CoolerMaster Seidon 240M, något att ha?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

CoolerMaster Seidon 240M, något att ha?

Tänkt byta mig från min evo 212 hyper som ej klarar av överklockning av 8350, och såg att det går att få tag på CoolerMaster Seidon 240M för runt 780kr.
Kollar lite på tester och ser att den presterar ungefär liknande(1-2 grad sämre än den dyrare corsair h100i.

Värt ett köp? Är inte jätte bra på klockning, men bör kunna få upp det till 4.4ghz eller tom 4.5ghz med guides på nätet osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Durdle:

Tänkt byta mig från min evo 212 hyper som ej klarar av överklockning av 8350, och såg att det går att få tag på CoolerMaster Seidon 240M för runt 780kr.
Kollar lite på tester och ser att den presterar ungefär liknande(1-2 grad sämre än den dyrare corsair h100i.

Värt ett köp? Är inte jätte bra på klockning, men bör kunna få upp det till 4.4ghz eller tom 4.5ghz med guides på nätet osv.

Om många tester visar det och du litar på dem verkar det ju bra. Det är upp till dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av MaarOlo:

Om många tester visar det och du litar på dem verkar det ju bra. Det är upp till dig.

Jadå, men tänkte ifall någon här har en eller har erfarenheter med just denna fläkt! 780kr är ändå mycket pengar för en fläkt ifall den skulle prestera dåligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2012

Undrar samma sak!

Fractal Design R4 | i7 6700k | Asus Z170 Pro Gaming | EVGA GeForce GTX 1070 FTW | 16GB DDR4 | SanDisk Ultra Plus 256GB + Crucial M500 240GB