Permalänk

Dual core e5300 2.6ghz

Hej,

Har en Dual core e5300 2.6ghz processor och tänkte köpa passande moderkort och cpufläkt till.

Någon som kan rekomendera något prisvärt moderkort samt fläkt?

Tänkte även ge mig på att klocka, behövs det nytt nätagg då?

Mvh

Trocadero12

Permalänk
Medlem

Den CPU använder 775 socket och finns nog inga bra nya moderkort till den att skaffa, men kolla i marknad här efter nått begagnat.

Sen skulle jag inte inte kosta på några pengar direkt på den CPU, den är och kommer förbli även överklockad ganska seg och långsam, den har ganska många år på nacken nu.

Fast vad hade du tänkt använda datorn till?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Tack för svaret,

Jag tänkte mest laborera lite hemma, har ju en compaq dator hemma med den processorn i, tänkte mest bygga om lite (gjorde detta mycke förr)

Fast det kanske är meningslöst, vill kunna spela BF3 och kanske även BF4, men det kanske är långsökt med den processorn med tillhörande moderkort?

Mvh

Trocadero 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trocadero12:

Tack för svaret,

Jag tänkte mest laborera lite hemma, har ju en compaq dator hemma med den processorn i, tänkte mest bygga om lite (gjorde detta mycke förr)

Fast det kanske är meningslöst, vill kunna spela BF3 och kanske även BF4, men det kanske är långsökt med den processorn med tillhörande moderkort?

Mvh

Trocadero 12

Laborera inte runt den processorn eftersom det inte är värt några pengar.
Pussla ihop något bättre och billigare genom begagnatmarknaden (tex här på swec)

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Trocadero12:

Tack för svaret,

Jag tänkte mest laborera lite hemma, har ju en compaq dator hemma med den processorn i, tänkte mest bygga om lite (gjorde detta mycke förr)

Fast det kanske är meningslöst, vill kunna spela BF3 och kanske även BF4, men det kanske är långsökt med den processorn med tillhörande moderkort?

Mvh

Trocadero 12

Det är väldigt långsökt med den processorn och alla 2-kärniga processorer över huvud taget ja.
I både Battlefield 3 och 4 så kommer du knappt att nå cirka 20FPS och det är ju enligt mig definitivt inte spelbart men det beror ju på vad du tycker, konsoller kör ju säkert spelet i 20-30FPS om man säger så...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Den där processorns tid är förbi, ska du köra BF3, BF4 så bör du investerar i en ny.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650