Scythe Kaze Master Flat, maxvarv efter omstart. Defekt?

Permalänk
Medlem

Scythe Kaze Master Flat, maxvarv efter omstart. Defekt?

Hej,

Har en Scythe Kaze Master Flat som funkar ypperligt, men ett undantag. Varje gång jag startar om datorn återställer den allt så att fläktarna går igång på max-varv. Det tar lång tid att klicka ner hastigheten en fläkt i taget, och jag undrar om det bara är en idiotisk design eller om mitt exemplar är defekt.

Mvh

Förtydligad rubrik.
Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Hej,

Har en Scythe Kaze Master Flat som funkar ypperligt, men ett undantag. Varje gång jag startar om datorn återställer den allt så att fläktarna går igång på max-varv. Det tar lång tid att klicka ner hastigheten en fläkt i taget, och jag undrar om det bara är en idiotisk design eller om mitt exemplar är defekt.

Mvh

Min gör inte det. Fläktarna går upp på maxvarv vid uppstart och varvar sedan ned till inställningarna. Reklamera den om du fortfarande kan.

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cray-1:

Min gör inte det. Fläktarna går upp på maxvarv vid uppstart och varvar sedan ned till inställningarna. Reklamera den om du fortfarande kan.

Den är ca 5 dagar, så det är inget problem!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2