Permalänk
Medlem

Rätt temperatur?

Vet inte om detta är rätt del av forumet jag borde fråga detta men jag hoppas i så fall att tråden blir flyttad ^^

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig men det får bli som det blir så hoppas jag att ni förstår. Jag har en egenbyggd dator med AMD FX-8350 som processor och Noctua NH-D14 som kylning, Sapphire Radeon HD 7970 Vapor-X Ghz edt och ASUS ROG Corsshair V Formula-Z MB. När jag kör BF4 på Ultra med 1920x1080 upplösning och spelar ett tag så ligger processorn runt 45-47 grader, grafikkortet runt 55-60 grader och moderkortet ligger på 32 nästan hela tiden med eller utan spel. Låter detta som bra temperaturer? Borde jag kanske höja fläktarna lite?
Låter kanske som en onödig fråga men jag vill veta så jag vet om jag kanske borde skaffa fler fläktar eller något. Tacksam för alla svar!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk
Medlem

Inget konstigt med dom temperaturerna.

Permalänk

Riktigt bra ju!

Permalänk
Medlem

Med dom fina temperaturerna så är det läge att börja klocka lite istället.
Datorn är ju knappt ljummen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

aa har funderat på det ett bra tag men vet i fan om jag vågar riktigt vill helst inte förstöra något ^^ men kanske jag gör det sen när det är dags att börja byta komponenter ^^

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ask0o:

aa har funderat på det ett bra tag men vet i fan om jag vågar riktigt vill helst inte förstöra något ^^ men kanske jag gör det sen när det är dags att börja byta komponenter ^^

Att ha en D14 utan att överklocka alls är ju nästan helgerån.