Sony säljer en miljon Playstation 4 under det första dygnet

Permalänk
Melding Plague

Sony säljer en miljon Playstation 4 under det första dygnet

Under helgen lanserades Playstation 4 i USA och Nordamerika och redan under det första dygnet hittade en miljon spelkonsoler nya ägare. Samtidigt inkommer de första felrapporterna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis antar jag

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Vet inte om BBLS låter lika bra som RROD

Kommer i alla fall avvakta tills början på nästa år innan jag bestämmer mig om det blir Xbox one eller ps4. Just nu tycker jag Xbox one har bättre spel, halo, forza, titan fall osv, men vill avvakta eventuella barnsjukdomar även på Xbox one. Kan klara mig med min PC ett tag till

Permalänk
Discokungen

Sjukt häftigt med så många sålda enheter i bara Nordamerika! Grattis, Sony! Nu får man hoppas att de polerar sitt UI en aning! Xbone verkar faktiskt ha rätt mycket bättre UI, så det lär driva på!

Sen är det alldeles för tidigt för att dra några slutsatser om produktionsfel och dylikt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tror inte någon konsol som släppts de senaste generationerna har haft en problemfri premier...

Bara hoppas dom löser problemen snabbt, annars kan det bli en dyr historia för dem.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt första dygns säljning, väntar med spänning till EU release.

Sen är siffrorna långt överdrivna med problemen, 1 miljon sålda enheter och så få som krånglar ser jag inte som några problem, var även tal om posthantering etc, vi får helt enkelt vänta och se.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att gratulera Sony! Att någonting kan vara struligt med hårdvara till en början har vi varit med om många gånger förut men bra att de tar i det snabbt och kollar upp vad felen rör sig om.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

YLOD, RROD, BBLS, BSOD... alla dessa förkortningar...

Men förstår inte varför folk har så bråttom, det är alltid barndoms sjukdomar på konsoler och dessutom fick Knack extremt dålig kritik. Så man har i princip 2 spel att välja på Contrast och Killzone...

Man kan hoppas det är firmware relaterade problem iallafall. Annars har dom en stor andel väldigt sura konsumenter som stirrar dem i nacken.

Så vad tror ni Xbone kommer ha för felmeddelande? White pulsing ball of death? WPBOD?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En beställd enhet här i alla fall, ser fram emot det
Hoppas USA enheterna var dom med mest problem, och att dom som kommer till europa kanske är byggda i alla fall 20minuter senare (Säkert samma).

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

YLOD, RROD, BBLS, BSOD... alla dessa förkortningar...

Men förstår inte varför folk har så bråttom, det är alltid barndoms sjukdomar på konsoler och dessutom fick Knack extremt dålig kritik. Så man har i princip 2 spel att välja på Contrast och Killzone...

Killzone fick inga stjärnbetyg direkt. Dock verkar users tycka om det någorlunda mycket (tittar på Metacritic nu).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är sugen, och eftersom jag ändå har PS+ tills nästa sommar blir det ju en del gratis-spel man missar om man inte slår till direkt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Inte dåligt

Men som vanligt skall man aldrig förbeställa elektronik och spel utan att vänta någon månad och/eller kolla om några får problem...

Kan dock inte säga att jag är bättre själv *host BF4 host*

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Är sugen, och eftersom jag ändå har PS+ tills nästa sommar blir det ju en del gratis-spel man missar om man inte slår till direkt.

du kan lägga till dom spelen via store.playstation.com sålänge, så har du tillgång till dem när du väl skaffar PS4 senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Tror inte någon konsol som släppts de senaste generationerna har haft en problemfri premier...

Nopp, värt att nämna att konsolen har sålt mer enheter första dagen en NÅGON konsol någonsin har gjort den första månaden ( över flera regioner ) Så antal DOA enheter lär vara hyfsat hög även om fel procenten ligger på 1% dvs över 10k enheter.

Skrivet av Mocka:

Killzone fick inga stjärnbetyg direkt. Dock verkar users tycka om det någorlunda mycket (tittar på Metacritic nu).

Läser du betygen så fick SP delen okej betyg, sänkte poängen enormt och MP riktigt höga då de flesta gillade det rejält. Men spelet heter inte COD eller BF så spelet får inte betyg enbart för Multiplayer.

Men vist köper man spelet för SP så lär man enbart få ett Medicore spel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

En miljon betatestare / bugg sökare som man inte behöver ge någon lön. Där sparar man pengar

Permalänk
Medlem

De trasiga konsolerna kommer tydligen ifrån en Kinesisk fabrik som tidigare fått kritik för att de över arbetar studenter.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Inaktiv

Bra försäljningssiffror, speciellt då det verkar vara riktiga sålda ex och inte ex sålda till butiker.

Dock tycker jag fortfarande att spelutbudet iallafall inledningsvis är klent. Hade den varit bakåtkompatibel hade jag kunnat se det stora intresset för konsollen, de spel som faktiskt kommit ut till PS4 och som är exklusiva till den har inte direkt fått några bra betyg hos recensenterna.

Hade PS4 varit bakåtkompatibel hade jag nog kunnat överväga en uppgradering då jag är tveksam till hur bra min PS3'a egentligen är i dagsläget. Det har gått åt en hel del hårddiskar samt diverse övriga problem. Men så länge jag inte ser någon för mig intressant PS4-exklusiv titel så blir det inget köp för min del. Om tre år borde det nog ha dykt upp fem titlar vilket skulle göra ett köp lättare att genomföra, antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Läser du betygen så fick SP delen okej betyg, sänkte poängen enormt och MP riktigt höga då de flesta gillade det rejält. Men spelet heter inte COD eller BF så spelet får inte betyg enbart för Multiplayer.

Men vist köper man spelet för SP så lär man enbart få ett Medicore spel.

Ja det stämmer faktiskt. Läste snabbt en review och de nämnde att SP var sämre och MP var bättre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jahopp. Då har vi nästa generation som de flesta speltillverkare kommer anpassa sig efter och dra ner utvecklingen på PCspelsfronten.

Permalänk
Medlem

Läste häromdagen att det totalt bara har sålts 4 miljoner Wii U än så länge. Verkar som det kan gå bättre för PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Vet inte om BBLS låter lika bra som RROD

Kommer i alla fall avvakta tills början på nästa år innan jag bestämmer mig om det blir Xbox one eller ps4. Just nu tycker jag Xbox one har bättre spel, halo, forza, titan fall osv, men vill avvakta eventuella barnsjukdomar även på Xbox one. Kan klara mig med min PC ett tag till

Titanfall kommer ju till PC med, och det lär ju knappast vara bättre på xbone.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Läste häromdagen att det totalt bara har sålts 4 miljoner Wii U än så länge. Verkar som det kan gå bättre för PS4.

Många har nog väntat på att se vad både PS4 och Xbox One kommer innebära. När nu även Xbox One snart är lanserad så kanske det blir fart igen. Man får inte glömma att Wii U varit ute i ungefär ett år och att den redan samlat på sig en hel del spel vid det här laget. Jag tror att Wii U kan göra rätt bra ifrån sig i julhandeln med de titlar som redan släppts och de som är på väg ut.

Riktigt skönt att alla tre nästan är ute nu. Kanske fokus kan gå från hårdvaran till spelen igen framöver. Allt handlar ju ändå om spelen i slutändan.

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Titanfall kommer ju till PC med, och det lär ju knappast vara bättre på xbone.

källa på det?

Permalänk

AMD asså..
Brinnande CPUer, Xbox 360's Red ring of death, och överhettande Macbook's som måste nerklockas .. med mera.
Det är inte lätt att vara underdog på en sämre tillverkningsteknik då alla produkter måste fabriksöverklockas.

Hoppas att ps4 och xbone klarar sej bättre.´

PS. bara för att ge lite luft under vingarna till inlägg #2

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Kommer vänta tills nästa år innan jag skaffar mig en PS4:a, finns inga intressanta lanseringsspel för min del, och man kan ju hoppas att alla barnsjukdomar är borta då, och att OS:et är patchat tills dess

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Siffrorna på felaktiga konsoler ska tydligen inte vara högre än någon annan elektronikprodukt - självklart kommer det finnas defekta och DoA-exemplar

Permalänk
Medlem

Snart ikapp Wii U haha, skämmigt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Varken jag eller någon jag känner kommer att skaffa PS4 eller nya Xbox. Consolspel är fullständigt ute ur leken.

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

källa på det?

valfri spelhemsida. Prova fz.se :). 360, ONE och pc-spelare kommer kunna spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Playstation 4 säljer väl av en anledning, priset!?

PS3 som bara sålde 198 000 under det första dygnet i USA för 6k.

Blir en PS4 när Thief kommit.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil