Problem med radeon drivers! (Troligtvis moderkortet?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Problem med radeon drivers! (Troligtvis moderkortet?)

Hej!

Kan ju börja med historian hur allt hände. Kom hem efter jobb en dag och var väldigt trött! Har hål i chassit och råkade välta glaset och vatten åkte ner på grafikkortet (Gtx 560). Datorn var igång och ström gick igenom, fast jag drog ut strömsladden snabbt! Testade det igen efter ha fönat det och fungerade inte. Väntade ytterligare 3-4 dagar och testade igen, nepp..

Som tur är har jag integrerat i processorn som fungerar helt okej. Har inte råd till att köpa ett nytt så fick ett Radeon 4850 från en polare och försökte installera drivers. Fick upp felmeddelande i installationen "Installationen är klar (varningar utfärdades..blabla)". Får ingen signal då jag kopplar in till grafikkortet. Den hittar inte grafikkortet heller.

Har mitt moderkort skadats (kom absolut inget vatten på det)? Ljud, processor och allt annat i datorn fungerar utmärkt, även fläkten i grafikkortet fungerar. Har någon en aning vad som kan vara problemet? Vill kunna spela igen...!

Om det är någon information ni behöver så säg till så fixar jag det...väldigt tacksam om någon kan hjälpa till!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010

Vatten kan skvätta vettu, så det måste inte ha kommit bara på grafikkortet vilket du antar.. Ditt misstag var ju att inte låta datorn torka i minst 4 dagar eller så innan du startade den i huvud taget.. Att bara föna på och sen köra igång den var inte särskilt bra beslut faktiskt!

Jag transporterade min dator i snöstorm och det kom in lite snö i nätagget.. Men lät den stå upp och ner(allt torkar snabbare upp och ned, scientific fact) i typ en vecka innan jag startade och det gick prima!

Men prova en annan PCI port för grafikkortet?

|M5A99X EVO|PH-TC14PE_OR|FX-8320@4,7GHz|Sapphire Radeon HD 7870 2GB@1135MHz/1250MHz|Corsair 8GB Value Select|Corsair TX 650w|CM Storm Enforcer|
I am the cheshire cabbage. Worship me!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av MyZk0:

Vatten kan skvätta vettu, så det måste inte ha kommit bara på grafikkortet vilket du antar.. Ditt misstag var ju att inte låta datorn torka i minst 4 dagar eller så innan du startade den i huvud taget.. Att bara föna på och sen köra igång den var inte särskilt bra beslut faktiskt!

Jag transporterade min dator i snöstorm och det kom in lite snö i nätagget.. Men lät den stå upp och ner(allt torkar snabbare upp och ned, scientific fact) i typ en vecka innan jag startade och det gick prima!

Men prova en annan PCI port för grafikkortet?

Aha...det var ju inte bra! Men borde inte något annat ha gått itu på moderkortet då? Allt fungerar som det ska och vad har då specifikt gått sönder för att grafikkortet inte fungerar där? Har tyvärr bara 1 PCI port.. :S

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.