Apple direktsänder från kvällens presskonferens i San Francisco

Permalänk
Melding Plague

Apple direktsänder från kvällens presskonferens i San Francisco

Klockan 19:00 svensk tid är det dags för Apple att presentera höstens stora produktnyheter. På tapeten är bland annat en ny generation Ipad och arbetsstationen Mac Pro.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte är hemma och får vänta snällt på färdiga vidden

Är mer taggad än någonsin på detta event faktiskt.
Ser enormt mycket fram emot nya rMBP som jag innerligen hoppas är med på eventet.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Kommer köpa en iPad mini om den kommer med "retina".

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Quicktime......................

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Allt jag bryr mig om här är om Mini:n har retina eller inte.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Likt Nokia presentationen imorse kommer man följa denna

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Nice. Går i iPad-planer nu när man börjat universitet, så har avvaktat ett köp för iPaden som presenteras ikväll. Synd bara att detta event kom just nu mitt i tentaveckan, får ha slashat/feber.se på i bakgrunden (:

Permalänk
Medlem

Those darn fruit cocktails...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv

Kul och spännande för Apple! Känns tomt utan Steve dock får jag säga.

Permalänk
Medlem

Papperskorgen är awesome!

Permalänk
Medlem

Herregud. Kan folk sluta säga retina? Vad jag har förstått så är det ett ord som Apple kommit på bara.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackannorling:

Hoppas vi får se något "nytt" denna gång..

Jag tycker Apple kommer med "nya" grejjer helatiden

Permalänk
Medlem

Känns som en A7:a skulle vara sjukt overkill i en iPad mini om den inte har retinaklass skärm?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Avstängd

Apple visar än en gång hur värdelösa de är på webb, molntjänster och IT-infrastruktur.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Herregud. Kan folk sluta säga retina? Vad jag har förstått så är det ett ord som Apple kommit på bara.

Vad ska de säga istället och varför är det fel att använda det?

Permalänk
Medlem

Väntar på en sammanfattning på sweclockers

Permalänk
Skäggig legend

Jag är på jakt efter en ny surfplatta. Jag fick låna min polares nexus 7 (den nya) i drygt en vecka och gillade den skarpt men fick inte netflix och några andra appar att fungera >.<

Sååå det får nog bli en iPad mini med retina - annars får det bli en Nexus och hoppas att apparna fixas!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Nzt:

Herregud. Kan folk sluta säga retina? Vad jag har förstått så är det ett ord som Apple kommit på bara.

http://en.wikipedia.org/wiki/Retina

Det är ett koncept som Apple körde med och det fastnade på ptja... näthinnan

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd

Blir nog en iPad 5 om ryktena stämmer, snyggare, större batteri och mycket mycket lättare.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Trevligt. Länge sen dom direktsände!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Herregud. Kan folk sluta säga retina? Vad jag har förstått så är det ett ord som Apple kommit på bara.

Passar väl bra när det gäller Just appleprylar?

Permalänk

Ska bli spännande att se vad de kommer med.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Trevligt. Ser fram emot vad de gjort med MacBook Pro.

Permalänk
Avstängd

Varför gör Sweclockers inga liknande bevakningar av Microsofts produktlanseringar live? Surface 2? Eller nya surfplattorna/telefonerna från Nokia? Det skrivs mest i efterhand då.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Quicktime......................

Tror det ska gå att fixa så att man kan använda VLC istället genom att ta reda på vad Apple använder för URL för streamen. Är dock inte helt säker, men man kan ju gräva lite när streamen väl har startat

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Varför gör Sweclockers inga liknande bevakningar av Microsofts produktlanseringar live? Surface 2? Eller nya surfplattorna/telefonerna från Nokia? Det skrivs mest i efterhand då.

Det verkar saknas intresse för de prylarna, du får väl skapa egna trådar om dessa eller tipsa redaktionen om dessa event.

Permalänk
Medlem

The very new ipad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Det verkar saknas intresse för de prylarna(

Intresse finns nog, i den meningen att det är "kul att se vad som är på gång", men att "ingen" vill köpa prylarna är ju en annan sak.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

“We still have a lot to cover.” Nytt skal till iPad med tangentbord? Eller kanske fler färger på skalen.

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Dags att förpassa iPad 2 till ungarna för gott så pappa får en lite vassare och fräschare leksak med guds gåva till männskligheten, retina

Den stora frågan är dock, Är den nya iPaden betydligt lättare och nättare än dagens Eller skall man slå till på en (förhoppningsvis) retina försedd iPad Mini?!

Svårt val som fanken, men dock angenämt :]

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”