Tänkte bygga custom vattenkylning GPU+CPU men nu vete sjutton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vralen
Registrerad
Feb 2004

Tänkte bygga custom vattenkylning GPU+CPU men nu vete sjutton

Hej,

Som titeln lyder så tänkte jag köra custom vattenkylning på en I7 CPU och två GTX780 GPU.
Viktigast för mig är att maskinen är så tyst som möjligt utan överklockning.

Hade bestämt mig för två separata en custom loops sen läste jag om allt underhåll som krävs med vatten och då tappade jag intresset.
Allt med rengöring, läckagecheck och renspolning o hålla på intresserar mig inte alls.
Och eftersom ett custom system ändå kommer ha en pump, 7 fläktar som alla genererar ljud så blir det ju inte tystare än ett bra luftkylt system, eller?

GTX 780 hade jag tänkt mig isåfall MSI's serie twinfrozr eller va dom heter. Dom ligger på 25db.

MVH Anders

HEJ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Jan 2005

Det underhållet jag har på min vattenkylning är att kolla PH värdet var 3e månad är det för högt får jag fylla på med lite mera bakteriedödande medel.
Kanske kan behöva fylla på lite, har nog fyllt på ca 1dl på ett år.
Det är mer arbete när man bygger, läcktest osv.
Det viktiga är att man inte får något skit som kan växa i vattnet från början eller att man kör med bra slangar som inte släpper något.

Att det skulle låta mer än med luft stämmer inte, mitt system är tyst.
Fläktarna på 7v och pumpen på läge 2 (D5)

Edit; Du behöver inte köra med 2 loopar, en räcker om du inte kör med ett HPTX moderkort och dubbla processorer, 4 grafikkort eller liknande.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989