Microsoft arbetar med interaktiva glasögon

Permalänk
Melding Plague

Microsoft arbetar med interaktiva glasögon

Det är inte enbart Google som experimenterar med nya typer av kroppsburna enheter. Microsoft tänker inte hamna på efterkälken utan testar egna motsvarigheter till glasögonen Glass.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis ger microsoft sina glasögon ögon avkänning eller liknande så man slipper gå och prata med sej själv när man ska använda dom. Det är enligt mej det största misstaget google gör.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Wearable-technologies verkar väldigt spännande. Kommer garanterat köpa ett par såna där glassögon om några år när de är lite billigare. Kommer se extremt nördig ut men det verkar så coolt att ha.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

I dagsläget kan jag inte ens tänka mig att gå med en bluetoothmojäng i örat (det ser ju bara för nördigt ut) - desto mindre ett par gadgetglasögon...

Permalänk
Medlem

Lite copy cat endå..

Permalänk
Inaktiv

Vad bra. Nu kan NSA se vad vi gör från våra egna ögons perspektiv både via Google glasses och via MS glasses.

Permalänk
Medlem

Hoppas inte dom anställer underbetalda gorillor för att tillverka deras glas

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

I dagsläget kan jag inte ens tänka mig att gå med en bluetoothmojäng i örat (det ser ju bara för nördigt ut) - desto mindre ett par gadgetglasögon...

Det ser inte nördigt ut ens.
Nördarna står ett långt steg över på coolhetslistan framför bluetoothmojängpersonerna.

Det ser riktigt kraftigt idiotiskt ut med en bluetoothmojäng i örat!
Har man en bluetoothmojäng, sätter man i den i örat när det ringer, och har mobilen i fickan/väskan eller what ever.

Man går inte med en öronpropp frivilligt

Skrivet av sander00se:

Lite copy cat endå..

Lite ?

Men om man tänker efter så är det inte så konstigt att dom hakar på. Det är en fräck grej.

Undrar bara när dom ska börja köra med fotobilar över alla jordens gator? Eller

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Hoppas inte dom anställer underbetalda gorillor för att tillverka deras glas

Och det är inte kränkande på något vis att kalla arbetarna för gorillor tycker du?

Permalänk
Medlem

Senaste nytt. MS implementerar Modern UI och gränsnittet är främst anpassat för touch. Så införskaffa putsdukar till era MS glas.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Och det är inte kränkande på något vis att kalla arbetarna för gorillor tycker du?

O nej nu måste jag förklara mitt skämt nu förstörs hela skämtet . Gorilla glas get it??......

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Och det är inte kränkande på något vis att kalla arbetarna för gorillor tycker du?

Gorilla glas kanske han syftade på?

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Öga mot öga höhöhöhö!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det ser inte nördigt ut ens.
Nördarna står ett långt steg över på coolhetslistan framför bluetoothmojängpersonerna.

Det ser riktigt kraftigt idiotiskt ut med en bluetoothmojäng i örat!
Har man en bluetoothmojäng, sätter man i den i örat när det ringer, och har mobilen i fickan/väskan eller what ever.

Man går inte med en öronpropp frivilligt

Sant! =D

Permalänk
Medlem

Demo av Microsoft Glass, de är redan här!
http://youtu.be/ZwModZmOzDs

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av simon253:

Förhoppningsvis ger microsoft sina glasögon ögon avkänning eller liknande så man slipper gå och prata med sej själv när man ska använda dom. Det är enligt mej det största misstaget google gör.

Fast det kan ju vara ganska kul med röststyrt, om en kompis har google glass kan man ju kontrollera den till viss del

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Och det är inte kränkande på något vis att kalla arbetarna för gorillor tycker du?

Det är sådana som du som förstör Sverige, så förblindad av att bara granska allt som kränkningar osv. stop it

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

De känns liksom att Microsoft vill inprogrammera ett chipp i oss människor som kopplar ihop med hjärnan och ögat o där igenom så kan vi se t,ex Sweclockers direkt i vårat öga utan att ha någon telefon, dator, platta eller liknade produkt med sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sander00se:

Lite copy cat endå..

Ah, tur att inte andra än den som var först började tillverka mobiltelefoner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Lite copy cat endå..

Lite konkurans har en konsument aldrig dött av

Permalänk
Medlem
Skrivet av jh8001:

Demo av Microsoft Glass, de är redan här!
http://youtu.be/ZwModZmOzDs

Skickades från m.sweclockers.com

Ha ha ha! Klockren!

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem
Skrivet av REPTiL3:

Det är sådana som du som förstör Sverige, så förblindad av att bara granska allt som kränkningar osv. stop it

Förstör jag Sverige för att jag tycker det är kränkning att kalla arbetarna i Asien för gorillor?
Du har då inte mycket vett i skallen, kanske ska ta och skaffa dig det

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Vad bra. Nu kan NSA se vad vi gör från våra egna ögons perspektiv både via Google glasses och via MS glasses.

Precis det där. Privatlivet flyger ut genom dörren. Aldrig att jag använder något liknande om jag ens får betalt för det.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Förstör jag Sverige för att jag tycker det är kränkning att kalla arbetarna i Asien för gorillor?
Du har då inte mycket vett i skallen, kanske ska ta och skaffa dig det

Herregud...
Han skämtade om CORNING® GORILLA® GLASS inte om arbetarna i Asien.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Herregud...
Han skämtade om CORNING® GORILLA® GLASS inte om arbetarna i Asien.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hoppas du inte tror jag är så dum att jag inte fattade det efter att han själv skrev detta.
Som du ser svarade jag dock på någon annan den här gången

Permalänk
Medlem

Yes, nu kan jag bli välsignad med Bluescreen även när jag är ute och tar en öl!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Förstör jag Sverige för att jag tycker det är kränkning att kalla arbetarna i Asien för gorillor?
Du har då inte mycket vett i skallen, kanske ska ta och skaffa dig det

Var skaffar ni PK-nissar ert vett?

Visa signatur
Permalänk

Nu finns inte stolpen Steve som förstör allt (win8)..
Men nu ska dom tro sig vara en i leden för... Skit?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Var skaffar ni PK-nissar ert vett?

PK-nissar? Vad är PK?

Edit: Menade du politiskt korrekt? Vad har det med saken att göra?
Kallar du alla för PK-nissar så fort dom reagerar på ev. kränkningar?
Nu var det ett skämt dock (ja ni kan sluta upprepa detta, jag kan faktiskt läsa)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

PK-nissar? Vad är PK?

Edit: Menade du politiskt korrekt? Vad har det med saken att göra?
Kallar du alla för PK-nissar så fort dom reagerar på ev. kränkningar?
Nu var det ett skämt dock (ja ni kan sluta upprepa detta, jag kan faktiskt läsa)

Han menar självklart "Player Killing" från Runescape.