PS4 och Sonys kovändning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Sonys PS4 skulle ha samma DRM som Xbox One ursprungligen hade. Problemet var bara att Xbox One gick ut med DRM-kravet först och eftersom det inte togs emot väl så skippade Sony detta och passade på att försöka förlöjliga Microsoft över denna policy som Sony också ville ha.

Jag personligen vill väldigt gärna ha tillbaka Xbox One's DRM krav då det betydde att jag kunde dela mina spel globalt med 5 andra vänner (dock enbart 1 digital delning åt gången medans ägaren spelar på skiva). Konstigt nog förstod inte allmänheten detta vilket är ganska sorgligt eftersom man inte behöver vara något geni för att förstå att detta var "awesome"

more fucking bullshit....

du är uppenbarligen inte ett geni eftersom du gått på allting

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

more fucking bullshit....

du är uppenbarligen inte ett geni eftersom du gått på allting

Sony changes DRM policy

Du får tycka vad du vill men du verkar ju väldigt dåligt påläst om detta ämne och inte forskat efter ett dugg. Finns flera källor som bekräftar att Sony skulle ha DRM på sina spel. De har dock sagt att det är upp till utvcklarna nu ifall de vill ha DRM på sina spel, Sony kommer inte att hindra utvecklare från att ha DRM på sina PS4 spel

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Sony changes DRM policy

Du får tycka vad du vill men du verkar ju väldigt dåligt påläst om detta ämne och inte forskat efter ett dugg. Finns flera källor som bekräftar att Sony skulle ha DRM på sina spel. De har dock sagt att det är upp till utvcklarna nu ifall de vill ha DRM på sina spel, Sony kommer inte att hindra utvecklare från att ha DRM på sina PS4 spel

Länka gärna till Famitsu artikeln, eller vilket av Tidningarna och veckonummer den har.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ifall man litar 100% på marknadsundersökningar och omröstningar så vinner SD valet med 85% av rösterna ifall man går enligt SweCs poll. Jag tror inte att Sony kan mäta sig mot Microsoft i längden men vi får väl se om 5år

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer