Permalänk
Medlem

Skaffa vattenkylning

Hej
Jag funderar på att skaffa vattenkylning och undrar vad ni tycker om det jag har valt ut. Är det något ni skulle avråda mig ifrån så kom gärna med förslag på något bättre. Jag hade tänkt handla från coolingstuff då dem har bra priser på det jag har kollat på men då man inte kan länka till varukorgen så får jag länka till varje produkt för sig. Vad tycks?

EK-D5 Vario Motor
EK-Supremacy Acetal-Koppar
EK-CoolStream RAD XT 240
EK-D5 X-RES 140 CSQ Acetal
Arctic Silver 5
Feser 10/13 blå 2 meter
rak SM10/13 G1/4 - black nickelx6
EK-Ekoolant CLEAR 1L

Till detta tänkte jag även köpa två sp120 hp pwm

Totala priset kommer bli 2600:- plus frakt
Är det någon större skillnad mellan EK-D5 Vario Motor och Alphacool VPP655?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk

allting verkar riktigt bra, finns inte direkt något jag skulle avråda från, min vill tips om att du borde lägga till 1L vätska, som ett "ifall att" inge kul och sitta och halft igenom få reda på att man inte har så der täcker, och även om man bara använder sig av en flaska, finns det 1 när man behöver byta efter 4-6månader, så det, samt att du borde beställa slangklämmor mvh

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ordningsvakt:

allting verkar riktigt bra, finns inte direkt något jag skulle avråda från, min vill tips om att du borde lägga till 1L vätska, som ett "ifall att" inge kul och sitta och halft igenom få reda på att man inte har så der täcker, och även om man bara använder sig av en flaska, finns det 1 när man behöver byta efter 4-6månader, så det, samt att du borde beställa slangklämmor mvh

Behöver jag verkligen slangklämmor när jag har kompressions nippel?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Skrivet av Vigge50:

Behöver jag verkligen slangklämmor när jag har kompressions nippel?

jaha! haha neh, då behövs det ju iofs inte, missade att det var komp nipplar :D, Önskar ett lycka till med vattenbygget, hoppas man får se ett galleri på det hela sen mvh

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem

Blev just väldigt osäker på vad jag ska göra, är riktigt sugen på att skaffa vattenkylning för att klocka cpun lite mer då den redan nu i 4.4 GHz kommer upp i för höga temperaturer i prime95 men håller sig lagom under dem renderingar jag gör. Samtidigt så valde jag ett lite billigare moderkort när jag byggde datorn i vintras och enligt dem recensioner som jag har läst så kommer dem max upp i 4.6 GHz stabilt. Detta gör att jag känner att det nog inte är värt dem pengarna. Om jag hade haft ett bra moderkort skulle jag nog slå till men nu tror jag att jag skipar det hela:(

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Vet ej, men den passar inte i mitt chassi, kan max ha två 240mm radiatorer

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vigge50:

Vet ej, men den passar inte i mitt chassi, kan max ha två 240mm radiatorer

Ska nog kñpa Corsair Obsidian 900D

Permalänk
Medlem

Jag skulle föreslå tjockare slang men annars ser det riktigt bra ut. Bra block, jävligt bra pump och res och en bra radiator.

Sen kan jag inget annat än be dig handla hos coolingstuff. Artur, som jag tror äger hela spektaklet är helt sjukt trevlig och bättre service finns inte.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Skrivet av nickelodeon:

Ska nog kñpa Corsair Obsidian 900D

Gör det finns inge bättre.:)

Skrivet av Arvidbergstedt:

Jag skulle föreslå tjockare slang men annars ser det riktigt bra ut. Bra block, jävligt bra pump och res och en bra radiator.

Sen kan jag inget annat än be dig handla hos coolingstuff. Artur, som jag tror äger hela spektaklet är helt sjukt trevlig och bättre service finns inte.

Håller med dig Coolingstuff o Artur är bäst.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Jag har nu en thermalright true spirit 120 och vill gärna få ner temperaturen lite ifall, väntar nog med vattenkylningen. Vad tror ni är bäst/gör det någon skillnad om jag köper en sp120 pwm och sätter på kylaren eller flyttar 200 mm fläkten till toppen av chassit och sätter in två af 140 fläktar i fronten?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

Ja, den är bra.

Skrivet av Vigge50:

Är det någon större skillnad mellan EK-D5 Vario Motor och Alphacool VPP655?

Det är samma pump.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Om jag skulle skaffa vattenkylning nu och om typ 2-3 år skaffar ny cpu mm är det stor chans att jag behöver byta block eller brukar Intel/moderkortstillverkarna ha ungefär samma hål för cpu kylningen även om dem byter sockel?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Cooling Stuff

Hej Vigge,
först vill jag tacka killar här i tråden för den fantastiska feedback!!!

Ja, EK D5 är precis som alla andra D5, tillverkad av Xylem (de köpte upp Laing och tillverkar OEM pumpar åt andra) så det är bara klistermärke som skiljer de

rekommenderar också större slangdiameter, 10/13 kräver vinklade adaptrar/anslutningar eller långa slangbitar för att inte klämma sig, 10/16 och 13/19 har tjockare väggar så de klarar snävare böjningar

en extra flaska kylmedium är bra att ha, ifall händer något så har du mer hemma, i värsta fall har du över till byte om ett år

om du vill ha cpu block som fungerar för amd och intel så Supremacy är perfekt val, tror att det blir ingen ändring för montering inom närmaste 5-6 år, socklar har ändrats men inte monteringshål för kylare/block, det ända som kan ändras är skruvar/längd på de och då brukar EK släppa nya monteringsskit

Om du ska satsa på cpu och gpu så börja med slim 280 radiator i toppen (magicool som budget eller Alphacool st30), detta radiator med fläktar på 1000rpm klarar lugn även uppgradering med extra grafikkort dock för bättre prestanda eller tystare fläktar kan du satsa på extra 120 i botten eller 240 i fronten, det blir dock bäst att börja med 280 och sedan uppgradera med mer radiatoryta om du ska känna att det behövs

En tips, byta kylpasta mot Phobya Nano extreme, den är ngt dyrare men slår gamla AS5 med bra marginal

ska kolla tråden då och då så skriv här om det blir fler funderingar

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling_Stuff:

Hej Vigge,
först vill jag tacka killar här i tråden för den fantastiska feedback!!!

Ja, EK D5 är precis som alla andra D5, tillverkad av Xylem (de köpte upp Laing och tillverkar OEM pumpar åt andra) så det är bara klistermärke som skiljer de

rekommenderar också större slangdiameter, 10/13 kräver vinklade adaptrar/anslutningar eller långa slangbitar för att inte klämma sig, 10/16 och 13/19 har tjockare väggar så de klarar snävare böjningar

en extra flaska kylmedium är bra att ha, ifall händer något så har du mer hemma, i värsta fall har du över till byte om ett år

om du vill ha cpu block som fungerar för amd och intel så Supremacy är perfekt val, tror att det blir ingen ändring för montering inom närmaste 5-6 år, socklar har ändrats men inte monteringshål för kylare/block, det ända som kan ändras är skruvar/längd på de och då brukar EK släppa nya monteringsskit

Om du ska satsa på cpu och gpu så börja med slim 280 radiator i toppen (magicool som budget eller Alphacool st30), detta radiator med fläktar på 1000rpm klarar lugn även uppgradering med extra grafikkort dock för bättre prestanda eller tystare fläktar kan du satsa på extra 120 i botten eller 240 i fronten, det blir dock bäst att börja med 280 och sedan uppgradera med mer radiatoryta om du ska känna att det behövs

En tips, byta kylpasta mot Phobya Nano extreme, den är ngt dyrare men slår gamla AS5 med bra marginal

ska kolla tråden då och då så skriv här om det blir fler funderingar

Jag förstår varför många rekommenderar dig och ger positiv feedback!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling_Stuff:

Hej Vigge,
först vill jag tacka killar här i tråden för den fantastiska feedback!!!

Ja, EK D5 är precis som alla andra D5, tillverkad av Xylem (de köpte upp Laing och tillverkar OEM pumpar åt andra) så det är bara klistermärke som skiljer de

rekommenderar också större slangdiameter, 10/13 kräver vinklade adaptrar/anslutningar eller långa slangbitar för att inte klämma sig, 10/16 och 13/19 har tjockare väggar så de klarar snävare böjningar

en extra flaska kylmedium är bra att ha, ifall händer något så har du mer hemma, i värsta fall har du över till byte om ett år

om du vill ha cpu block som fungerar för amd och intel så Supremacy är perfekt val, tror att det blir ingen ändring för montering inom närmaste 5-6 år, socklar har ändrats men inte monteringshål för kylare/block, det ända som kan ändras är skruvar/längd på de och då brukar EK släppa nya monteringsskit

Om du ska satsa på cpu och gpu så börja med slim 280 radiator i toppen (magicool som budget eller Alphacool st30), detta radiator med fläktar på 1000rpm klarar lugn även uppgradering med extra grafikkort dock för bättre prestanda eller tystare fläktar kan du satsa på extra 120 i botten eller 240 i fronten, det blir dock bäst att börja med 280 och sedan uppgradera med mer radiatoryta om du ska känna att det behövs

En tips, byta kylpasta mot Phobya Nano extreme, den är ngt dyrare men slår gamla AS5 med bra marginal

ska kolla tråden då och då så skriv här om det blir fler funderingar

Tack så mycket för alla tips, förstår att du brukar få gott omdöme om du även hjälper till här på forumet:)

Jag får fundera på hur jag gör med tjockare slang, tror jag byter ut det mot 13/19. Hur är Feser slangar, är dem böjbara som ni skriver eller är dem som vilken slang som helst? En sak som jag även tänkt på är om man ska ta färgad slang eller färgat vatten, fördelen med färgat vatten är att om jag i nästa rigg har något speciellt färgtema så kan jag enkelt byta vatten plus att det vattnet som är i reservoaren passar med resten av loopen men jag har även hört att färgpartiklar fastnar i systemet, vad rekommenderar ni?
På Cooler Masters hemsida står det inget om att jag kan ha en 280mm radiator även om det står att jag kan ha två 140mm fläktar så det känns dumt att chansa på att den får plats. Jag spelar inte så mycket spel utan har datorn mer till tunga renderingar så jag har för tillfället ingen tanke på att vattenkyla grafikkortet.

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Avstängd

Går det att får bättre än det?

Edit

För nästa år kommer dom nya CPU och jag vill får upp dom i 4 - 5 GHz och GPU med.

Så tror ni att man måste ha det kit som han gjord och en http://www.inet.se/produkt/5321963/radiator-ek-coolstream-rad...

Fråga är om den passar för den vill ha G1/4.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på materialvalet av komponenter?
Nickel koppar etc och hur påverkar blandningen av dem, det jag har kunnat läsa verkar det som att en del ger mer slagg än andra men priserna verkar vara samma så det kan inte vara hela sanningen?

Går det att kombinera rabattkoder?

Permalänk
Cooling Stuff
Skrivet av Vigge50:

Tack så mycket för alla tips, förstår att du brukar få gott omdöme om du även hjälper till här på forumet:)

Jag får fundera på hur jag gör med tjockare slang, tror jag byter ut det mot 13/19. Hur är Feser slangar, är dem böjbara som ni skriver eller är dem som vilken slang som helst? En sak som jag även tänkt på är om man ska ta färgad slang eller färgat vatten, fördelen med färgat vatten är att om jag i nästa rigg har något speciellt färgtema så kan jag enkelt byta vatten plus att det vattnet som är i reservoaren passar med resten av loopen men jag har även hört att färgpartiklar fastnar i systemet, vad rekommenderar ni?
På Cooler Masters hemsida står det inget om att jag kan ha en 280mm radiator även om det står att jag kan ha två 140mm fläktar så det känns dumt att chansa på att den får plats. Jag spelar inte så mycket spel utan har datorn mer till tunga renderingar så jag har för tillfället ingen tanke på att vattenkyla grafikkortet.

Feser slangar är ungefär som alla andra gummislangar 8går att böja rätt bra), det som sticker ut är lite annorlunda färg
Vill du köra med färgat vatten så måste du räkna att slang kommer ta upp lite färgpigment (de är ganska porösa) men andra komponenter borde inte göra det (om PH och kvalitet på vatten är som det ska, inga partiklar/smuts eller bakterier finns i loopen), med färgade slangar kan du skippa färgat vatten och köra kanske bara destillerat vatten men tillsats mot korrosion/alger så det är upp till dig

När man planerar bygga vattenkylning i en chassi med liten info om vilka radiatorer får plats så rekommenderar jag göra en radiatormodell av kartong och försöka passa in den

Skrivet av nickelodeon:

Går det att får bättre än det?

Edit

För nästa år kommer dom nya CPU och jag vill får upp dom i 4 - 5 GHz och GPU med.

Så tror ni att man måste ha det kit som han gjord och en http://www.inet.se/produkt/5321963/radiator-ek-coolstream-rad...

Fråga är om den passar för den vill ha G1/4.

Den radiator är jättestor och levererar rejält prestanda så det blir passiv kylning vid surfing osv
de flesta komponenter använder numera 1/4" gänga så kompatibilitet blir nog ingen problem

Skrivet av bjozac:

Vad är skillnaden på materialvalet av komponenter?
Nickel koppar etc och hur påverkar blandningen av dem, det jag har kunnat läsa verkar det som att en del ger mer slagg än andra men priserna verkar vara samma så det kan inte vara hela sanningen?

Går det att kombinera rabattkoder?

Skillnaden mellan koppar eller nickel (förnicklad koppar) är mest utseende, förnicklade block är lite hårdare och blir inte mörkare med tiden som koppar gör (där det är öppet mot luft/fukt), sen om det gäller plexi eller acetal, plexi (akry)l är snyggare och med färgat vatten blir det jättekul, acetal (POM) är mer robust och billigare för tillverkarna
så utseende spelar största roll, skillnaden blir bara om du tittar på block med top av plast (plexi eller aceta) eller koppar/nickel då de med botten och toppen i metall har bättre prestanda (och själva materialet/tillverkning kostar mer)

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling_Stuff:

Feser slangar är ungefär som alla andra gummislangar 8går att böja rätt bra), det som sticker ut är lite annorlunda färg
Vill du köra med färgat vatten så måste du räkna att slang kommer ta upp lite färgpigment (de är ganska porösa) men andra komponenter borde inte göra det (om PH och kvalitet på vatten är som det ska, inga partiklar/smuts eller bakterier finns i loopen), med färgade slangar kan du skippa färgat vatten och köra kanske bara destillerat vatten men tillsats mot korrosion/alger så det är upp till dig

När man planerar bygga vattenkylning i en chassi med liten info om vilka radiatorer får plats så rekommenderar jag göra en radiatormodell av kartong och försöka passa in den

Det står tydligt på hemsidan att man kan ha två 240 mm radiatorer och en 120 mm så det är därför jag inte tar 280 mm för om det hade funkat så borde det ha stått. Har bytt ut slang och nipplar till 13/19 om det nu blir bättre, låter ju logiskt så det är väl lika bra. Ni har inga funderingar på att ta med monsoons nipplar i sortimentet? Ser riktigt coola ut och funderar på att beställa dessa från en annan butik annars.

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

Upptäckte på eks hemsida att man kan behöva borra för att sätta fast reservoaren i chassit. När jag kollar i mitt chassi så kan jag inte hitta några bra hål så det verkar som jag blir tvungen och borta vilket jag inte vill:(
En sak som däremot också stod var att man kunde använda deras klämmor för att hålla upp rören men kommer dem klara av reservoar+vatten+pump+vibrationer från pump?
Hur sätter man fast dessa klämmorna i chassit?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

Hur brukar man göra med styrning och övervakning av temperaturer/flöde?
Jag är rätt ny på vattenkylning men läst lite trådar, för att inte säga väldigt många, och det verkar som de flesta kör med manuell justering va fläktar/flöde?
Finns det inget man kan köra med automatik eller kommer svårigheterna när man har fler komponenter i samma loop kanske och olika krav?

Om vi nu kör manuellt, vad vill man övervaka och varför?
Borde det inte räcka med att gpu klockar ner vid "rätt temp" samt slå av datorn om cpu får för hög temp?

Permalänk
Skrivet av bjozac:

Hur brukar man göra med styrning och övervakning av temperaturer/flöde?
Jag är rätt ny på vattenkylning men läst lite trådar, för att inte säga väldigt många, och det verkar som de flesta kör med manuell justering va fläktar/flöde?
Finns det inget man kan köra med automatik eller kommer svårigheterna när man har fler komponenter i samma loop kanske och olika krav?

Om vi nu kör manuellt, vad vill man övervaka och varför?
Borde det inte räcka med att gpu klockar ner vid "rätt temp" samt slå av datorn om cpu får för hög temp?

v'kommen till vattenkylning då :D, även jag rekomenderar cooling_stuff då deras service är strålande,
och man reglerar genom att "koppla pumpen" beroende på vad för pump såklart, till 3pin, så kan du ju via program som "speedfan" höja och sänka på mobo, men jag har alltid föredragit ett fläktreglage där du bara höjer och sänker med knappar
huvudsaken är väl att flesta fläktar "LÅTER" så man kan ju sänka dom om man bara ska surfa för att slippa ljudet som blir, och väljer man inte att köra med något sådant så är det klart att det finns automatik bara sätta allt till max, och ang övervakning är det mer, för att när man överklockar vill man inte att komponenter, säg en processor ligger i 75c under en hel spel dag.. så man försöker hela tiden hålla det på en normal bra temp för det man gör Mvh

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Skrivet av Vigge50:

Upptäckte på eks hemsida att man kan behöva borra för att sätta fast reservoaren i chassit. När jag kollar i mitt chassi så kan jag inte hitta några bra hål så det verkar som jag blir tvungen och borta vilket jag inte vill:(
En sak som däremot också stod var att man kunde använda deras klämmor för att hålla upp rören men kommer dem klara av reservoar+vatten+pump+vibrationer från pump?
Hur sätter man fast dessa klämmorna i chassit?

kan nämna att det är VÄLDIGT lätt att borra i flesta chassin, och inte alls alltid måste borras, kan ju alltid tänka på alternativ som att bygga små skenor som håller upp den själv, men borra är lättast, men finns det för 240 så kör 240

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ordningsvakt:

kan nämna att det är VÄLDIGT lätt att borra i flesta chassin, och inte alls alltid måste borras, kan ju alltid tänka på alternativ som att bygga små skenor som håller upp den själv, men borra är lättast, men finns det för 240 så kör 240

Har precis flyttat hemifrån så borr är inget jag har eller har tänkt att skaffa på ett tag Däremot hittade jag denna som är enkel, billig och jag behöver inte tänka på att borra fast den. Tänkte ta lite från den mjukplasten som kom med moderkortet för att dämpa vibrationer.

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk

du länkade en XSPC top haha tror det blev lite fel mvh

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ordningsvakt:

du länkade en XSPC top haha tror det blev lite fel mvh

Har jag missförstår något eller är det inte en top och reservoar i ett som funkar till en D5 pump precis som den jag tänkte ta innan bara att denna är mindre? Eller är XSPC som är ett dåligt märke?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Skrivet av Vigge50:

Har jag missförstår något eller är det inte en top och reservoar i ett som funkar till en D5 pump precis som den jag tänkte ta innan bara att denna är mindre? Eller är XSPC som är ett dåligt märke?

ahhh ahha, missförstog, men XSPC är ett bra märke "enligt mig" många har ju olika åsyner, jag har en XSPC 240rad, och jag är överdrivet nöjd med den
men ja, topen verkar helt ok, och ja dom funkar som en trode vi pratade om radiator i chassit!

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ordningsvakt:

ahhh ahha, missförstog, men XSPC är ett bra märke "enligt mig" många har ju olika åsyner, jag har en XSPC 240rad, och jag är överdrivet nöjd med den
men ja, topen verkar helt ok, och ja dom funkar som en trode vi pratade om radiator i chassit!

Nä, radiatorerna tror jag inte är några problem men jag ville gärna inte behöva borra i chassit för att sätta dit en top/reservoar utan ville då hitta något annat där jag inte behövde borra och då hittade jag den reservoaren som jag tänkte denna kan man ju bara ställa i 5.25 bays "hyllan" med lite vibrationsdämpande material under, typ det som jag fick med mitt moderkort. Då kommer jag inte heller behöva dra så långa slangar om jag håller allt i övre delen av chassit och kombinerar reservoar och pump i ett.

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Skrivet av Vigge50:

Nä, radiatorerna tror jag inte är några problem men jag ville gärna inte behöva borra i chassit för att sätta dit en top/reservoar utan ville då hitta något annat där jag inte behövde borra och då hittade jag den reservoaren som jag tänkte denna kan man ju bara ställa i 5.25 bays "hyllan" med lite vibrationsdämpande material under, typ det som jag fick med mitt moderkort. Då kommer jag inte heller behöva dra så långa slangar om jag håller allt i övre delen av chassit och kombinerar reservoar och pump i ett.

ja absolut kan du göra det, lät faktiskt relativt smart, själv tycket jag om långa slangar, inte för kylförmåga men för att det ser snyggt ut haha, men du har inte tänk att en 5,25 reservoar kan vara något för dig?,

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort