Permalänk
Medlem

Corsair Link, funkar det?

Hejhej sweC medlemmar!

Några här som testat/kör med Link?

Hur upplever ni det, funkar det?
Buggigt?

Läst lite om det på nätet och vart endel strul med det.. men endel gamla trådar osv, kanske de finns nyare firmware och att det nu funkar förhållandevis ganska bra?

// atego

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Har endast Link för övervakning samt loggning av temperaturer, inte för att ställa fläktkurvor eller annat. Det har fungerat kockrent med både z77 och x79 för min del.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlang:

Har endast Link för övervakning samt loggning av temperaturer, inte för att ställa fläktkurvor eller annat. Det har fungerat kockrent med både z77 och x79 för min del.

okej okej matnyttigt tack!

Hur ställer du fläktkurva på din CPU?

fler som testat Link?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Har vattenkylning på CPU och GPU:er nu då jag har 2m till sängen från datorn och blev less på ljudnivån på GPU fläktarna. Styr fläktarna till radiatorerna med en NZXT SENTRY LXE (från föregående dator som var luftkyld). Kör push/pull på 280 rad med 4st Noctua NF-P14 FLX 140mm och push på 360 rad med 3st Noctua NF-F12 PWM 120mm och är nu rätt nöjd med temperaturer och ljudnivå.

4930k@4.2 och 780 korten körs i 1201Mhz, de jobbar trots allt dygnet runt så jag har valt en moderat överklockning.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlang:

Har vattenkylning på CPU och GPU:er nu då jag har 2m till sängen från datorn och blev less på ljudnivån på GPU fläktarna. Styr fläktarna till radiatorerna med en NZXT SENTRY LXE (från föregående dator som var luftkyld). Kör push/pull på 280 rad med 4st Noctua NF-P14 FLX 140mm och push på 360 rad med 3st Noctua NF-F12 PWM 120mm och är nu rätt nöjd med temperaturer och ljudnivå.

4930k@4.2 och 780 korten körs i 1201Mhz, de jobbar trots allt dygnet runt så jag har valt en moderat överklockning.

http://i.imgur.com/POSJ8Aw.jpg

Oj ser mycket trevligt ut!

Fin PPD, fina temps! Och bra ljudnivå då förstår jag.

Dit nätagg AX 1200i, V2? låter det mycket, hört en HEL del om att det ska låta som fan? Eller har du haft tur med ditt agg?
Kör du Custom eller standard fläktkurva?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Jo PPD:n ser bra ut tills man startar ett spel, sällan jag får ut sådana siffror eller snarare aldrig.

Måste haft tur då jag inte kan höra mitt agg, med en 3770k i buken så startade aldrig fläkten men nu går den i 600-720rpm mest hela tiden (standard fläktkurva). Med datorn i sign så belastar jag endast agget till 55-65% förutsatt att Link visar rätt, kör jag core 9 på CPU och har wu 8900 på båda korten drar den ca 720w. Kan inte se några uppgifter på min kartong om V2 så jag har ärligt talat ingen aning.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa Corsair H60 v2 och undrar om corsair link funkar med h60? På h80i och h100i står det ju ett i efter som tyder på att den "stödjer" corsair link.

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlang:

Jo PPD:n ser bra ut tills man startar ett spel, sällan jag får ut sådana siffror eller snarare aldrig.

Måste haft tur då jag inte kan höra mitt agg, med en 3770k i buken så startade aldrig fläkten men nu går den i 600-720rpm mest hela tiden (standard fläktkurva). Med datorn i sign så belastar jag endast agget till 55-65% förutsatt att Link visar rätt, kör jag core 9 på CPU och har wu 8900 på båda korten drar den ca 720w. Kan inte se några uppgifter på min kartong om V2 så jag har ärligt talat ingen aning.

Så när du kör full load, så används ca 55-65%, och det är 720 w? Går agget tyst då?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse.99:

Funderar på att köpa Corsair H60 v2 och undrar om corsair link funkar med h60? På h80i och h100i står det ju ett i efter som tyder på att den "stödjer" corsair link.

Vad jag kan se stöder inte H60 v2 Link men jag kan ha fel.

Skrivet av atego:

Så när du kör full load, så används ca 55-65%, och det är 720 w? Går agget tyst då?

Ja enligt Corsair Link och ja mitt agg är ljudlöst, hör endast Noctua fläktarna flytta luft i "samma" frekvens som ventilationen i min lägenhet.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem

Mitt Link2 får ibland för sig att ställa om kurvan efter vattentemo istället för CPU. Ibland ser man inte rpm på fläktar och "ikonerna" byter plats osv osv. Vågar inte lita på det alls utan måste få in å kolla så allt stämmer varje uppstart. Blir att koppla fläktarn direkt till mobo eller den inbyggda fläktstyrningen för min del....