Dell skvallrar om Windows-appar på Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Realist skulle jag inte kalla detta tänk men däremot optimist. Sen betyder nöjdhets- och förtroendefaktorn inte automatiskt framgång. Ska en gigant som Microsoft kunna leva vidare med sin nuvarande ekonomi på samma års sikt måste något drastiskt hända. Jag förblir själv på det som fungerar tills marknadsvindarna vänder för Microsoft, vilket just nu är tveksamt som bäst.

Vi får se i slutet av januari hur allt pekar efter julmarknaden. De nya Surface-modellerna är "make or break" för dem och konkurrenten de siktar på (Apple) presenterar med perfekt timing nya surfplattor imorgon natt.

Nöjdhets- och förtroendefaktorn betyder inte automatiskt framgång, precis som du skriver.

Det där tar tid.
Men när det väl tar fart så blir det en mun-till-mun effekt som inte går att bromsa.

Exakt det som gjordes innan alla mänskliga otekniska personer, ens hade hört talas om Macintosh, Apple, Iphone och Steve Jobs t e x.

Så även om det kommer att ta flera år, så tror jag att Microsoft är på väg mot något som väldigt många kommer att ha i sina hem om 4 till 10 år.

Och det tack vare ett mångfald på olika enheter, som blir ett.

felstavning & red
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Varför är jag inte förvånad? Det ekosystem som Microsoft bygger upp är bara en av anledningarna till varför jag valt att förhandsbeställa Xbox One.
Den i kombination med Lumia 1520.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är inte ens indirekt. Indirekt vore om Bill Gates tog pengar från företaget och gav de till välgörenhet i hans namn. Eller tog ur egna pengar och gav det i Microsofts namn. Nu sker inte detta utan han ger dem pengar från egen ficka i eget namn. Alltså direkt från Bill Gates och inte indirekt från Microsoft. På samma sätt som du inte ger indirekt pengar från företaget du jobbar för när du ger typ 30:- till rädda barnen.

Jag förstår vad du menar.

För övrigt så finansierar Bill Gates sin välgörenhet genom att systematiskt minska sitt aktieinnehav i det företag han byggt upp. Enligt en överenskommen plan säljer han 80 miljoner aktier per år, och från att år 1986 ha ägt 49 % av Microsoft skall han 2018 sälja sina sista aktier i företaget. Bill Gates har planer på att skänka 90 procent av sin egendom till välgörenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nöjdhets- och förtroendefaktorn betyder inte automatiskt framgång, precis som du skriver.

Det där tar tid.
Men när det väl tar fart så blir det en mun-till-mun effekt som inte går att bromsa.

Exakt det som gjordes innan alla mänskliga otekniska personer, ens hade hört talas om Macintosh, Apple, Iphone och Steve Jobs t e x.

Så även om det kommer att ta flera år, så tror jag att Microsoft är på väg mot något som väldigt många kommer att ha i sina hem om 4 till 10 år.

Och det tack vare ett mångfald på olika enheter, som blir ett.

Vi kan sammanfatta att du utgår från vad du tror, jag utgår från hur det lyckats så här långt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jaså? Vad jag vet så ger inte Microsoft som företag ett öre till välgörenhet utan det är en av dess grundare som gör det från egen ficka.

Förutom ett antal program på Microsoft som ger pengar till välgörenhet så uppmuntrar dom anställda till o skänka pengar o matchar den anställdas bidrag, dollar för dollar. Bara det programmet har gett $1 Billion+ till välgörenhet. Bara o söka på Microsoft Donates.
http://www.huffingtonpost.com/2012/10/22/microsoft-employees-...

Permalänk
Medlem

Finns det ens några bra metro appar annu?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Men va? Är detta en nyhet? Jag minns något jag läste tidigt om Xbox One där de nämnde att den skulle köra ett par olika OS parallelt. Dels xbox os som spelen kör i och sedan någon variant av Windows 8 och stödja appar. Så detta trodde jag var känt sedan länge?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

"With all your favorite Windows 8 apps" finns det någon som använder Windows appar? Jag gör då inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trimmy:

"With all your favorite Windows 8 apps" finns det någon som använder Windows appar? Jag gör då inte det.

Nä du gör det inte idag, men om några år gör du kanske. Och kanske på flera olika plattformar! Skrämmande va

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]