Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Jan 2012

Bra guide till i5 4670K överklockning

Nu äntligen har man byggt ihop sin första dator och är helt exalterad över detta!
Datorn har rullat på några dagar nu och jag har börjat fundera på att överklocka nu. Eftersom jag är helt grön på den fronten försöker jag lära mig, men det är mycket att ta in. Nu undrar jag ifall det är någon som vet en bra och lättförståelig guide (hittar inte så mycket om Haswell här på Swec?) som kan länkas. Vill bara överklocka lite lätt nu i början så att jag lär mig

780 | i7 4790k | 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012

du kan läsa ivy bridge överklockningstråden här på sweclockers. det fungerar precis likadant med haswell.
annars kan jag ringa dig o hjälpa lol. nån annan guide vet jag ingenting om

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av qaaka:

du kan läsa ivy bridge överklockningstråden här på sweclockers. det fungerar precis likadant med haswell.
annars kan jag ringa dig o hjälpa lol. nån annan guide vet jag ingenting om

Jaha, är det exakt samma.. Då får jag be om ursäkt för min okunnighet

780 | i7 4790k | 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2008

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Kruwlabras:

Tack!

780 | i7 4790k | 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2004
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Jan 2012

Om jag inte har något grafikkort i datorn (kommer väl om någon vecka eller så), är det svårt att överklocka då?
Alltså tar det för mkt på processorn om man ska överklocka den och samtidigt sköta grafiken?

Har nämligen haft lite svårigheter med överklockningen.. Eller så är det jag som har missat någon inställning

Skickades från m.sweclockers.com

780 | i7 4790k | 16GB