GeForce 331.82 WHQL Driver Download

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Det funkar ju för fan i Shogun II, så varför inte i Rome II? Kan maxa det mesta i Shogun II med runt 60FPS..

Hmm, Shogun hade såvitt jag minns stora problem när det kom ut, och CA fick massiv kritik för det dåliga SLI/CF-stödet. Kanske har det lyckligtvis blivit mycket bättre?

Om det fungerar för Shogun 2 men inte Rome 2, ja då finns det helt enkelt inga ursäkter... CA slår till igen. Och samma spelmotor på båda titlarna dessutom. Riktigt uselt för ett grafikkrävande spel 2013 att inte från början utgå från SLI/CF-stöd.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk

Detta belyser situationen med Rome 2:

http://anandtech.com/show/7492/the-geforce-gtx-780-ti-review/...

Skrivet av Anandtech:

Total War: Rome 2 is another AFR-unfriendly game, and consequently a game where the fastest single-GPU setup is going to be the fastest setup overall.

Skandal.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk

eh jag tror mina kort fick en sjuk överprestering.. går tydligen 429495% bättre nu
http://gyazo.com/7a8fdd839532f3b348b51464b2f502e4

och jag började undra varför jag hade peak på 300fps~ i WoW med 660 sli innan jag såg det. (medium special settings för när jag streamar)

1920x1080 (OBS Bilden är Nedskalad) med extra stor msi fps mätare i hörnet för bilden

ultra kanske är något? haha

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Problem

Tjenare!

Igår laddade jag ner de senaste drivisarna till mitt 780 men snabbt stötte jag på ett problem. Mina två skärmar slutade fungera eller bara slutade visa saker, jag får upp task manager men varken av skärmarna vill fungera. Vad ska jag göra? Behöver hjälp snabbt!

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk

Är typ på samma nivå, fast bara ena skärmen har signal fel.
DVI-D uttag på graffekortet och DVI-D kabel så inget fel där.

Permalänk
Skrivet av Wolifan:

Det man ska göra är att välja "Custom" och "Perform clean install" när man installerar, då tar den bort den gamla drivrutinen innan den nya installeras.

Du kan med gott samvete välja alternativet "express install" (Nvidia updates your old drivers first) !!
Clean install är typ efter GPU byte..

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk

Ingen skillnad för mig med de nya och upplevde att de var lite sämre i samband med Arma3 spelande.
Återgick till 331.58.

Permalänk
Entusiast

Har inte testat nåt spel än utan körde bara några snabba pass i Valley för att se om det var nån skillnad. Körde tre pass med gamla drivarna 331.65 och tre med de nya 331.82. Skillnaden i Valley var iaf extremt minimal...

Korten klockade 120/340 och 125/345

Permalänk
Avstängd

Fortfarande samma problem att Nvidia drivaren vill starta om och får spel att frysa. När fan ska nvidia lösa felet?
Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Fortfarande samma problem att Nvidia drivaren vill starta om och får spel att frysa. När fan ska nvidia lösa felet?
Någon annan som har samma problem?

Aldrig haft de där.
Låter mer som du behöver felsöka din hårdvara. Värme, nätagg kan va många orsaker. Starta en separat tråd så kan ja hjälpa dig att klura ut det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Fortfarande samma problem att Nvidia drivaren vill starta om och får spel att frysa. När fan ska nvidia lösa felet?
Någon annan som har samma problem?

Nej aldrig. Låter snarare som det är något hård- eller mjukvarorelaterat problem med din dator.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av JagdKatzen:

Rome II (och spelmotorn Warscape i allmänhet) stödjer inte AFR, alltså flera GPU:er som turas om att rendera spelet. Varken SLI eller CF stöds, och man får faktiskt sämre FPS med flera kort än med ett.

Och ja, med Total War-serien är det bra CPU med hög klock som avgör vilken prestanda man får. Att slänga massa grafikkort på spelen i tron att man kan få mer FPS under stora slag är ett misstag många tyvärr gör.

Rome 2 rullar i 40 fps med min dator i sign. Sanslöst dåligt optimerat

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Avstängd

Någon mer som får drivaren att starta om och frysa i spel? Fel på drivaren eftersom den vill starta om ofta.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att de nya drivrutinerna fryser hela datorn ibland? Efter jag uppdaterade så har datorn fryst cirka 6 gånger på bara några dagar, jag behövde inte ens göra något speciellt utan den frös tex när jag tittade på en film och en annan gång när jag surfade. Drog in en backup jag tog precis innan jag uppdaterade drivrutinerna och nu har datorn inte fryst på flera dagar och jag vågar inte uppdatera igen. :/

Edit: 331.82 är det som fryser för mig, 331.65 fungerar dock bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SanyaIV:

Någon annan som har problem med att de nya drivrutinerna fryser hela datorn ibland? Efter jag uppdaterade så har datorn fryst cirka 6 gånger på bara några dagar, jag behövde inte ens göra något speciellt utan den frös tex när jag tittade på en film och en annan gång när jag surfade. Drog in en backup jag tog precis innan jag uppdaterade drivrutinerna och nu har datorn inte fryst på flera dagar och jag vågar inte uppdatera igen. :/

Inga problem alls.

Permalänk
Skrivet av SanyaIV:

Någon annan som har problem med att de nya drivrutinerna fryser hela datorn ibland? Efter jag uppdaterade så har datorn fryst cirka 6 gånger på bara några dagar, jag behövde inte ens göra något speciellt utan den frös tex när jag tittade på en film och en annan gång när jag surfade. Drog in en backup jag tog precis innan jag uppdaterade drivrutinerna och nu har datorn inte fryst på flera dagar och jag vågar inte uppdatera igen. :/

Datorn funkar som den ska för mig efter uppdatering 320.49 men min skärm med DVI uttag där emot får signalfel. :/ (Inte den andra med VGA converter)

Permalänk
Medlem

Har kört med 331.82 nu sedan den kom ut, och det har funkat bra hittills. Har inte märkt av några drivrutinsrelaterade buggar/fel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Får stop responding och drivaren resetar sig själv och får spel att frysa. Kör windows 7 och har GTX680

Permalänk

Tror jag har en idé på detta "signal fel" folk får. Och det kan vara att de har DVI kabel + en BenQ eller Asus skärm.
Läst om många som har problem

Permalänk
Avstängd

oki Kör DVI och har AOC skärm 27tum. En drivare funkade perfekt. Jobbigt när den starta om hela tiden och får spel att frysa även ibland ute i w7 också.