Steelseries lanserar gamingmusen Rival

Permalänk
Melding Plague

Steelseries lanserar gamingmusen Rival

En ny gamingmus från Steelseries lovar mängder av inställningsmöjligheter och hög precision med sensorn Avago ADNS 3310.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser sjukt skön ut i min åsikt!

Permalänk
Medlem

Tror jag skulle uppskatta materialet på sidorna en hel del om jag skulle köpa den, dock klarar jag inte av modell större. Riktigt lätt och liten ska den vara. Köpte just en SS Kana och hoppas jag blir nöjd.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Entusiast

Jag hade hellre sett att de fokuserade på stabilitet i mjukvaran än fler inställningar. Jag har testat skiten på tre olika datorer och den kraschar fortfarande ofta när jag försöker spara inställningar. Den har inte heller en så grundläggande funktion som olika makron för olika program som min gamla Intelimouse Explorer 3.0 hade. Det är något jag saknar. Nu låser den alla makron globalt vilket är lite irriterande då jag har en knapp som är Ctrl+R i Firefox. Det betyder att jag laddar om i spel om jag använder den och försöker jag binda om den så bråkar den med vanliga R-knappen. Sjukt irriterande.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Tidiga reviews har lite delade åsikter om Rival.
Att steelseries fokuserat på fel saker åter igen, ex vem har tillgång till 3D printer för att göra en egen logga, led på ss logan som inte syns vid användande.

Lift off verkar ok, bättre än Kana v2 som är extremt hög, bra dom inte använder laser iaf.
Kommer nog köpa både denna och Kana v2 för att prova.

En tidig användare av Rival som gjort en snabb overlook: http://www.youtube.com/watch?v=nhGekr7H8JU
Och för dom som är sugna på lite information som redan snackats om rival så finns det en tråd på Overclock.net http://www.overclock.net/t/1432942/steelseries-rival

Permalänk
Inaktiv

Först, Steelseries får gärna åtgärda bristfälliga tangenter på t.ex tangentborden 7g och 6gv2 innan jag ens kikar på deras nyheter även fast deras möss är riktigt bra. Det handlar för egen del om förtroende och att ta hand om sina kunder efter köp, vilket deras support ej lyckas med. Jag gillar annars deras produkters stilrena attribut, sorry!

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi har valt att kalla vår senaste mus för Rival eftersom vi anser att den utklassar alla andra optiska möss på marknaden

Men borde den inte heta något i stil med "Champion"?
En rival betyder ju bara att man är en i mängden mot andra och inte nödvändigtvis bättre.. bra jobbat Steelseries ^^

Ser ut som att dom har höjt upp musen för att lämpa sig bättre för Claw Grip istället för bara palm.

Permalänk
Medlem

Tycker att Steelseries kan ta och prioritera drivrutinerna/ Steelseries Engine, finns inget stöd för 8.1 än. Mina enheter har ett mycket limiterat användningsområde för tillfället. Hoppas att de kommer att uppdatera den nya Engine 3 med de gamla enheterna snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Tror jag skulle uppskatta materialet på sidorna en hel del om jag skulle köpa den, dock klarar jag inte av modell större. Riktigt lätt och liten ska den vara. Köpte just en SS Kana och hoppas jag blir nöjd.

Kolla in Kinzu Lätt och liten.

Permalänk
Skrivet av Azured:

Tycker att Steelseries kan ta och prioritera drivrutinerna/ Steelseries Engine, finns inget stöd för 8.1 än. Mina enheter har ett mycket limiterat användningsområde för tillfället. Hoppas att de kommer att uppdatera den nya Engine 3 med de gamla enheterna snart.

Jag fick det här från deras support när jag hade problem med Steelseries Engine i win 8.1

Hello Ola,

Please take the following steps to re-install your SteelSeries Engine software. (note: this process will remove any custom profiles that you have created):

1) Clean temp folder by going to start -> all programs -> accessories -> system tools -> disk cleanup
Make sure that "temporary internet files" is checked and run the utility.

2) Ctrl-alt-delete to access your task manager. Under the process tab, find SSEngine.exe, select it, and end process

3) Uninstall the SteelSeries Engine software through control panel -> programs & features / add-remove programs. When prompted to keep custom profiles, select no.

4) Open your start menu and in the search bar, type: %appdata% and hit enter. This will automatically take you to the appdata/roaming folder.
a) In the folder that it opens, find the SteelSeries folder and right click -> delete it
b) Navigate to the main appdata folder. To do this, simply click on 'Appdata' in the directory bar at the top of your window.
Note: If the actually address shows up, simply delete Roaming and hit enter: C:\Users\your-account\AppData\Roaming
To get to appdata main: C:\Users\your-account\AppData
c) Open the 'Local' folder, once again find SteelSeries Engine and delete this folder.

5) Unplug your SSE device and wait 10 seconds, then plug it back in

6) Download the latest SteelSeries Engine software here (please do not rely on a previous download - when prompted, be sure to select 'save' to save the installer to your computer - do not simply run the installer to avoid any complications):
http://steelseries.com/downloads

7) Right click the installer and 'run as administrator' - complete the installation to the default directory

Please let me know if there is a hitch anywhere in this process and describe the problem in detail if one persists. Thanks!

Regards,
Rick P
SteelSeries Support

Oj jag såg inte att det var ännu djupare, då hjälper nog inte detta. Men jag lyckades få igång Steelseries Engine så jag kunde köra min sensei ordentligt.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thomasson:

Jag fick det här från deras support när jag hade problem med Steelseries Engine i win 8.1

Hello Ola,

Please take the following steps to re-install your SteelSeries Engine software. (note: this process will remove any custom profiles that you have created):

1) Clean temp folder by going to start -> all programs -> accessories -> system tools -> disk cleanup
Make sure that "temporary internet files" is checked and run the utility.

2) Ctrl-alt-delete to access your task manager. Under the process tab, find SSEngine.exe, select it, and end process

3) Uninstall the SteelSeries Engine software through control panel -> programs & features / add-remove programs. When prompted to keep custom profiles, select no.
4) Open your start menu and in the search bar, type: %appdata% and hit enter. This will automatically take you to the appdata/roaming folder.
a) In the folder that it opens, find the SteelSeries folder and right click -> delete it
b) Navigate to the main appdata folder. To do this, simply click on 'Appdata' in the directory bar at the top of your window.
Note: If the actually address shows up, simply delete Roaming and hit enter: C:\Users\your-account\AppData\Roaming
To get to appdata main: C:\Users\your-account\AppData
c) Open the 'Local' folder, once again find SteelSeries Engine and delete this folder.

5) Unplug your SSE device and wait 10 seconds, then plug it back in

6) Download the latest SteelSeries Engine software here (please do not rely on a previous download - when prompted, be sure to select 'save' to save the installer to your computer - do not simply run the installer to avoid any complications):
http://steelseries.com/downloads

7) Right click the installer and 'run as administrator' - complete the installation to the default directory

Please let me know if there is a hitch anywhere in this process and describe the problem in detail if one persists. Thanks!

Regards,
Rick P
SteelSeries Support

Oj jag såg inte att det var ännu djupare, då hjälper nog inte detta. Men jag lyckades få igång Steelseries Engine så jag kunde köra min sensei ordentligt.

Herregud, ingen liten lista med åtgärder du måste ordna, vad gör Steelseries?

Permalänk
Skrivet av crimsonidol:

Herregud, ingen liten lista med åtgärder du måste ordna, vad gör Steelseries?

Steelseries engine är inte kompatibel med Windows 8.1 det är en workaround, man måste göra en systemåterställning annars om man försöker boota om maskinen.

De kan ju förvisso ha ordnat det nu, det där är från 7 oktober.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Nån måste släppa en gamingmus med tysta klick snart...

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Ser ut som en trevlig mus blir att köpa och testa sen när den kommer

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

30 miljoner tryckningar? Inget för en inbiten Cookie Clicker spelare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Undra hur denna står sig mot DeathAdder 2013

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Gillade inte Sensei, bedrövlig mus ergonomiskt, den här såg ju bättre ut, gillade även Ikari. Men stannar med min Qpad, skönaste musen för min hand hittills

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

Trevligt med fler val på musfronten.
Dock undrar jag vad som hände med Kana v2 ? Den verkade ju vara på väg att släppas och i vissa länder verkar en del redan ha kunnat köpa och testa dem. De var på väg i lager i flera butiker här bla hos Komplett, men nu är alla spår av detta borta ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MurrGutt:

Gillade inte Sensei, bedrövlig mus ergonomiskt, den här såg ju bättre ut, gillade även Ikari. Men stannar med min Qpad, skönaste musen för min hand hittills

Jo för fan, sensein e skön som fan ju. Hatade den jävla Razer Copperhead däremot, den var så jävla oergonomisk om något.

Permalänk
Medlem

"" – Vi har valt att kalla vår senaste mus för Rival eftersom vi anser att den utklassar alla andra optiska möss på marknaden. ""

Borde det inte då blivit, The King, Nr1, Champion etc, istället för Rival som betyder konkurrent och inget annat ? ? ?
Ser liksom inte poängen med namnet... om man enbart är "en av de likasinnade" ... eller rättare sagt kommentaren då.

Oavsett marknads snubbens kommentar... tror att jag provar en så småningom, då den liknar min G400, men tror det där med gummit passar min hand/spelstil.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Kolla in Kinzu Lätt och liten.

Precis den jag tänkte köpa, om jag inte vore beroende av sidoknappar. Som just Kana har.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av crimsonidol:

Herregud, ingen liten lista med åtgärder du måste ordna, vad gör Steelseries?

Senaste uppdateringen 17/10-13 står det på deras hemsida "ALERT! NOT compatible with Windows 8.1!", så än har det inte hänt något ...

Musen fungerar dock som en vanlig mus med Windows egna drivare om man gör en clean install.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeosoth:

Undra hur denna står sig mot DeathAdder 2013

Skickades från m.sweclockers.com

Min första tanke. Såg ut som en deathadder men verkar ju inte riktigt lika stabil. Svårt att komma ur DA-träsket när man väl trillat dit

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Tror jag skulle uppskatta materialet på sidorna en hel del om jag skulle köpa den, dock klarar jag inte av modell större. Riktigt lätt och liten ska den vara. Köpte just en SS Kana och hoppas jag blir nöjd.

När det kommer till materialet, testa att köpa en rulle "griptejp" (finns i alla byggvaruhus) rita sen sen ut formarna på ett vanligt A4 papper så att du får exakta mallar. Ta sen mallarna och klipp ut griptejpen så att den blir som mallarna, klistra på!

Skönare material får man leta i hela sin livstid efter

Fattar inte att alla möss inte är i griptejp, sinnessjukt skönt. Detta är det första jag gör när jag köper en mus, och har gjort så i åtta, nio år. Lär väl göra det tills jag dör.

Prova på en gammal skitmus, du kommer bli förvånad så bra allt greppar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gryzor:

Min första tanke. Såg ut som en deathadder men verkar ju inte riktigt lika stabil. Svårt att komma ur DA-träsket när man väl trillat dit

Väldigt svårt, älskar min mer än någon annan mus någonsin. Blir väl att klämma på en sån här på MediaMarkt eller något där de har en DA bredvid, så kan man känna på båda samtidigt.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Jag fick det här från deras support när jag hade problem med Steelseries Engine i win 8.1

Hello Ola,

Please take the following steps to re-install your SteelSeries Engine software. (note: this process will remove any custom profiles that you have created):

1) Clean temp folder by going to start -> all programs -> accessories -> system tools -> disk cleanup
Make sure that "temporary internet files" is checked and run the utility.

2) Ctrl-alt-delete to access your task manager. Under the process tab, find SSEngine.exe, select it, and end process

3) Uninstall the SteelSeries Engine software through control panel -> programs & features / add-remove programs. When prompted to keep custom profiles, select no.

4) Open your start menu and in the search bar, type: %appdata% and hit enter. This will automatically take you to the appdata/roaming folder.
a) In the folder that it opens, find the SteelSeries folder and right click -> delete it
b) Navigate to the main appdata folder. To do this, simply click on 'Appdata' in the directory bar at the top of your window.
Note: If the actually address shows up, simply delete Roaming and hit enter: C:\Users\your-account\AppData\Roaming
To get to appdata main: C:\Users\your-account\AppData
c) Open the 'Local' folder, once again find SteelSeries Engine and delete this folder.

5) Unplug your SSE device and wait 10 seconds, then plug it back in

6) Download the latest SteelSeries Engine software here (please do not rely on a previous download - when prompted, be sure to select 'save' to save the installer to your computer - do not simply run the installer to avoid any complications):
http://steelseries.com/downloads

7) Right click the installer and 'run as administrator' - complete the installation to the default directory

Please let me know if there is a hitch anywhere in this process and describe the problem in detail if one persists. Thanks!

Regards,
Rick P
SteelSeries Support

Oj jag såg inte att det var ännu djupare, då hjälper nog inte detta. Men jag lyckades få igång Steelseries Engine så jag kunde köra min sensei ordentligt.

Tror att jag kommer att vänta på stabila drivrutiner istället för att riskera BSOD om jag missar ett steg.
Känns inte helt stabilt att man måste göra så många ändrigar för att få det att fungera. Missade ju delen med att man var tvungen att avinstallera Engine för att uppdatera till 8.1 så det blev 3 vändor med uppdatering -> återställning innan jag förstod vad som var problemet. (Ännu en bov var mitt ljudkort som jag fortfarande kör W7 drivrutiner till.) Verkar som att många tillverkare är relativt lata för att uppdatera stödet för produkter för W8.1.

Permalänk
Skrivet av Azured:

Tror att jag kommer att vänta på stabila drivrutiner istället för att riskera BSOD om jag missar ett steg.
Känns inte helt stabilt att man måste göra så många ändrigar för att få det att fungera. Missade ju delen med att man var tvungen att avinstallera Engine för att uppdatera till 8.1 så det blev 3 vändor med uppdatering -> återställning innan jag förstod vad som var problemet. (Ännu en bov var mitt ljudkort som jag fortfarande kör W7 drivrutiner till.) Verkar som att många tillverkare är relativt lata för att uppdatera stödet för produkter för W8.1.

Ja det är riktigt illa med steelseries engine, men mitt 6gv2 red edition + sensei har fungerat väldigt bra så jag håller ut med märket, dessutom var supporten riktigt snabb och riktigt trevlig och de vann de på mycket hos mig.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk

OPTISK! jaa tackar!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

När det kommer till materialet, testa att köpa en rulle "griptejp" (finns i alla byggvaruhus) rita sen sen ut formarna på ett vanligt A4 papper så att du får exakta mallar. Ta sen mallarna och klipp ut griptejpen så att den blir som mallarna, klistra på!

Skönare material får man leta i hela sin livstid efter

Fattar inte att alla möss inte är i griptejp, sinnessjukt skönt. Detta är det första jag gör när jag köper en mus, och har gjort så i åtta, nio år. Lär väl göra det tills jag dör.

Prova på en gammal skitmus, du kommer bli förvånad så bra allt greppar.

Ska testa detta! Tack för tipset!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

När det kommer till materialet, testa att köpa en rulle "griptejp" (finns i alla byggvaruhus) rita sen sen ut formarna på ett vanligt A4 papper så att du får exakta mallar. Ta sen mallarna och klipp ut griptejpen så att den blir som mallarna, klistra på!

Skönare material får man leta i hela sin livstid efter

Fattar inte att alla möss inte är i griptejp, sinnessjukt skönt. Detta är det första jag gör när jag köper en mus, och har gjort så i åtta, nio år. Lär väl göra det tills jag dör.

Prova på en gammal skitmus, du kommer bli förvånad så bra allt greppar.

Jag brukar tejpa/limma på lite sådant där "greppgummi" som man har runt skaftet på innebandyklubbor och annat.
Blir mycket bra grepp.
Angående sådan där griptejp så spelar det i så fall väldigt stor roll vilken sort man väljer. Jag har testat det (iallafall en variant av det) och det var som att limma på sandpapper. Helt omöjligt att spela med musen utan handskar då. Jag köpte mig även ett slags tunna handskar och då gick det an.
Med att köra med handskar kändes ändå för klumpigt i längden.
Men jag antar att det någonstans går att köpa någon griptejp som inte är som sandpapper ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.