Google rullar ut Android 4.4 "Kitkat" för Nexus 7 och 10

Permalänk
Melding Plague

Google rullar ut Android 4.4 "Kitkat" för Nexus 7 och 10

Den senaste versionen av Android släpps till surfplattorna Nexus 7 och 10, dock endast till Wifi-modellerna. Samtidigt utlovas uppdateringen till fler enheter inom kort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får väl se om farsans N7 2012 får det då. Enligt diskussion på Android Central så är det bara Nexus 5 som har nya launchern, vilket är lite trist.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Får väl se om farsans N7 2012 får det då. Enligt diskussion på Android Central så är det bara Nexus 5 som har nya launchern, vilket är lite trist.

Alla kan ha den nya launchern:
http://m.cnet.com/news/get-the-kitkat-launcher-now/57611415?ds=1

Visa signatur

- Dator: In Win 301 | Ryzen 7 1700 @3.7Ghz | Palit 1070ti Dual | 16GB LPX 2933Mhz | 850 EVO 500GB SSD, WD Red 4TB | AOC AG352UCG 35" 3440x1440 100hz
- Tangentbord: Poker II mx brown | Mus: Zowie ec1-a
- Hörlurar: Sennheiser HD558 | Högtalare: JBL LSR305

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kollegan sitter och spammar "kolla uppdateringar" på sin 2013 N7, inget än så länge

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

18 månader... då lär ju man själv få den på sin Nexus 4

Permalänk
Medlem

Har heller inte fått någon uppdatering ännu :/

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

custom rom på galaxy nexus = problem solved

själv kör jag cyanogenmod 10.2 på min nexus 4 och väntar tills dom släpper sin version av 4.4 eftersom jag inte gillar vanilla 4.4 från google, saknar en del användbara funktioner imo!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Har inte fått den heller

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Awesome måste ha nu!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Absolut, men poängen med "The Google Experience" var väl att hålla allt mer eller mindre identiskt över alla Nexus-produkter som inte är end-of-life. Tycker därför att det är ett konstigt val, även om det går fort och lätt att lösa det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd

Dåligt att dom inte uppdaterar Galaxy Nexus till Android 4.4.
Detta orsakar fragmentering av Androidplattformen vilket skapar problem för app-utvecklare.
Android har kritiserats för att vara fragmenterat, där en stor andel telefoner kör på gamla versioner, som gamla Android 2.3 "Gingerbread".

Dessutom gör det så att fler personer slänger sina telefoner och köper nytt, detta leder till e-waste med elektronikfyllda soptippar, och elektronik innehåller gifter och miljöfororenginar.
Dessutom innehåller antennerna i mobiler sälsynta mineraler som bryts ur konfliktområden i Afrika och leder till krig, mord, massakrar, slaveri, fattigdom, etc.

Permalänk
Medlem

KitKat är gott.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Stör mig fortfarande på namnet "KitKat", Men antar att jag bara få stå ut med det..

Permalänk
Hedersmedlem

Att hänga kvar vid en irrelevant tidperiod istället för att se till hårdvarubegränsningar ger en tumme ner ifrån mig. Borde varit enklast för alla försöka ha så många uppdaterade enheter som möjligt på marknaden. En neutral tumme sparar jag eftersom Android i alla fall betyder att det är rimligt enkelt att lösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Stör mig fortfarande på namnet "KitKat", Men antar att jag bara få stå ut med det..

Ja jag tror nog det är lite för sent för google att byta namn nu

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ja jag tror nog det är lite för sent för google att byta namn nu

Jo men dom ska alltid köra med så barnsliga namn förstår inte varför..

Permalänk
Medlem

Najs, blir till att uppdatera min Nexus 7 nu då.

Jag gillar Googles namn på sina Androidversioner. Nackdelen är dock att jag alltid blir lite sugen på något gott när jag hör dem.
Just Kitkat låter dock lite tråkigt tycker jag. Key Lime Pie lät mycket godare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Och, jag väntar fortfarande på jelly bean till min galaxy tab 2 10,1. patetiskt av dom.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Skrivet av Sir.Djs:

Och, jag väntar fortfarande på jelly bean till min galaxy tab 2 10,1. patetiskt av dom.

Samsung menar du?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte tillgänglig till min Nexus 7 från förra året ännu.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallkotten:

Samsung menar du?

Yep , till wifi modellen. Dom vägrar släppa den. Och jelly bean är ju gammalt nu ju.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

och så börjar väntan på att cyanogen ska porta detta till s2an...

Permalänk
Medlem

Nästa version: FragCake...

Permalänk

Det är ju lite tragiskt att Galaxy Nexus inte uppdateras, men det är ju i linje med andra företag, sluta supporta en produkt när du tycker användarna ska köpa en ny istället. Som nämns har det ju inget med hårdvarukrav att göra.

Vad är chansen att Kitkat kommer gå att få tag på till Galaxy Nexus via andra vägar (dvs typ rootade telefoner osv)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Det är ju lite tragiskt att Galaxy Nexus inte uppdateras, men det är ju i linje med andra företag, sluta supporta en produkt när du tycker användarna ska köpa en ny istället. Som nämns har det ju inget med hårdvarukrav att göra.

Vad är chansen att Kitkat kommer gå att få tag på till Galaxy Nexus via andra vägar (dvs typ rootade telefoner osv)?

Extra tråkigt eftersom Kitkat ska vara optimerad för att funka bra på 512MB RAM enheter också, men hörde en förklaring för att uppdateringen uteblir och det var att det sitter ett Texas Instrument SoC i Galaxy Nexus och eftersom de slutat göra SoC så kan de inte släppa en officiell uppdatering.
Ganska säker på att Nexus 5 ROM'en kommer portas till Galaxy Nexus om det inte redan gjorts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Det är ju lite tragiskt att Galaxy Nexus inte uppdateras, men det är ju i linje med andra företag, sluta supporta en produkt när du tycker användarna ska köpa en ny istället. Som nämns har det ju inget med hårdvarukrav att göra.

Vad är chansen att Kitkat kommer gå att få tag på till Galaxy Nexus via andra vägar (dvs typ rootade telefoner osv)?

Förmodligen ganska stor då det är relativt öppna med drivrutiner och dylikt för Nexus telefoner.
Någon behöver plocka in drivrutiner från 4.3 och kompilera tillsammans med 4.4 om source coden kommer ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte fått den än på min nexus 7 second gen.. :<

Permalänk
Skrivet av Användarnamnqwer:

Det är ju lite tragiskt att Galaxy Nexus inte uppdateras, men det är ju i linje med andra företag, sluta supporta en produkt när du tycker användarna ska köpa en ny istället. Som nämns har det ju inget med hårdvarukrav att göra.

Vad är chansen att Kitkat kommer gå att få tag på till Galaxy Nexus via andra vägar (dvs typ rootade telefoner osv)?

100%, finns redan inofficiella

Permalänk
Medlem

Kör AOSP 4.4 på min N4 och den rullar på utmärkt, har haft den nu sedan den släpptes.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på Jellybean till min S3:a..............

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500