kan sälja båda och köpa en burk(?) Majonnäs.

Det värsta är att du säkert är seriös

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Artic Silver skulle du ha haft

Permalänk

Zalman pastan är bra

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Avstängd

Skaffa Phobya HeGrease, Gelid GC-Extreme eller Prolimatech PK-3. Bland dom bästa, enklaste och smidigaste kylpasterna som finns.

Skrivet av Bazisten:

Artic Silver skulle du ha haft

Usch, nej. Fy fan vilket skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Det värsta är att du säkert är seriös

Det värsta är ju det att enligt testet jag länkade ovan så är det ingen skillnad på Noctuas pasta och majonnäs..

Måste klart också säga att jag absolut inte rekommenderar någon att köra majonnäs som kylpasta under en längre tid då den kommer göra så block oxiderar.

Dold text
Permalänk
Medlem

Hej Lånar tråden lite

Funderar på att försöka plocka isär min HP laptop för att rensa damm, olja fläkten och byta kylpastan. Undrar då bara om denna duger gott eller jag måste ha något dyrare/bättre. Vilken jag än väljer så är den nog garanterat bättre än den som redan sitter på nu från fabrik
datorn är typ 3-4 år och fläkten har byts första året då den lät fruktansvärt.

Kan också nämnas att jag kan inget om sådant här.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej Lånar tråden lite

Funderar på att försöka plocka isär min HP laptop för att rensa damm, olja fläkten och byta kylpastan. Undrar då bara om denna duger gott eller jag måste ha något dyrare/bättre. Vilken jag än väljer så är den nog garanterat bättre än den som redan sitter på nu från fabrik
datorn är typ 3-4 år och fläkten har byts första året då den lät fruktansvärt.

Kan också nämnas att jag kan inget om sådant här.

Den duger.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Den duger.

Låter bra, då kör vi på den

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.