Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Pinsamma reklamer

Yo! Vi alla behöver en cringe eller två alternativt ett skratt i vardagen ibland och jag har personligen nyligen funnit ett nöje i pinsamma reklamer. Därför tänkte jag nu att jag skapar en tråd om ämnet för att dela med mig av något som får mig att både cringea och skratta på samma gång. Hoppas ni också bidrar!

Några stammisar är självklart MSI som gång på gång lyckas göra så pinsamma reklamer att man skäms:

(det bästa med detta är när han talar om ljudet runt 2:35 och plötsligt avbryts och det han säger helt plötsligt blir helt fel på grund av klantigt klippande)

Faktum är att det fascinerar mig hur de gång på gång lyckas slänga ut pinsamhet efter pinsamhet. Jag vet ju såklart inte hur reklamer och liknande ser ut borta i Taiwan men här borta i Sverige går de ju verkligen inte hem i alla fall.

Dela gärna med er om ni känner till några sevärda klipp!

People look at me like I'm a little strange, when I go around talking to squirrels and rabbits and stuff.

Fostex TH-x00 | Fostex TH-x00 Ebony | Sennheiser HD650 | Grace Design M9xx

Speldator i7 6700k @ 4.5GHz | NH-D15S | STRIX GTX 1080 | ASUS Z170M PLUS | 950 PRO 512GB | TEMJIN TJ-08E | Vengance DDR4 16GB @ 2800MHz | RM550X Streaming/serverdator(ish) i7 3770k @ 4.6GHz | PH-TC14PE | STRIX GTX 980 Ti | ASUS P8Z77-V PRO | massa ssder och hdds | H440 EnVyUs Edition | Vengeance 16GB DDR3 @ 1600MHz | RM750X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005

Reklamen för gamingappen, hon kan få spela mig när hon vill, if you know what I mean.

Om jag inte minns helt fel så är detta ändå hyffsad reklam för att vara Taiwan, nästan all form av reklam i asien är ytterst underlig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av tcntad:

Reklamen för gamingappen, hon kan få spela mig när hon vill, if you know what I mean.

Om jag inte minns helt fel så är detta ändå hyffsad reklam för att vara Taiwan, nästan all form av reklam i asien är ytterst underlig.

Är inte direkt någon expert inom området vad gäller reklam från Taiwan men detta är ju mer eller mindre tragisk hur som helst. Det är möjligt att reklam från Asien ofta är underlig, men detta är ju rent utav pinsamt i Japan t. ex brukar de mest ha roliga reklamer.

People look at me like I'm a little strange, when I go around talking to squirrels and rabbits and stuff.

Fostex TH-x00 | Fostex TH-x00 Ebony | Sennheiser HD650 | Grace Design M9xx

Speldator i7 6700k @ 4.5GHz | NH-D15S | STRIX GTX 1080 | ASUS Z170M PLUS | 950 PRO 512GB | TEMJIN TJ-08E | Vengance DDR4 16GB @ 2800MHz | RM550X Streaming/serverdator(ish) i7 3770k @ 4.6GHz | PH-TC14PE | STRIX GTX 980 Ti | ASUS P8Z77-V PRO | massa ssder och hdds | H440 EnVyUs Edition | Vengeance 16GB DDR3 @ 1600MHz | RM750X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Ninjaflipp:

Är inte direkt någon expert inom området vad gäller reklam från Taiwan men detta är ju mer eller mindre tragisk hur som helst. Det är möjligt att reklam från Asien ofta är underlig, men detta är ju rent utav pinsamt i Japan t. ex brukar de mest ha roliga reklamer.

Japans reklamer är bara ett clusterfuck av WTF's
Man har väl riktat in sig på P12'or i asien antar jag.