Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

PS4 från USA

Hej,

Jag tänkte köpa Playstation 4 här i USA för jag bor delvis här. Är det någon som har erfarenhet om hur det kommer att funka i Sverige igen? Kommer jag kunna koppla upp på playstation network och köpa spel/ lira FIFA14 online med mitt amerikanska konto?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av kazaa121:

Hej,

Jag tänkte köpa Playstation 4 här i USA för jag bor delvis här. Är det någon som har erfarenhet om hur det kommer att funka i Sverige igen? Kommer jag kunna koppla upp på playstation network och köpa spel/ lira FIFA14 online med mitt amerikanska konto?

Borde gå, det funkar i alla fall så med Xbox

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hamburg
Registrerad
Mar 2012

Om det fungerar lika som med PS3an och PSN så kommer det fungera oavsätt vilket land du befinner dig i. Det ända som är irriterande är att man inte kan ändra det land som kontot är skapat mot.

Har själv både Irländskt och Tyska PSN konton och kan alltså inte ändra till Sverige på dem om jag skulle vilja det utan får köra på separata konton helt enkelt. Hade varit trevligt att kunna slå ihop konton för att få alla spel man köpt på ett och samma konto.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Du kan ta med dig det utan problem tror jag. Om det funkar som vanligt.
Du kommer bara åt US-PSN Store dock om du ska ha samma konto även i Sverige. Men det har nog ingen dött av.