GeForce 331.82 WHQL Driver Download

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Avinstallerade allting med driver sweeper. Under installation så kommer det upp en liten ruta som heter "Stereo registry manager" och i den står det "cant open new keys in the registry". Sen fortsätter inte installationen nånstans, fastnar under "installing 3D vision driver"

Förstår inte hysterin med driver sweeper och avinstalleringar när man ska uppdatera med nvidia nu för tiden. Endast på 90 talet o i början av 2000 talet skulle man först avinstallera nvidia drivrutiner innan man satte igång de nya.

Idag startar man den nya uppdateringen på en gång. Installationsfilen kommer själv att avinstallera de gamla filerna innan de packar upp de nya..

Det är så här som man ska uppdatera nu för tiden. Står ju tom. I hjälpfilen.

Enda gg jag kan tänka mig att använda typ driver sweeper är ev med en ny gpu/tillverkare. Men även då hade jag valt att omformatera på nytt..

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Avstängd
Skrivet av digitalflaskpost:

Förstår inte hysterin med driver sweeper och avinstalleringar när man ska uppdatera med nvidia nu för tiden. Endast på 90 talet o i början av 2000 talet skulle man först avinstallera nvidia drivrutiner innan man satte igång de nya.

Idag startar man den nya uppdateringen på en gång. Installationsfilen kommer själv att avinstallera de gamla filerna innan de packar upp de nya..

Det är så här som man ska uppdatera nu för tiden. Står ju tom. I hjälpfilen.

Enda gg jag kan tänka mig att använda typ driver sweeper är ev med en ny gpu/tillverkare. Men även då hade jag valt att omformatera på nytt..

Precis. Jag tog bort alla Nvidia filer manuellt upp till början av 2013, det var först då jag började göra som Nvidia ville att man skulle göra, installera ovanpå dom gamla filerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lapton:

Helt sjukt bra drivrutin bara spottar ur sig FPS i Battlefield 4, Lysande NVIDIA!!!!

Really? Nu jävlar får det jobbas på efter lunchen så en själv kan testa och se resultatet

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Förstår inte hysterin med driver sweeper och avinstalleringar när man ska uppdatera med nvidia nu för tiden. Endast på 90 talet o i början av 2000 talet skulle man först avinstallera nvidia drivrutiner innan man satte igång de nya.

Idag startar man den nya uppdateringen på en gång. Installationsfilen kommer själv att avinstallera de gamla filerna innan de packar upp de nya..

Det är så här som man ska uppdatera nu för tiden. Står ju tom. I hjälpfilen.

Enda gg jag kan tänka mig att använda typ driver sweeper är ev med en ny gpu/tillverkare. Men även då hade jag valt att omformatera på nytt..

Det man ska göra är att välja "Custom" och "Perform clean install" när man installerar, då tar den bort den gamla drivrutinen innan den nya installeras.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

EDIT: nvm, såg inte att det stod SLI Profiles i första posten.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Upp till 18% mer prestanda i bf4.. Lika mycket som Mantle sägs ge ungefär och det är fortfarande ett nytt spel och kommer komma bra mkt mer drivers mumma..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

hoppas denna har en bättre kernel i sig så man slipper att den dyker hela tiden .
samt att kontrollpanelen inte krashar efter man aktiverat surround .

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk
Entusiast
Skrivet av palusa:

Upp till 18% mer prestanda i bf4.. Lika mycket som Mantle sägs ge ungefär och det är fortfarande ett nytt spel och kommer komma bra mkt mer drivers mumma..

Skickades från m.sweclockers.com

Nej nej då, Mantle kommer garanterat att ge 100% mer prestanda och förvandla ditt R9 290X till ett R9 390X! Det bästa sedan skivat bröd. Hur vet jag detta frågar du - Magkänsla. - AMD-fanboy

Skämt åsido så är det trevliga förbättringar om de stämmer och om drivrutinen fungerar bra i övrigt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av digitalflaskpost:

Förstår inte hysterin med driver sweeper och avinstalleringar när man ska uppdatera med nvidia nu för tiden. Endast på 90 talet o i början av 2000 talet skulle man först avinstallera nvidia drivrutiner innan man satte igång de nya.

Idag startar man den nya uppdateringen på en gång. Installationsfilen kommer själv att avinstallera de gamla filerna innan de packar upp de nya..

Det är så här som man ska uppdatera nu för tiden. Står ju tom. I hjälpfilen.

Enda gg jag kan tänka mig att använda typ driver sweeper är ev med en ny gpu/tillverkare. Men även då hade jag valt att omformatera på nytt..

hysteri? Om du läser det jag skrivit tidigare så ser du att jag inte kunde installera drivrutinen alls. Får bara install failed, och att använda driver sweeper var ett av sättet för att försöka få det att lyckas. Men det funkar inte heller.

Är det ingen annan som har problem med att installera? Starta som admin, starta om datorn.. ingenting fungerar. Får bara error om open new key registry eller openGL

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

hysteri? Om du läser det jag skrivit tidigare så ser du att jag inte kunde installera drivrutinen alls. Får bara install failed, och att använda driver sweeper var ett av sättet för att försöka få det att lyckas. Men det funkar inte heller.

Är det ingen annan som har problem med att installera? Starta som admin, starta om datorn.. ingenting fungerar. Får bara error om open new key registry eller openGL

För att du använder Driver Sweeper, vilket jag skrev till dig är ett skitprogram som orsakar fler problem än det löser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

inte med tre skärmar, det är fyra vi försöker få igång Jag har visserligen liknande problem med bara tre skärmar men de kommer mer sällan och mer oregelbundet.

/S

Edit, 3 skärmar i Surround är det problem med. stänger du av surround funkar det kalas.

Jag kör mina tre skärmar i surround och det fungerar UA

Permalänk
Medlem

Prestanda ökning i Metro LL, Crysis 3 och Battlefield 4 kan man nog aldrig få nog av

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Finns inte o tanka via nvidia ännu =P

Någon som vet hur lång tid det brukar ta?

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

För att du använder Driver Sweeper, vilket jag skrev till dig är ett skitprogram som orsakar fler problem än det löser.

Men herregud. Jag använde det för att ingenting annat fungerade. Kom med något konkret förslag istället för att hänga upp sig på driver sweeper. Jag testade installera det vanligt först, både express och custom med clean. Ingenting fungerar.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hattifnatten:

Någon som vet hur lång tid det brukar ta?

Finns ju visst? http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/70214/en-...

Dock inte på Geforce.com för där brukar det ta ett tag

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Men herregud. Jag använde det för att ingenting annat fungerade. Kom med något konkret förslag istället för att hänga upp sig på driver sweeper. Jag testade installera det vanligt först, både express och custom med clean. Ingenting fungerar.

DDU. Jag skrev det i mitt föra svar till dig. -.- Herregud.

Permalänk

Kommer alla dessa förbättringar att synas även för de som har GTX 570 och GTX 560? Eller gäller det bara 700 serien?

Permalänk
Medlem

När jag installerar en drivrutin så tar jag alltid custom och sedan clean install och när det är klart så startar jag om datorn och sedan tar jag bort gamla mappen som finns i NVIDIA mappen på (C:) disken manuellt och det funkar prima för mig allafall

Visa signatur

i9 9900K 5.0GHz. Asus RTX 2080Ti Dual OC. MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON. Corsair ax 850w gold. Corsair Vengeance Lpx
32GB 3200MHz DDR4 . Samsung 960 EVO M.2 1TB. Cooler Master 690 II.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flexiblus:

Kommer alla dessa förbättringar att synas även för de som har GTX 570 och GTX 560? Eller gäller det bara 700 serien?

Tror tyvärr inte det.

Dessa förbättringar märks nog på alla grafikkort med Kepler-arkitekturen vilket alla kort ur 600-serien och uppåt använder sig av.
Anledningen till att jag tror det är för att det är logiskt att de optimerar för det senaste och för att GTX 770 får en prestandaboost av detta och som vi alla vet så är GTX 770 egentligen GTX 680 AKA GK104.

GTX 400/500-serien däremot använder sig av Fermi-arkitekturen och jag tvivlar på att Nvidia optimerar för den längre.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Därför har jag kastat ut 8.1 tills det funkar 100 %, alla datorer jag äger och allt annat har w8.1 men FAN inte min rigg i sign, funkar inte med flera skärmar.

Så win 8.1 funkar inte med surround alltså? Därför hela skiten buggar ur totalt och man får köra en system restore på win efter man aktiverat det...

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Vilken skillnad!

ligger på 100-120 fps i ultra, droppar aldrig under 100!

Permalänk
Medlem

Ja fy fanken vilken skillnad i bf4:-) 10-15fps mer
Tack Nvidia, ni levererar som vanligt. Testade även på datorn med gtx 770. Ultra med 4xmsaa i 1080p,aldrig under 60fps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sainth:

Vilken skillnad!

ligger på 100-120 fps i ultra, droppar aldrig under 100!

Skrivet av palusa:

Ja fy fanken vilken skillnad i bf4:-) 10-15fps mer
Tack Nvidia, ni levererar som vanligt. Testade även på datorn med gtx 770. Ultra med 4xmsaa i 1080p,aldrig under 60fps

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer i kören!

Väldigt bra FPS i Ultra med mitt GTX 780 nu, ingen anledning att sänka till High längre

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Fortfarande ingen jävla SLI profil till ROME II? Ämen va fan. VA FAN.

Permalänk
Medlem

Ingen prestanda ökning för GT 610 i BF4 denna gången heller... (man har ju hört att nya drivrutiner kan göra susen)

Visa signatur

...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av LinusNeuman:

Fortfarande ingen jävla SLI profil till ROME II? Ämen va fan. VA FAN.

Är inte ROME väldigt typ nästan bara CPU intensivt?

Jag har ingen aning då jag aldrig lirat det.

Så får säga till om det är fel

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av daempull:

Ingen prestanda ökning för GT 610 i BF4 denna gången heller... (man har ju hört att nya drivrutiner kan göra susen)

Man blir ju besviken alltså

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Fortfarande ingen jävla SLI profil till ROME II? Ämen va fan. VA FAN.

Skrivet av tvelander:

Är inte ROME väldigt typ nästan bara CPU intensivt?

Jag har ingen aning då jag aldrig lirat det.

Så får säga till om det är fel

Rome II (och spelmotorn Warscape i allmänhet) stödjer inte AFR, alltså flera GPU:er som turas om att rendera spelet. Varken SLI eller CF stöds, och man får faktiskt sämre FPS med flera kort än med ett.

Och ja, med Total War-serien är det bra CPU med hög klock som avgör vilken prestanda man får. Att slänga massa grafikkort på spelen i tron att man kan få mer FPS under stora slag är ett misstag många tyvärr gör.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk

Tjena !
Jag har vid nvidias senaste uppdateringar haft problem med min DVI skärm. När jag uppdaterar någon av dessa nya uppdateringar efter 320.49 så slocknar min DVI skärm och jag får signal fel.

Om någon har en idé kan ni gärna svara här eller i min tråd " #14105511 "

Tack på förhand !

Permalänk
Skrivet av JagdKatzen:

Rome II (och spelmotorn Warscape i allmänhet) stödjer inte AFR, alltså flera GPU:er som turas om att rendera spelet. Varken SLI eller CF stöds, och man får faktiskt sämre FPS med flera kort än med ett.

Och ja, med Total War-serien är det bra CPU med hög klock som avgör vilken prestanda man får. Att slänga massa grafikkort på spelen i tron att man kan få mer FPS under stora slag är ett misstag många tyvärr gör.

Det funkar ju för fan i Shogun II, så varför inte i Rome II? Kan maxa det mesta i Shogun II med runt 60FPS..