Klockade processor med AMD Overdrive och efter det så fungerar ingenting korrekt.

Permalänk
Medlem

Klockade processor med AMD Overdrive och efter det så fungerar ingenting korrekt.

Hejsan! Jag tänkte pröva överklocka min processor men efter att jag gjorde det så beter sig datorn väldigt konstigt. Jag startar datorn allt flyter på väldigt bra men efter ca 2 minuter så stängs alla usb enheter och även skärmen slocknar. Datorn är igång men jag kan inte stänga av den om jag inte drar kontakten i väggen. Någon som vet vad som kan ha hänt eller om det finns någon lösning?

Permalänk
Medlem

Jag återställde klockningen till standard värden men fortfarande strul

Permalänk
Medlem

in i bios och kika ta reset all too deafult där...
hur mkt klockade du och vad höjde du ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Jag klockade från 3400mhz till 3500mhz sen tror jag den ändrade något med Volten vet inte riktigt, är extremt okunnig inom detta genre ska prövas uppdaterar strax

Permalänk
Medlem

när du återställde, ändrade du bara alla värden till standard eller gjorde du en total nollställning av BIOS?

Prova "RESET FAILSAFE DEFAULT" eller någon liknande knapp i BIOS menyn, eller ta kolla i manualen för moderkortet hur du gör en Clear CMOS (ofta ta ur ett batteri ur moderkortet)

Permalänk
Medlem

Fungerar fortfarande inte...

Permalänk
Medlem

Kan nämna att när jag är i BIOS, så laggar datorn inte ihop sig utan det är senare när jag startar windows och har haft igång i 2 minuter som alla enheter bara slutar fungera

Permalänk
Medlem

Kan processorn ha gått sönder? eller något liknande

Permalänk
Medlem

Det står i bios att den ligger på 4080 mhz processorn men jag vet inte hur jag kan ändra det, för vill jag ändra tillbaka så gör den inte det

Permalänk
Medlem

När jag ändrar tillbaka manuellt till 3400mhz x 2000mhz, som standard så fungerar inte SATA portarna eller den hittar inte mina hårdiskar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuperion:

Hejsan! Jag tänkte pröva överklocka min processor men efter att jag gjorde det så beter sig datorn väldigt konstigt. Jag startar datorn allt flyter på väldigt bra men efter ca 2 minuter så stängs alla usb enheter och även skärmen slocknar. Datorn är igång men jag kan inte stänga av den om jag inte drar kontakten i väggen. Någon som vet vad som kan ha hänt eller om det finns någon lösning?

Hade ett annat problem med just amdoverdrive, för mig funkade inte Aero på windows 7. Löste detta med att avaktivera klockningen i overdrive och sedan klocka via BIOS.