Corsair återkallar defekta serier av vattenkylarna Hydro H80i och H100i

Permalänk
Melding Plague

Corsair återkallar defekta serier av vattenkylarna Hydro H80i och H100i

Två produktionsserier av de slutna vattenkylningssystemen Corsair Hydro H80i och H100i återkallas efter att slangar lossnat under transport till kund.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

He he surt sa räven, visst kan sakar pajja å så meeen de borde återkalla alla deras vattenkyls-kitt för att de låter som om de ska skära när som helst

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Haha, kul om man har en sådan i datorn nu. Jag hade inte litat på att den skulle hålla om slangarna lossnar vid transport.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

det var ju självklart inte 1337

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

He he surt sa räven, visst kan sakar pajja å så meeen de borde återkalla alla deras vattenkyls-kitt för att de låter som om de ska skära när som helst

Förstår inte vad som är så otroligt svårt med att konstruera en okej vattenkylare. Pumpen låter illa från både min gamla Corsair kylare och nu mi Coolermaster som är några månader gammal... Nästa gång blir det en lyftkylare som både är tystare och lika effektiv.

Permalänk
Medlem

Får väll kolla på min när jag kommer hem

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk

Och det är därför jag fortfarande håller mig till luftkylning. Tystare, säkrare och nästan samma kylförmåga.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Avstängd

Verkar vara en standard när de släpper nya serier av lösningar. Minns att Antec och Corsair hade samma problem med tidigare serier också. Där pumpen kunde helt enkelt sluta fungera med överhettning som resultat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweLingonBerry:

Och det är därför jag fortfarande håller mig till luftkylning. Tystare, säkrare och nästan samma kylförmåga.

Instämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Och det är därför jag fortfarande håller mig till luftkylning. Tystare, säkrare och nästan samma kylförmåga.

Precis. Bytte ut min H100 när den pajade mot en Hyper 212 Evo, förlorade typ bara 2-3 grader i kylförmåga, helt värt det. Sedan kör jag två tysta Noctuafläktar på den som bara snurrar i några hundra RPM när man inte anstränger datorn, så det är tyst med.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweLingonBerry:

Och det är därför jag fortfarande håller mig till luftkylning. Tystare, säkrare och nästan samma kylförmåga.

Det händer att biltillverkare återkallar hela bilar på grund av fel som kan orsaka exempelvis spontana bränder, åker du inte bil heller?

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Jahapp, då måste man kolla detta ikväll också. Som att man inte hade tillräckligt att göra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

He he surt sa räven, visst kan sakar pajja å så meeen de borde återkalla alla deras vattenkyls-kitt för att de låter som om de ska skära när som helst

Jaså? En kompis till mig använder en H100i och den låter knappt något.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har en sån i min dator, och jag blev kontaktad av den ÅF jag köpte den av, och blev erbjuden olika ersättningsalternativ Jag såg inga läckage eller kände något när jag installerade den, så jag känner mig inte så stressad över att det ska bli läckage om jag använder kylaren några dagar extra

Om det blir haveri så ska jag uppdatera och berätta

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Avstängd

På tal om H80i och H100i.. Är det någon som vet om det går att få skiten att inte gå upp i maxvarv när man sätter på systemet?

Den står ju där och dånar i flera sekunder innan det blir tyst, ett otrevligt moment när man på helgmorgonen går upp och är ljudkänslig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Det händer att biltillverkare återkallar hela bilar på grund av fel som kan orsaka exempelvis spontana bränder, åker du inte bil heller?

Biljämförelse!

Det här analogin handlar inte om att åka bil...

Det handlar om att försöka undvika att köpa bilar som har dyra och onödigt komplicerade lösningar på enkla problem.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Jaså? En kompis till mig använder en H100i och den låter knappt något.

Tyckte oxå att min väns slutna vattenkylsys inte lät nått så jag köpte ett själv, efter ett tag dock så märkte jag rasslandet.... borde lyssnat på polaren som hela tiden envisades att den lät men jag avfärdade det som att han va för kräsen.. hehe

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Entusiast
Skrivet av olog-hai:

Det händer att biltillverkare återkallar hela bilar på grund av fel som kan orsaka exempelvis spontana bränder, åker du inte bil heller?

Lite halvtaskig jämförelse då detta inte handlar om att göra en konkret sak eller inte (Det vill säga använda en dator)
Man kan ju helt klart att använda en dator fullt dugligt och överklocka en hel del med luftkylning medan vattenkylning inte ger så mycket mer om man nu inte köper custom.

En bra jämförelse hade varit att köra en bil med diesel istället för bensin till exempel

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Det händer att biltillverkare återkallar hela bilar på grund av fel som kan orsaka exempelvis spontana bränder, åker du inte bil heller?

Det jag skrev handlade inte om att använda en dator eller inte, utan att minska antalet points of failure.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FatherOfThree:

Biljämförelse!

Det här analogin handlar inte om att åka bil...

Det handlar om att försöka undvika att köpa bilar som har dyra och onödigt komplicerade lösningar på enkla problem.

Fo3

Skrivet av Uzanar:

Lite halvtaskig jämförelse då detta inte handlar om att göra en konkret sak eller inte (Det vill säga använda en dator)
Man kan ju helt klart att använda en dator fullt dugligt och överklocka en hel del med luftkylning medan vattenkylning inte ger så mycket mer om man nu inte köper custom.

En bra jämförelse hade varit att köra en bil med diesel istället för bensin till exempel

Nej, poängen var att felaktiga, begränsade serier av produkter som återkallas på grund av att de kan orsaka skador om de falererar existerar på alla möjliga ställen i livet, och är ingen orsak till att inte använda en viss typ av produkt.

Sen finns det nåt som heter hemförsäkring, i händelse av att t ex Corsair i det här fallet inte skulle ersätta en för skador orsakade av en felaktig kylare. Inte hela världen om nåt skulle gå åt helvete, med andra ord.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

hmm... man kanske ska ta det säkra framför det osäkra och kontakta ÅF och höra vad de säger, även fast mitt serienummer inte börjar på de sifforna...
någon som vet någon bra luftkylning som skulle passa i ett HAF 922 isåfall? funderar på CM V8 GTS, grymt snygg, men osäker på kylningen och om den får plats.

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Jaså? En kompis till mig använder en H100i och den låter knappt något.

samma här, har en h80i som jag inte hör, graffet låter mer ändå
ända gång jag hör min h80 är när man startar datorn o den varvar upp max i ngr sekunder, men absolut inget jag stör mig på^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olog-hai:

Det händer att biltillverkare återkallar hela bilar på grund av fel som kan orsaka exempelvis spontana bränder, åker du inte bil heller?

Snarare så om den modell av bilar blir återkallade så köper man ju självfallet inte bilar av den modellen innan det är bevisats att tillverkaren har fixat problemen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

Slutna vattenkylare, datorvärldens svar på Beats.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

1307, safe!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Jag fick en av dessa. Öppnade upp paketet och hela lådan var full i kylmedie.

Dustin skickade dock en ny direkt. Så tummen upp för Dustin som löste det galant!

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Skrivet av Tivook:

På tal om H80i och H100i.. Är det någon som vet om det går att få skiten att inte gå upp i maxvarv när man sätter på systemet?

Den står ju där och dånar i flera sekunder innan det blir tyst, ett otrevligt moment när man på helgmorgonen går upp och är ljudkänslig.

Det beror väl snarare på att alla fläktar går på max innan BIOS laddad och faktiskt kan läsa temperaturer för att styra fläktarna. Hade varit tråkigt om det var tvärt om och kretsarna brann upp för att man antar att de inte blir för varma innan man kan avläsa tempen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Där dog denna produkt tror fan inte någon köper Hydro efter det här om dom inte säljer av skiten biligt.

Permalänk

Uuuuh...fick lite magsyra av att läsa det här. Vet i a f vad jag skall kolla på min nya H80i när jag kommer hem.

*Pust* hade nr 1332

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooxy:

Där dog denna produkt tror fan inte någon köper Hydro efter det här om dom inte säljer av skiten biligt.

Väl bra att de återkallar. Det mest intressanta är ju hur många som har denna batch och som blivit drabbade av läckage eller annat.

De flesta av dessa enheter har läckt redan i kartongen, d.v.s inget man ändå monterar.

Förstår inte denna negativa attityd till vatten, jag var iofs själv negativ innan, men tycker det är helt utmärkt.