PS4 förhandsbeställning

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011

PS4 förhandsbeställning

Snabb fråga från en som aldrig har förhandsbeställt något tidigare. Om jag förhandsbeställer PS4 nu, kommer pengarna dras från kontot nu eller när konsollen skickas? Eller beror det på butik?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Mars SSX:

Snabb fråga från en som aldrig har förhandsbeställt något tidigare. Om jag förhandsbeställer PS4 nu, kommer pengarna dras från kontot nu eller när konsollen skickas? Eller beror det på butik?

Brukar vara några dagar innan det skickas.

När jag förbokade BF4 så drog de pengarna typ den 25-26 något och spelet släpptes 31.

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | XFX RX 480 Black OC | Fractal R4 | CX 600X 80+ Bronze | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB | G35 Headset | Ducky G2PRO Blue / Green Mix | Qpad 5K | BenQ XL2430T
HemmaBio: Panasonic Plasma ST50 | Dynavoice DF8 | XTZ 12.16 | Onkyo TX NR609
Övrigt: iPhone 6S +

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Brukar normalt vara i samband med att det skickas men det kan variera från olika butiker.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av FBGKimpan:

Brukar vara några dagar innan det skickas.

När jag förbokade BF4 så drog de pengarna typ den 25-26 något och spelet släpptes 31.

Skrivet av Viceroy:

Brukar normalt vara i samband med att det skickas men det kan variera från olika butiker.

Vet ni några butiker som drar pengarna när själva konsollen skickas?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Mars SSX:

Det beror ju på hur du väljer att betala. Betalar du med kort tror jag pengarna dras direkt. Så har det varit närj jag har förhandsbokat grejer förr. Denna gången med PS4 valde jag faktura då jag bokade så tidigt. Man vill ju inte ligga ut med pengarna ett halvår innan. Så som svar på din andra fråga: Välj faktura istället

ASUS Maximus VIII Hero | i7 6700K @ stock | ASUS GTX 1080 Strix | 32 GB Corsair Vengeance LPX 2666MHz | Samsung 850 Pro 256GB | Intel 520 240GB SSD | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750W | Corsair 400Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013

Fråga webhallen när pengarna dras. Maila dom eller fråga i deras tråd är på forumet bara.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av llrobbanll:

Det beror ju på hur du väljer att betala. Betalar du med kort tror jag pengarna dras direkt. Så har det varit närj jag har förhandsbokat grejer förr. Denna gången med PS4 valde jag faktura då jag bokade så tidigt. Man vill ju inte ligga ut med pengarna ett halvår innan. Så som svar på din andra fråga: Välj faktura istället

Sant det. Beställde nyss hos Webhallen och använde möjligheten att betala i Februari.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2006

Undrar om inte Webhallen drar pengarna direkt. Många utlänska siter kan man välja om det skall dras direkt eller om det skall dras när det skickas.

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av BooliBoo:

Undrar om inte Webhallen drar pengarna direkt. Många utlänska siter kan man välja om det skall dras direkt eller om det skall dras när det skickas.

Webhallen drar pengarna när produkten släpps.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Floby
Registrerad
Feb 2010

Varför inte bara köra på postförskott? då betalar du när du hämtar ut konsolen från posten (ica, coop ect.. det som är ditt postombud).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedemora
Registrerad
Aug 2009

Kör på faktura, smidigast och enklast
PS! Du ska ha tur om du ska hitta någon butik online som fortfarande tar emot bokningar, tror det är rätt knökfullt på just förbokningar på PS4.

Asus ROG Swift PG348Q | Asus TUF Z270 MARK 2 | i7 7700K @ 4.6GHz | Corsair AX 850W Professional Series Gold | Corsair Vengeance 16GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® GTX 1080 TI GAMING X 11G | Fractal Design Define R5 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 | Samsung SSD 850 PRO 256GB + Samsung 850 EVO 1TB + 4TB HDD