Permalänk
Medlem

H80i reklamera eller inte?

Hej alla.

Har en H80i som håller på att spricka i gummit vid radiatorn (kolla bilder) och undrar om jag ska reklamera eller om det inte är någon fara.
Man vill ju inte sitta med en dator full med vatten helt plötsligt liksom ^^

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Reklamera!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ta ut den så fort som möjligt så att den inte hinner att läcka vatten i din dator.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Avstängd

Snälla, skicka tillbaka det där.

Min H80i är en ersätta för Kuhler som läkte. Det är sådan pain in the ass när det läcker...

Min Antec visade inga problem men sedan började den gurgla och vips så var allt vätskan över delarna.

Permalänk
Medlem

Det lades innan idag upp en artikel här på sweclockers att corsair hade haft problem med tillverkningen av vissa h80i och att man hade möjlighet att byta utan kostnad

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

*Tråd flyttad*

Skrivet av giplet:

Reklamera!

Skrivet av azz0n^:

Ta ut den så fort som möjligt så att den inte hinner att läcka vatten i din dator.

Skrivet av SweFox*:

Snälla, skicka tillbaka det där.

Min H80i är en ersätta för Kuhler som läkte. Det är sådan pain in the ass när det läcker...

Min Antec visade inga problem men sedan började den gurgla och vips så var allt vätskan över delarna.

Okej ska fixa det genast, tack för svaren alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Det lades innan idag upp en artikel här på sweclockers att corsair hade haft problem med tillverkningen av vissa h80i och att man hade möjlighet att byta utan kostnad

mm jag såg det idag med så kolla på min direkt så blir reklamera idag eller imorgon

Permalänk
Medlem

Om vattenläcka skulle upptstå och övriga komponenter tar stryk i lådan, har corsair någon skyldighet att ersätta dessa också?

Permalänk
Medlem

Humm, mina slangar ser exakt likadant ut, och skulle skicka in bilder och fixa en forumtråd här på swec och se om det var normalt men någon hann före.

Tack trådskapare!

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Om vattenläcka skulle upptstå och övriga komponenter tar stryk i lådan, har corsair någon skyldighet att ersätta dessa också?

vet inte det alls man får väl fråga där man köpt den i så fall skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gefapat:

Humm, mina slangar ser exakt likadant ut, och skulle skicka in bilder och fixa en forumtråd här på swec och se om det var normalt men någon hann före.

Tack trådskapare!

hehe aa kan man tacka det är nog fler serier än bara dom mellan 1332 och upp till 1341 som dom själva skriver. Mitt ex e från 1305 så man kan nog göra det en bit längre än bara där mellan tror jag.

Permalänk
Medlem

Hej!

Skulle montera en HDD och upptäckte ett litet läckage på min H80i. Läcker från anslutningen mot kylklumpen. har doppat via en monteringsskruv för kylklumpen och ned på nordbryggekylaren, mellan grafikkort och MB och sedan ned på botten av lådan. Måste ha haft en jäklig tur att datorn inte är grillad !

Det var inte billiga grejer när jag byggde, så det känns lite svettigt att se vad som kunnat hända.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Avstängd

H80i är ett sorgebarn. Tjutande fläktar, dåliga gängor och spruckna slangar. Jag har råkat ut för allt och kommer slänga min när jag får pengar och ork att byta till en bättre tillverkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Oj nu måste jag genast inspektera en gammal Antec Kühler H2O 920 som länge fått kämpa med en i5 2500K @4,8Ghz...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag sett en tråd i Corsairs tråd här i forumet angående detta problem. Visserligen var det en H100i men det är ju i proincip samma grejer förutom storleken på radiatorn.
http://www.sweclockers.com/forum/127-corsair/1317036-eventuel...

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Ska inte komma och säga att det inte är någon fara med spräckta slangar, men det som du har råkat ut för är ofarligt då det inte är slangen utan bara "listen" som har släppt. Slangen sitter limmad i alla fall. Det som har spruckigt är bara ögongodis. Men absolut, det ser inge kul ut! Så jag håller med om att du kan försöka reklamera, men du behöver inte ha panik då den förmodligen kommer rulla i bra många år sådär med

/ethnic

Edit: min h80i ser ut så, min h60v1 ser ut så och polarens h60v2 ser ut så! Så vi har kollat upp det, sitter inte och snackar skit

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

Alltså, jag köpte min H80i med vetskap om att Corsair skickar med skitfläktar(som jag fattat det gör Corsair bra fläktar också).
Beställde till ett par Noctua redan från början. Skaffade även Corsair Commander/Link så jag kunde göra egna profiler för fläkthastighet.
Generellt har datorn vart knäpptyst, hade antagligen tur med pumpen som även den lät rätt lite. Har i stort sett inte hört datorn alls, har inte låtit mer än bakgrundsbullret. Så, jag var väldigt nöjd med H80i tills imorse( haft den nästan två år). Nu verkar det som att det vatten som kommut ut inte ställt till med någon skada, vilket i sig är en extrem tur känns det som.

Däremot är det ju extremt IG att det läcker och man riskerar att bränna allt i datorn, vilket skulle bli rätt obilligt om man utrycker sig så. Har bytt till en Noctua D15 idag, så slipper man oroa sig för läck.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av AAKEE:

Hej!

Skulle montera en HDD och upptäckte ett litet läckage på min H80i. Läcker från anslutningen mot kylklumpen. har doppat via en monteringsskruv för kylklumpen och ned på nordbryggekylaren, mellan grafikkort och MB och sedan ned på botten av lådan. Måste ha haft en jäklig tur att datorn inte är grillad !

Det var inte billiga grejer när jag byggde, så det känns lite svettigt att se vad som kunnat hända.

Hejsan, jag skulle rekommendera dig att höra med butiken du köpte den ifrån för att få en ny. Ifall de inte går så gör en RMA direkt via oss här:

http://corsair.force.com/

Skrivet av stormense:

H80i är ett sorgebarn. Tjutande fläktar, dåliga gängor och spruckna slangar. Jag har råkat ut för allt och kommer slänga min när jag får pengar och ork att byta till en bättre tillverkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som du haft otur. H80i är inte en dålig kylare, de spruckna slangarna är inte slangarna som spruckit utan ett slags skydd som inte har något med slangen att göra.

Skrivet av Ethnic:

Ska inte komma och säga att det inte är någon fara med spräckta slangar, men det som du har råkat ut för är ofarligt då det inte är slangen utan bara "listen" som har släppt. Slangen sitter limmad i alla fall. Det som har spruckigt är bara ögongodis. Men absolut, det ser inge kul ut! Så jag håller med om att du kan försöka reklamera, men du behöver inte ha panik då den förmodligen kommer rulla i bra många år sådär med

/ethnic

Edit: min h80i ser ut så, min h60v1 ser ut så och polarens h60v2 ser ut så! Så vi har kollat upp det, sitter inte och snackar skit

Det du skriver stämmer helt, det ser inte bra ut men de har ingenting att göra med att det börjar läcka.

Skrivet av AAKEE:

Alltså, jag köpte min H80i med vetskap om att Corsair skickar med skitfläktar(som jag fattat det gör Corsair bra fläktar också).
Beställde till ett par Noctua redan från början. Skaffade även Corsair Commander/Link så jag kunde göra egna profiler för fläkthastighet.
Generellt har datorn vart knäpptyst, hade antagligen tur med pumpen som även den lät rätt lite. Har i stort sett inte hört datorn alls, har inte låtit mer än bakgrundsbullret. Så, jag var väldigt nöjd med H80i tills imorse( haft den nästan två år). Nu verkar det som att det vatten som kommut ut inte ställt till med någon skada, vilket i sig är en extrem tur känns det som.

Däremot är det ju extremt IG att det läcker och man riskerar att bränna allt i datorn, vilket skulle bli rätt obilligt om man utrycker sig så. Har bytt till en Noctua D15 idag, så slipper man oroa sig för läck.

Som jag skrev, hör av dig så fixar vi en RMA. Hade några komponenter skadats av vattnet som läckte från din H80i så skulle vi stå för det. Dock är de en liten chans att något går sönder även om de skulle läcka då vätskan inte är ledande.

Permalänk
Medlem

Har sett det här förut, just den delen är bara kosmetisk. Men fult är det, så reklamera!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Har sett det här förut, just den delen är bara kosmetisk. Men fult är det, så reklamera!

Känns lite slösaktigt att reklamera om det är så...

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Känns lite slösaktigt att reklamera om det är så...

Absolut inget man måste reklamera, men rätten finns om OT vill då det ändå faktiskt är en relativt stor kosmetisk defekt.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Jazz 1-up:

Känns lite slösaktigt att reklamera om det är så...

Skrivet av XFTality:

Absolut inget man måste reklamera, men rätten finns om OT vill då det ändå faktiskt är en relativt stor kosmetisk defekt.

Det går förstås bra att reklamera, men de är ingen fara för läckage om man är orolig för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan, jag skulle rekommendera dig att höra med butiken du köpte den ifrån för att få en ny. Ifall de inte går så gör en RMA direkt via oss här:

http://corsair.force.com/

Hej!

Hann göra den innan jag såg inlägget här. Bra support, de erbjöd precis som du skriver att ersätta ev. skadade delar. Nu har inget skadats såvitt jag har märkt så. Skickade den på RMA förra veckan.
Aha, vätskan är inte ledande ? ...låter ju bra att veta, det känns lite tryggare.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av AAKEE:

Hej!

Hann göra den innan jag såg inlägget här. Bra support, de erbjöd precis som du skriver att ersätta ev. skadade delar. Nu har inget skadats såvitt jag har märkt så. Skickade den på RMA förra veckan.
Aha, vätskan är inte ledande ? ...låter ju bra att veta, det känns lite tryggare.

Hejsan,

Skönt att höra, de löser sig alltid, är de något så är de bara höra av dig till mig här.