Snabbtitt på Windows 8.1

Permalänk
Melding Plague

Snabbtitt på Windows 8.1

Microsoft påbörjar utrullningen av den första stora uppdateringen till Windows 8 och utlovar hundratals större och mindre nyheter. SweClockers bjuder på en snabb genomgång.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Skäggig legend

Emil är bara för geoow! <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Det bästa jag har hört

Citat:

Bland annat finns möjlighet att starta direkt till skrivbordet, samt att slå av de aktiva hörnen.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Entusiast

Alltid trevligt med en ny video från redaktionen!
Kommer nog inte att uppgradera till Windows 8 men vem kan motstå denna pedagogiska kvart?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Trevligt med en genomgång! Bra jobbat Emil!

Värt att nämna att en Facebook-app släpptes idag med, den kräver dock 8.1.

Emil, har du testat att scrolla med drakbakgrunden? Ser rätt schysst ut med animerad bakgrund tycker jag.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

"Idag vill jag läsa om Boston"

Visa signatur

HTPC Thermaltake Mini-ITX SD100 | Zotac GeForce 9300-ITX WiFi | Intel Core 2 Duo E7500 2.93GHz | Corsair 4GB DDR2 PC6400 800MHz | Samsung Spinpoint F1 1TB|
Stationär Fractal Design Define R3 | INTEL 2500K 3.3GHz 6MB S-1155 | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | WD Caviar Black 640GB | Scythe Ninja III CPUCooler | Cooler Master GX 550W | Gigabyte GA-H67A-UD3H ATX | Corsair 8GB DDR3 XMS3 PC10666 1333MHZ (2X4GB) |

Permalänk
Medlem

Inte helt fel med en uppdaterad version av Windows 8. Kan väl tycka att Windows 8.1 egentligen är vad jag förväntade mig av Windows 8.

Men bättre sent än aldrig att få dessa funktionerna. Ser fram emot att uppdatera när jag kommer hem från jobb. Har inte testat preview versionen som funnits för nedladdning. Ville vänta på att den släpptes i färdig version istället.

Permalänk
Medlem

Grym timing, ominstallerade precis allt igår tillsammans med ett gäng nya trevliga komponenter!
Undra om Killer NIC har drivrutiner redo till Windows 8.1 nu då? (MSI Mpower MAX) Någon som vet?
Fick lära mig den hårda vägen förra gången..

Edit; Hemsidan skvallrar inte om vilka operativ som stöds men länken ser bra ut..
Drivrutiner för Killer NIC E2200 64bit - http://www.killergaming.com/driverlists/KillerSuite_v2_1.0.35...

Permalänk
Medlem

Snart dags för 130 datorer att få en uppdatering alltså... oboy den dagen det händer blir en lagom stressig dag om man inte skippar en helg och jobbar extra bara för att få det fixat utan att ha massa kontorsnissar som ska jobba samtidigt...

Annars ser jag fram emot denna uppdateringen.

Visa signatur
Permalänk

Fan att RDP-funktionen mot datorn är borta på billiga versionen. Jag använder det myycket.

Permalänk
Medlem

Intressanta funktioner, gillar verkligen skarpt vad dem har gjort med 8.1! Blir nog att uppgradera trotts allt.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Discokungen

Jag förstår fortfarande inte poängen med modern UI på annat än enheter med touchskärmar, men det är trevligt att de gör det lite mer användbart för datorer. Frågan är när de kommer göra det helt anpassat för vanliga datorer.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tja tackar för tipset, blir att Uppdatera till 8.1 när man kommer hem idag. Har kunnat ett tag genom MSDN men varit för lat.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Uppdateras RT också idag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sodapop:

Uppdateras RT också idag?

Ja!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Tack för sammanfattningen Sweclockers. Har funderat på om de är värt pengarna och besväret att uppgradera.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

W7 blir mitt sista OS från MS som det ser ut idag.... Jag kan inte med W8 och W8.1 gör inte saken mycket bättre.

Permalänk
Avstängd

Har precis börjat använda windows 8 och fullkomligt avskyr 'modern UI' nterfacet. Navigerar snabbare genom kör och kommandon än i det grafiska. Dessutom har jag aldrig upplevt så mycket crasher och underliga saker som med Windows 8.

Vart fan stänger man av/startar om?

Gillar utseendet förutom Modern UI, så denna upgraderingen kommer säkert bli bra

Edit: hoppas för guds skull att deras bloatware ("appar") installeras med uppdateringen. Har precis rensat datorn på allt jag ogillade med Windows 8, som gick.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Hur är 8.1 i nuläget när det kommer till drivrutiner och dylikt? Jag har en nyckel för både OS:et och preview versionen men inte haft tiden att testa runt. Dock lite sent nu när det snart släpps.
Men när det släpps är det värt att gå över direkt?

Permalänk
Medlem

Bra med förbättringar... men detta gjorde ju bara ett misslyckat OS mindre misslyckat.

Permalänk

Känns som man inte kan leva utan classic shell i 8.1

Permalänk
Medlem

Finns det något bra/billigt ställe som ni rekommenderar online, dvs digital download med nyckel direkt (instant delivery)?

Permalänk
Administrativ avgift

Yay!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Har precis börjat använda windows 8 och fullkomligt avskyr metro (?) interfacet. Navigerar snabbare genom kör och kommandon än i det grafiska. Dessutom har jag aldrig upplevt så mycket crasher och underliga saker som med Windows 8.

Vart fan stänger man av/startar om?

Gillar utseendet förutom Metro (om det nu är vad det heter), så denna upgraderingen kommer säkert bli bra

Öh? Start knapp sen bara skriva, är tom. snabbare än förut..

Permalänk
Avstängd

Ubuntu 13.10 ska tydligen dyka upp idag också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Har precis börjat använda windows 8 och fullkomligt avskyr metro (?) interfacet. Navigerar snabbare genom kör och kommandon än i det grafiska. Dessutom har jag aldrig upplevt så mycket crasher och underliga saker som med Windows 8.

Vart fan stänger man av/startar om?

Gillar utseendet förutom Metro (om det nu är vad det heter), så denna upgraderingen kommer säkert bli bra

Som tur är sök funktionerna mycket snabbare och bättre i W8
För att stänga av kan du använda ALT F4 eller Windows tangenten + i
Alternativt om du vill använda musen så glider du med musen längst upp åt höger på skärmen.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/new-keyboard-sho...
Är alltid bra att ha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Terrell:

Som tur är sök funktionerna mycket snabbare och bättre i W8
För att stänga av kan du använda ALT F4 eller Windows tangenten + i
Alternativt om du vill använda musen så glider du med musen längst upp åt höger på skärmen.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/new-keyboard-sho...
Är alltid bra att ha

Eller högerklicka nere i vänster hörn i 8.1. Alternativt trycka win+x. Eller att konfigurera vad en knapptryckning på den fysiska powerknappen gör/stänga locket. Finns så sjukt många olika sätt att stänga av en dator i 8.1.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Någon som fått ner det ännu via windows update, eller är det prick kl 13.00 det ska släppas?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har kört Win 8.1 i ca en månad nu via MSDNAA och gillar det skarpt. Bättre än 8 och fick mig att börja använda det ordentligt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Håller med och det är för min egen del betydelselöst att man kan använda samma bakgrund på både skrivbordet och det moderna gränssnittet då jag ändå kan göra allt jag vill från skrivbordet, prisa tredjepartprogram såsom Start8 som gör att användarvänligheten åter sätts i fokus.

Citat av borttaget inlägg borttaget.