Begränsad uppladdning till Youtube? 800kb/s

Permalänk
Medlem

Begränsad uppladdning till Youtube? 800kb/s

Hej,

Försöker ladda upp lite filmer till Youtube men hastigheten är väldigt begränsad. Har en väldigt optimal balans av komprimering och kvalité för att få bra filstorlek (15 min BF4 ~ 1.5GB). Kanske är lite stor men jag gillar kvalitén för youtube kommer komprimera ännu mer när klippet väl är uppe.

Till saken, jag har en 100/100 lina och får ut ca. 95/95 men när man väl laddar upp till Youtube så är den begränsad till ungefär 800kb/s vilket är lite störande.

Någon som vet om man kan bli av med begränsningen/throttling? Har sökt runt men hittar mest trådar om att man ska komprimera ännu mer och det vill jag inte då kanalen ska vara högkvalitativ.

Tack på förhand!

Med Vänliga Hälsningar Lix

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ska börja med att säga att mina nätverkskunskaper är högst begränsade, men jag kan kanske ge en liten fingervisning i alla fall.

Jag hade samma problem med uTorrent tidigare, max runt 800kB/s. Efter lite sökande så kom jag fram till att man bör köra Port Forward på uTorrent i ens router. Då skippar routern att göra kontroll på varje paket som skickas (eller något sådant) vilket snabbade upp min uppladdning till ca 3MB/s, och begränsas nu av antalet leechers istället.

Internet blev också mer lättanvänt. Tidigare så gick det segt att ladda sidor när uTorrent var igång, nu är det inga problem alls.

Om det går att göra något liknande med Youtube vet jag inte, men det är kanske som sagt kanske en liten fingervisning i alla fall.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Ska googla runt lite på det! Återkommer om jag hittar något eller inte.

Edit: Kan inte hitta något, verkar som det är begränsat för alla.

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk

Det är en allmän begränsning som alla som är på YouTube får lov att leva med. Det är vad Google gjort med sidan

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube