Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Orolig.. överckocking

Hej, hade tänkt mig att överklocka min cpu...
Min fråga är, om jag t.ex har för lite eller för mycket "voltage" när jag skriver in, kan något gå på tok eller är det bara att justera tills man märker..
Och märker man om man har för lite eller för mycket, laggar det, höjs temperaturen?
Rätta mig om jag har fel..
Tack på förhand!

No fucks given.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2002

Inte för att låta dryg, men jag tycker du ska ta dig en titt i lite trådar här på forumet eller googla fram några guider innan du börja pilla på spänningen, eller överhuvudtaget röra något i bios.

mvh ethnic

Main Rig: Delided 4670k @ 4.6ghz - 16GB Corsair Vengence @ 1600mhz - GTX 970 @ 1552mhz / 8012mhz - H80i
Laptop: MacBook Pro - Retina
Server: Dell Studio 1555 - Kingston HyperX 3k 120Gb
MediaPlayer: Raspberry PI 2 - OCMC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2013

Dra up CPU levelup

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I spelvärlden
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Hedlundj97:

Hej, hade tänkt mig att överklocka min cpu...
Min fråga är, om jag t.ex har för lite eller för mycket "voltage" när jag skriver in, kan något gå på tok eller är det bara att justera tills man märker..
Och märker man om man har för lite eller för mycket, laggar det, höjs temperaturen?
Rätta mig om jag har fel..
Tack på förhand!

Skrivet av Ethnic:

Inte för att låta dryg, men jag tycker du ska ta dig en titt i lite trådar här på forumet eller googla fram några guider innan du börja pilla på spänningen, eller överhuvudtaget röra något i bios.

mvh ethnic

Håller med föregående. Dina frågor indikerar att du inte är redo att börja överklocka ännu. Läs överklockningsguiderna här i forumet.

Alla har vi varit nybörjare

Chassi: Corsair Obsidian 750D PSU: Corsair HX 850W PSU Mobo: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K (Ivy Bridge) @4,5Ghz, Mem: 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz GPU: GeForce GTX Titan (@1137/1502)