»Quantum Satis multigaming-community« söker spelare!

Permalänk
Medlem

Är åldern viktig?

Har annars 820 timmars BF3 och redan 200 timmar BF4 under bältet.

Ligger runt 1.0 i kd på båda men de är mycket för att jag verkligen är en team player och inte fegar och kampar i ett hörn med en sniper.

Prioriterar alltid de baser som ger Commandern stuff och är hyffsad på fordon. va rätt awsome på Heli's i BF3 med min 360 dosa men i BF4 är allt om mappat så jobbar på att fixa det.

Kör btw för tillfället med [RJF] folk från Red Jacket Firearms

Släng iväg ett PM om intresse finns.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Åldern är oviktig, så länge du kan visa prov på mogenhet. Har kastat ett PM på dig! Lägg till Strudaklitt som vän på bettlelog, och ta gärna en titt på vår hemsida, http://quantum-satis.enjin.com/home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer;:

och ta gärna en titt på vår hemsida, http://quantum-satis.enjin.com/home

En till på 30 år i Juni dom anmäler sig till att joina.
Spelar oftast på kvällarna.
Dra iväg ett PM om det finns intresse.

Mvh SSGS

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

Är det fortfarande aktuellt att ansöka? Heter "norrizalizer" på battlelog, skicka gärna en vänförfrågan Har spelat sen BF2, gillar lagspel extremt mycket än att nöta själv.

Är väldigt aktiv av mig även då jag har heltidsjobb!

Hoppas på det bästa!

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

Lägger en post här också för att visa mitt intresse, spelat fps spel i ca 20 år, även intresserad utav server sidan och att sköta och hosta servers. Spelade i hög liga under Unreal Tournament 2003-2004 tiden och har efter det aldrig lyckats hitta något gäng att få tillbaka lagspelskänslan i igen.

Permalänk
Medlem

Adda Xinssan

Permalänk

Skulle vara intresserad 16 år gammal och spelar en hel del. Adda TheAnnoyingBambi
http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/TheAnnoyingBambi/

Permalänk
Medlem

Är det en helsvensk klan eller är det blandat?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSGS:

En till på 30 år i Juni dom anmäler sig till att joina.
Spelar oftast på kvällarna.
Dra iväg ett PM om det finns intresse.

Mvh SSGS

Göttans! Du är inte den enda runt 30-snåret, så det ska absolut inte vara något problem! PM på väg!

Skrivet av karizmatic:

Är det fortfarande aktuellt att ansöka? Heter "norrizalizer" på battlelog, skicka gärna en vänförfrågan Har spelat sen BF2, gillar lagspel extremt mycket än att nöta själv.

Är väldigt aktiv av mig även då jag har heltidsjobb!

Hoppas på det bästa!

Givetvis är det fortfarande aktuellt! Lagspel är definitivt vad vi i QS främjar, blir ju både ett bättre resultat samtidigt som det blir en roligare match. Skickar en vänförfrågan direkt : )

Skrivet av nillas85:

Lägger en post här också för att visa mitt intresse, spelat fps spel i ca 20 år, även intresserad utav server sidan och att sköta och hosta servers. Spelade i hög liga under Unreal Tournament 2003-2004 tiden och har efter det aldrig lyckats hitta något gäng att få tillbaka lagspelskänslan i igen.

Det låter riktigt sjyst ju, jag tror nog vi ska kunna nå upp till dina förväntningar ; ) Vi har tidigare haft två servrar som jag hjälp till att köra, skulle du behöva en administratör, vet du att det finns kunniga inom klanen!

Skrivet av Xinssan:

Adda Xinssan

Gjort!

Skrivet av TheAnnoyingBambi:

Skulle vara intresserad 16 år gammal och spelar en hel del. Adda TheAnnoyingBambi
http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/TheAnnoyingBambi/

Yes box, ska bli!

Skrivet av PapuPapu:

Är det en helsvensk klan eller är det blandat?

På sätt och vis är vi en helsvensk klan. Vi har två amerikaner med oss, men den ena är spårlöst försvunnen och den andra har väl spelat alldeles för mycket. Han ligger numera i armén och pangar saker på riktigt istället ^^ Så voice chatten är ju alltid på svenska så att säga. Du får gärna återkomma om det finns intresse!

Jag hoppas jag hör från er allihop snart!

mvh
Belzer

Permalänk
Medlem

Man blir ju smått intresserad tänkte lägga upp en application, adda gärna mig - Granaux

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

Man blir ju smått intresserad tänkte lägga upp en application, adda gärna mig - Granaux

Ber om ursäkt för det sena svaret. Härligt att höra att du blev intresserad, du får mer än gärna slänga upp en app! Vänlistad dig asap

Edit: du är vänlistad!

Permalänk
Medlem

Välkommen till klanen, Granaux!

Vill även passa på att meddela alla läsare att vi nu även har en pluton-sida för bättre interagerande in-game, ta er gärna en titt!

http://battlelog.battlefield.com/bf4/platoons/view/6845424806522546617/

Permalänk
Avstängd

Är jätte sugen på att spela med flera spelare!

Originid > GgAfk
Skype > SexcoRe

Hoppas man får joina!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bull3tM0nk:

Är jätte sugen på att spela med flera spelare!

Originid > GgAfk
Skype > SexcoRe

Hoppas man får joina!

Det är vi med! Såg att du lade till mig, men när jag accepterade den fick jag ett felmeddelande som sade att vänförfrågan inte hittades : S Hur som helst, lägger genast till dig!

Ta gärna en titt på klansidan : )

Permalänk

Intresseanmälan

Gammelgamer som gärna vill spela mer team och squad. Messar på websidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Gammelgamer som gärna vill spela mer team och squad. Messar på websidan

Låter suveränt!

Permalänk
Avstängd

Fråga: Vill gärna joina men beställde bf4 igår . Inte spelat en match . Kan man vara med och få lite tips O ha skoj eller är ni så tävlingsinriktade så att jag kanske gör bäst med att skippa?
Är även 13 (fyller 14 i år)!men spelar det någon roll? Är seriös!
Med vänlig hälsning,
Aleelo

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

Fråga: Vill gärna joina men beställde bf4 igår . Inte spelat en match . Kan man vara med och få lite tips O ha skoj eller är ni så tävlingsinriktade så att jag kanske gör bäst med att skippa?
Är även 13 (fyller 14 i år)!men spelar det någon roll? Är seriös!
Med vänlig hälsning,
Aleelo

Hej! Givetvis är även du välkommen att göra en ansökan! Klanen har ingen fast åldersgräns eller krav på hur duktig man måste vara, vi lirar som sagt till 100% för att ha trevligt ihop. Vi har, trots detta, en hel del duktiga spelare som inte skulle ha någonting emot att lära upp en nykomling - detta vet jag för att det hänt förut : )

Ta gärna en titt på hemsidan och släng upp en ansökan, så ska vi se vad vi kan ordna!

Permalänk
Avstängd

Gör en ansökan imorgon. Svarar på Svenska.

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

Gör en ansökan imorgon. Svarar på Svenska.

Suveränt! Ser fram emot att kika på den

Permalänk
Avstängd

Ändrade planer.. Datorn mår inte så bra.. Får vänta till typ tis-ons

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

Ändrade planer.. Datorn mår inte så bra.. Får vänta till typ tis-ons

Det är inga problem! Datorn får ta och krya på sig

Vill även passa på att be om ursäkt för det sena svaret!

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Quantum Satis är en tajt klan bestående av 40 medlemmar som dagligen lirar tillsammans, chattar i Mumble och har skoj. Vårt mål är att expandera, ha roligt tillsammans, och inom snar framtid starta en egen server. Trots våra galna skills, är vi inte särskilt tävlingsinriktade utan spelar som sagt mest för skojs skull. Vi tar emot alla sorters spelare, ynglingar som åldringar, stora som små, med ett krav på hög mognadhetsnivå.

[QS] härstammar originellt från vår tid i WoW (Cataclysm) där vi låg i top tre raid-guild på vår server. I slutet av expansionen övergav vi spelet och hänger numera i Battlefield. Vårt lilla samhälle har existerat i sedan strax innan jul 2013, och vi har redan hunnit få upp en hemsida och en 30 slots Mumble server. Även en spelserver är på ingång inom snar framtid!

För att gå med kan ni helt enkelt visa ert intresse genom att droppa av ett svar här i tråden och gärna posta er mail/skype/origin-id, eller göra en application under länken nedan.

Besök gärna oss på http://www.quantum-satis.enjin.com/ eller lägg till Strudaklitt som vän på Origin/B-log.

Är det något ni undrar över, svarar jag genast på era frågor!
Ses på slagfältet!

Edit: uppdaterat information!

Halloj!

Låter väldigt trevligt detta! Skulle vara trevligt ifall man kunde få lite mer info, så man kan få bedriva propert teamplay:)
Adda gärna Isskrevet på Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isskrevet:

Halloj!

Låter väldigt trevligt detta! Skulle vara trevligt ifall man kunde få lite mer info, så man kan få bedriva propert teamplay:)
Adda gärna Isskrevet på Origin.

Du är tillagd!

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Jag har spelat i klanen i ca 1,5 månad och kan ge mitt intryck än så länge

Quantum Satis består av ca 35-40 medlemmar. Vissa mycket aktiva vissa mindre aktiva.
Det är mycket blandat folk då vi har folk från 14 till 45 år, från norr till söder (Dock bara folk från Sverige). Från veteraner som har lirat sen 1942 till spelare som spelar sitt första Battlefield. Vilket ger en god atmosfär. Vi använder mumble flitigt och det brukar va 10+ varje kväll och spela. Målet är att alla ska ha kul och att alla ska få vara med vare sig du är gammal, ung, noob, eller pro. Jag själv har haft många många timmar kul i klanen och det kommer bli flera. Quantum Satis söker ständigt nytt folk! Så se till att ni applyar nu!
Over and out
TrixenB stolt medlem av Quantum Satis

Applya på: http://quantum-satis.enjin.com/

Vi har även vår egna battlefield sever: http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/2d306cbf...

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt att höra att du trivs Trixen : )

Vi söker ständigt nytt folk som är sugna på att lira med oss - så bara släng upp en ansökan på sidan så fixar vi't!

Permalänk
Medlem

Klanen rullar på för fulla muggar! Vi har expanderat något enormt och är nu uppemot 10 spelare som sitter och bubblar skräp i VoIP och lirar BF. Vi har även lirat en klanmatch till, totalt 8 rundor domination - varav 7 (SJU!) vunna, men vi spelar fortfarande bara matcher för skojs skull.

Nytt sedan sist:

68 slot servern har gått från CQ Large only till mixed mode, innehållande CQ Large, Rush och Obliteration (endast vanilla-banor)
En andra server! 28 slots Locker & Metro 24/7 CQ Large
Två nya admins
~10-12 nya härliga lirare

Så här kan det se ut en mysig fredagkväll som denna : )

Vill även tillägga att vi fortsätter söka nytt folk, och vi välkomnar (nästan) alla att hoppa på!

Permalänk
Medlem

Skickade iväg en ansökan tidigare. Verkar vara en vettig klan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotech:

Skickade iväg en ansökan tidigare. Verkar vara en vettig klan!

Ledsen för sent svar, haft bröllopsplanering och annat i tankarna.

Tackar så väldigt för ansökan! Som vanligt, är det extremt roligt när folk ansluter sig till oss och visar sitt intresse. Du blev även antagen, men det antar jag att du redan listat ut då vi svarade på ansökan och även spelade lite tillsammans förut ; )

Permalänk

För att uppdatera lite

Quantum Satis är en tajt klan bestående av cirkus 50 medlemmar som dagligen lirar tillsammans, chattar i Mumble och har skoj. Vårt mål är att expandera och ha roligt tillsammans. Trots våra galna skills, är vi inte särskilt tävlingsinriktade utan spelar som sagt mest för skojs skull. Vi tar emot alla sorters spelare, ynglingar som åldringar, stora som små, med ett krav på hög mognadhetsnivå.

härstammar originellt från vår tid i WoW (Cataclysm) där vi låg i top tre raid-guild på vår server - trots att vi främst spelade för skojs skull! I slutet av expansionen övergav vi spelet och hänger numera i Battlefield. Vårt lilla samhälle har existerat sedan strax innan jul 2013, och vi har redan hunnit få upp följande community-tillägg som nyttjas aktivt:

Hemsida - www.Quantum-Satis.enjin.com

48 slots Qonquest Large BF4 server - http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/80c15a1c... [battlelog.battlefield.com]

Battlelog Platoon - 50 aktiva svensktalande medlemmar! http://battlelog.battlefield.com/bf4...4806522546617/ [battlelog.battlefield.com]

TS3 med 13.92Kb/s - endast medlemmar!

För att gå med kan ni helt enkelt visa ert intresse genom att droppa av ett svar här i tråden med bifogad mail/skype/origin-id, eller göra en application under länken nedan.

Besök gärna oss på http://www.quantum-satis.enjin.com/ [quantum-satis.enjin.com] eller lägg till Strudaklitt/Ant3_Exedy/Difiv3 som vän på Origin/B-log.

Är det något ni undrar över, svarar jag genast på era frågor!

Ses på slagfältet!

Visa signatur

Ledsen ägare till ett Nvidia GTX 970 G1 med "nästan" 4GB brukbart videominne....