Permalänk
Medlem

Stockkylare passar inte

Hejsan! fick mina delar till min dator idag och när jag försöker få på stockkylaren så vill den inte nå ner till där den ska låsa fast. Cpun sitter som den ska men det finns 2 "hakar" som ska sättas fast på vardera sida och den ena når inte ner, inte ens om man tar i väldigt hårt. vill inte ta i allt för hårt så att något går sönder men tar ändå i ganska hårt. Har någon annan haft det problemet och hur går det att fixa?

CPu : Amd fx8320
Mobo : Asus sabertooth 990fx am3+ r2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av tazk3n:

Hejsan! fick mina delar till min dator idag och när jag försöker få på stockkylaren så vill den inte nå ner till där den ska låsa fast. Cpun sitter som den ska men det finns 2 "hakar" som ska sättas fast på vardera sida och den ena når inte ner, inte ens om man tar i väldigt hårt. vill inte ta i allt för hårt så att något går sönder men tar ändå i ganska hårt. Har någon annan haft det problemet och hur går det att fixa?

CPu : Amd fx8320
Mobo : Asus sabertooth 990fx am3+ r2.0

kolla manualen
kontrollera att det kan finnas knappar som du måste vrida på,böja etc

Permalänk
Medlem

I manualen står det att man ska köra precis som jag gör men kylaren ser lite annorlunda ut

Permalänk
Medlem

Haka i sidan utan spaken först, sätt sedan ner kylaren på processorn. Haka sedan i sidan med spaken.. se till så att spaken inte redan sitter i spänt läge för då blir det omöjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet att ta en bild på det så gör gärna det och lägg upp i tråden. Jag har aldrig hört talas om att en stock-kylare inte ska passa såvida där inte är fabrikationsfel, om du nu har gjort som det står i instruktionerna.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Problem löst! Vi fick vara 2 stycken och trycka. satt som in i. hoppas jag får loss den imorgon då jag ska byta till vatten