Windows 8.1 vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Enda problemet med uppdateringen för min egen del är att BankID på kort inte fungerar, det lär väl komma en snar uppdatering inom någon vecka men för tillfället fungerar det inte alls och dessutom verkar det inte finnas stöd för 8.1 i Swedbank heller fullt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ja, det kan uppenbarligen ta till synes helt omotiverat lång tid på vissa maskiner. Se även tex. http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1245538...

Sådär ja , nu gick jag till datorn efter att ha låtit den stå och installera över natten. Nu 10 timmar senare så gick jag för att kolla lägen och såg att det står ett felmeddelande men en massa siffror följt av ett (har återställt ditt windows då det ej gick och installera 8.1) Hahaha , de kan dra åt skogen. och jag har en ganska snabb hhd så det borde inte ta så låg tid.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Enda problemet med uppdateringen för min egen del är att BankID på kort inte fungerar, det lär väl komma en snar uppdatering inom någon vecka men för tillfället fungerar det inte alls och dessutom verkar det inte finnas stöd för 8.1 i Swedbank heller fullt ut

Har nog bara med Internet explorer 11 att göra, kör Firefox/Chrome istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Har nog bara med Internet explorer 11 att göra, kör Firefox/Chrome istället.

Kan ju tillägga att Civ V också slutade fungera i och med 8.1, snackade med BankID supporten igår kväll och dom bekräftade att det inte finns något stöd för 8.1 i dagsläget men att dom håller på att jobba med en uppdatering. Det beror således inte på Explorer 11.

Permalänk
Medlem

Verkar jättebra!

men jag kan inte uppgradera för windows store kraschar när jag för söker öppna den. ser dock att det finns en uppdatering.

någon som vet hur man kan fixa det?

Edit: kan inte öppna nån annan grund app som tex meddelanden eller kalendern!

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tobbel:

En tråd på reddit om samma sak, http://www.reddit.com/r/windows/comments/1oor43/windows_81_wa..., där detta tycks hjälpa:

Tack så mycket, körde in 8.1 igår och fick stora problem med att bilden flimrade mycket i cz men detta hjälpte

Permalänk
Medlem

Så,nu gör jag ett nytt försök med 8.1. Har instalerat det på min laptop, stationära kör fortfarande 7an. Fint att den hitta alla drivrutiner själv

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Vad betyder dessa pilar på de flesta apparna?

Jag antog att det betyder att de behövde uppdateras men kan inte inte hitta några uppdateringar, det är också inställt på att uppdatera automatiskt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Tur det för ert krig för/mot Win8 börjar bli väldigt utdraget och uttjatat :/ Beundrar dock er passion inom ämnet.

OnT: Röstar när jag kommer hem och hunnit testa Hoppas jag också ser uppdateringen. Såg inget i morse innan jag skulle till jobbet iaf.

Det är skillnad på passion och besatthet, just sayin'

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

http://i.imgur.com/t6dHE7U.png

Vad betyder dessa pilar på de flesta apparna?

Jag antog att det betyder att de behövde uppdateras men kan inte inte hitta några uppdateringar, det är också inställt på att uppdatera automatiskt.

Undrar exakt samma sak. Någon som vet?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Kan ju tillägga att Civ V också slutade fungera i och med 8.1, snackade med BankID supporten igår kväll och dom bekräftade att det inte finns något stöd för 8.1 i dagsläget men att dom håller på att jobba med en uppdatering. Det beror således inte på Explorer 11.

Civ V fungerar fint för mig.

Permalänk
Medlem

Om någon brukar träna ofta och annars håller koll på hur mycket de äter och liknande så testa Health och Fitness appen. Riktigt bra, den enda appen förutom Mail som jag tycker är värd att ha. Hatar apps annars.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Enda problemet med uppdateringen för min egen del är att BankID på kort inte fungerar, det lär väl komma en snar uppdatering inom någon vecka men för tillfället fungerar det inte alls och dessutom verkar det inte finnas stöd för 8.1 i Swedbank heller fullt ut

Jag har inte märkt att det skulle vara något problem med BankID men jag hade det installerat innan uppgraderingen. Är det om man ska nyinstallera under 8.1 som det inte funkar?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sjuhundratjugo:

http://i.imgur.com/t6dHE7U.png

Vad betyder dessa pilar på de flesta apparna?

Jag antog att det betyder att de behövde uppdateras men kan inte inte hitta några uppdateringar, det är också inställt på att uppdatera automatiskt.

Ja så där ser det ut om du exempelvis loggar in på en ny maskin med samma Microsoftkonto. Då får du även upp ikoner för appar du inte har installerat på den datorn, för att installera klickar du bara på ikonen så hämtar den appen från Windows Store (blir en liten stapel i botten som indikerar hur långt den hunnit). Skumt att det ser ut så där för appar som följer med i Windows 8.1, måste vara en bugg.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag tycker det smider.

Jag var dock tvungen att avinstallera Vmware workstation 9 och återinstallera det igen, efter det fungerade igen. Hade problem med det.

Permalänk
Medlem

En sak som jag kom att tänka på.

En av de första sakerna som jag gjorde då ja körde in 8.1 var att gå in i default programs och ändra till de klassiska programen som är mer anpassade för normalt användande.

Varför har MS gjort appar som default program? Jag förstår på Win RT men på standard verisionen för laptops och desktops?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

En sak som jag kom att tänka på.

En av de första sakerna som jag gjorde då ja körde in 8.1 var att gå in i default programs och ändra till de klassiska programen som är mer anpassade för normalt användande.

Varför har MS gjort appar som default program? Jag förstår på Win RT men på standard verisionen för laptops och desktops?

Ja, detta är underligt. Alla mindre datorkunniga personer som jag har hjälpt med windows 8/8.1 har öppnat sina filer i appar bara för att de var så från början. Vilket ju självklart bidrar till att folk uppfattar windows 8 som sämre än det egentligen är...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeno88:

En sak som jag kom att tänka på.

En av de första sakerna som jag gjorde då ja körde in 8.1 var att gå in i default programs och ändra till de klassiska programen som är mer anpassade för normalt användande.

Varför har MS gjort appar som default program? Jag förstår på Win RT men på standard verisionen för laptops och desktops?

Skrivet av Accipiter46:

Ja, detta är underligt. Alla mindre datorkunniga personer som jag har hjälpt med windows 8/8.1 har öppnat sina filer i appar bara för att de var så från början. Vilket ju självklart bidrar till att folk uppfattar windows 8 som sämre än det egentligen är...

Programmen som öppnas default i Windows 8.1 har ju förbättrats med så jag ser inte riktigt varför de inte skulle vara bra att ha kvar för en vanlig svensson-användare?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Ja så där ser det ut om du exempelvis loggar in på en ny maskin med samma Microsoftkonto. Då får du även upp ikoner för appar du inte har installerat på den datorn, för att installera klickar du bara på ikonen så hämtar den appen från Windows Store (blir en liten stapel i botten som indikerar hur långt den hunnit). Skumt att det ser ut så där för appar som följer med i Windows 8.1, måste vara en bugg.

Okej tackar. Det får nog bli att installera om Windows och denna gången direkt till 8.1 (laddade ner det från dreamspark) istället för att uppdatera från 8.

Permalänk
Skrivet av strejf:

Programmen som öppnas default i Windows 8.1 har ju förbättrats med så jag ser inte riktigt varför de inte skulle vara bra att ha kvar för en vanlig svensson-användare?

Jag tänkte ta upp exemplet där det inte gick att byta till nästa bild i metro, men det var ju fixat nu. Och mailappen fungerar faktiskt riktigt bra. På min andraskärm har jag nu mailappen till höger och spotify på den vänstra "desktopytan" maximerat. Båda skalas om när man drar i den vertikala linjen, klockrent

Så om svensson lär sig använda metro, vilket det ju finns hjälp för nu, tar jag tillbaka 8.1 delen av mitt inlägg ovan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Har testat lite nu, och på vanliga datorn märker jag ingen större skillnad men på surfplatta är det en rejäl förbättring (än så länge i alla fall)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

vem har en polling rate över 180hz på musen i 8.1 ? testat deathadder 3.5g , mionix naos 5000, qpad 5k pro, Zowie Am , Ace Edge 3200 T2 eller vad den heter... alla e samma förutom deathaddern den går inte ens få in prgramvara tilll i 8.1 o miuonixen hängde sig å dog under en firmware crash , men alla andra funkar att isntallera programvaran men oavseätt vad ja ställer in hz i programvaran är det max 180hz.. antar det finns en lösning i nån inställning i windows får googla för sök på detta forum är vansinnigt hur det funkar..

det funkade perfa i 8 , men 8.1 då funkar inget? fått två gånger oxå en siffra eller bokstav som "låser sig" knappen e inte nedtryckt men kommer siffror iaf.. då får ja reboota försvinner det.. skumt med usb:n tror jag..

Jag har en Roccat Kone XTD och har en polling rate på 1000Hz, enligt mjukvaran, i 8.1

Permalänk
Medlem

Hade lite problem att installera till en början med det fixade sig efter att ha följt tips här på forumet. Så Windows 8.1, verkar bra så långt som jag testat det, dock hade uppdateringen sönder det säkerhets program jag använder genom att leka med registret men det fixade sig med en ominstallation; var tvungen att installera om Nvidia drivrutiner också då de kraschade hela tiden, men efter det så har det fungerat bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drefk2000:

Vilka buggar mer precist? Jag anser att det här är MS pièce de résistance. Ett mästerverk

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla inlägg 42 i denna tråden där jag redan svarat på frågan. Nått mästerverk är det inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Kolla inlägg 42 i denna tråden där jag redan svarat på frågan. Nått mästerverk är det inte

I den här tråden har du inte svarat på något överhuvudtaget. Du länkar till en tråd på 143 sidor. Jag sökte till sida 40 utan att hitta något inlägg från dig. Kanske du skrivit något på någon av de resterande 103 sidorna men jag ids inte läsa igenom allt svamel i den tråden för att se.
Så jag frågar igen, vilka buggar är det du pratar om?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Det är väl bra men det var en jävla strul att få det att boota upp!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

I den här tråden har du inte svarat på något överhuvudtaget. Du länkar till en tråd på 143 sidor. Jag sökte till sida 40 utan att hitta något inlägg från dig. Kanske du skrivit något på någon av de resterande 103 sidorna men jag ids inte läsa igenom allt svamel i den tråden för att se.
Så jag frågar igen, vilka buggar är det du pratar om?

Skickades från m.sweclockers.com

I inlägg 42 länkar han till det specifika inlägget i den andra tråden. Inga konstigheter alls.

Edit: samma länk : #13895635

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Nu när Windows 8.1 är släppt och Sweclockers har gjort en video om det.

- Vad tycker ni?

Jag har haft delade meningar och åsikter sedan release av Windows 8 och jag har hoppat fram och tillbaka mellan Windows 7 och Windows 8 (till och med Windows Server 2012 ett tag) men är nu åter tillbaka till Windows 7 Ultimate då jag aldrig lyckades lösa vissa problem jag hade med en del emulatorer i Windows 8 som jag betvivlar är lösta i Windows 8.1

Rent generellt gillade jag Windows 8 och det jag sett från 8.1, men jag hoppas innerligt att emulatorskaparna släpper nya versioner som är Windows 8 och 8.1 kompatibla. puNES t.ex. som är en väldigt "accurate" NES emulator har nyligen släppt en ny version som stödjer Windows 8, vore kul om andra kunde haka på den idén.

Tyvärr är en del emulatorprojekt döda sedan många år tillbaka och en ny release kan vara omöjlig.

Är det bra eller dåligt?

Jag tvivlar inte en sekund på att Windows 8.1 är bra, kommer med stor sannolikhet att uppgradera när emulatorproblemen är lösta.

Gick uppgraderingen/installationen smärtfritt eller krånglade den?

N/A

Fungerar alla dina program och spel eller är det något som strular?

Se ovan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Va?

Jag använder själv BankID och det är inga problem.

Sa supporten verkligen att 8.1 inte stödjer det?

Vilken webbläsare använder du tillsammans med BankID och det viktiga i sammanhanget vilken typ av BankID använder du, det finns nämligen flera.

På kort, på fil och i mobil...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drefk2000:

I den här tråden har du inte svarat på något överhuvudtaget. Du länkar till en tråd på 143 sidor. Jag sökte till sida 40 utan att hitta något inlägg från dig. Kanske du skrivit något på någon av de resterande 103 sidorna men jag ids inte läsa igenom allt svamel i den tråden för att se.
Så jag frågar igen, vilka buggar är det du pratar om?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä. Jag länkar till ett inlägg där jag förklarat exakt vilka buggar och problem jag pratar om.