Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Ditt svin, varför länka du till den, är exakt det jag är orolig för!!! hoppas det inte är för många procent som har den barnsjukdomen bara!

Verkar inte vara något jätte problem , skulle det vara något fel så har vi garanti + microsoft bjuder på 1 digital spel som plåster på såret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nonstick:

Verkar inte vara något jätte problem , skulle det vara något fel så har vi garanti + microsoft bjuder på 1 digital spel som plåster på såret.

Har oxå läst det vilket är riktigt nice, men fy fan vad jobbigt, man kommer hem glad som en lite unge på julafton och så låter det så när man stoppar in skivan.... well så är det ju med all ny elektronik det finns fabriksfel.

Permalänk
Medlem

Vilka spel kommer du lira när du får hem din xbone?

Permalänk
Medlem

Jag fick hem Assassins Creed: Black Flag - Black Chest Edition(riktigt fet utgåva ) förra förra veckan så det blir det först, sen ska jag köpa Ryse och Dead Rising 3 tänkte jag. Sen återstår det att se vad man kör därefter...

Permalänk
Medlem

Dead rising 3 har jag hemma. Tänkte välja usa som land och sen köpa spelen digital för 390kr =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av nonstick:

Dead rising 3 har jag hemma. Tänkte välja usa som land och sen köpa spelen digital för 390kr =P

Jasså nice ska jag tänka på.. du får säga vad du tycker om DR3 sen då

Permalänk
Skrivet av Dizzq:

Jag beställde min i fredags men den har inte skickat än Min status är: beställning kommer att behandlas. Hur lång tid ska det ta innan dom skickar i väg xboxet?

Så här står det för mig

Xbox ONE Dag ett + FIFA 14
Pris: 499,99 € inkl Moms
Antal: 1
Status: restnoterade
Sänd

Begär en Return

Och om man scrollar ner så står det

Status:
beställning kommer att behandlas
Se originaldokumentet

Står det så för dig också på båda?

Permalänk

Fick precis mail nu från microsoft store (tyskland) att mitt xbox har skickats

Edit. Beställde min i fredags runt 21:00 om det är av intresse

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MaggaNaaowK:

Fick precis mail nu från microsoft store (tyskland) att mitt xbox har skickats

Edit. Beställde min i fredags runt 21:00 om det är av intresse

Beror på, vad hade du för status under dessa dagar, hade du som oss? = restnoterade? Men jag är säkra på att våra också skickas iväg snart eftersom jag beställde lördagen kl 10, vilket inte är många timmar efter dig

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Beror på, vad hade du för status under dessa dagar, hade du som oss? = restnoterade? Men jag är säkra på att våra också skickas iväg snart eftersom jag beställde lördagen kl 10, vilket inte är många timmar efter dig

Håll oss uppdaterade. la min beställning på Tyska shoppen på eftermiddagen i lördags så sitter lite på nålar och väntar

Permalänk
Medlem
Skrivet av weirdlama:

Så här står det för mig

Xbox ONE Dag ett + FIFA 14
Pris: 499,99 € inkl Moms
Antal: 1
Status: restnoterade
Sänd

Begär en Return

Och om man scrollar ner så står det

Status:
beställning kommer att behandlas
Se originaldokumentet

Står det så för dig också på båda?

Nu har dom skickat den

Visa signatur

Intel i9-13900KF OC @ 5.6Ghz P 4.6Ghz E | Asus Maximus Z790 Apex | Caselabs SMA8-A
Corsair AXi 1600W | G.Skill Trident Z5 RGB 32GB OC @ 7800Mhz CL36 DDR5
Asus RTX Tuf 4090 OC | Vattenkylning EK, Singularitycomputers, Hardware Labs, Bitspower | 2x SSD Samsung 980 PRO 2TB | | SSD Samsung 970 EVO 1TB | SSD Samsung 860 QVO 2TB | SSD Samsung 850 500GB | WD Black 6TB | Asus XG27AQM 270hz 1440p
Builds.gg Pcpartpicker.com

Permalänk
Inaktiv

Vill bara meddela att min är nu skickad dvs från Tyska sidan. Fick mailet 19:40. Nu känns det verkligen bättre

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Vill bara meddela att min är nu skickad dvs från Tyska sidan. Fick mailet 19:40. Nu känns det verkligen bättre

Ohh, så din skickades fast att det stod restnoterad för dig? Jag har dock inte fått något mail än, men känner mig inte lika orolig nu iaf haha. Jag beställde i lördags runt 17:00 från tyska mss ifall någon undrar=).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av weirdlama:

Ohh, så din skickades fast att det stod restnoterad för dig? Jag har dock inte fått något mail än, men känner mig inte lika orolig nu iaf haha. Jag beställde i lördags runt 17:00 från tyska mss ifall någon undrar=).

Nee du kommer också få din inom de närmaste dagarna, förhoppningsvis imorgon till 100%. Vi som lyckades beställa innan de tog bort knappen, våra ordrar ses som förbokning vilket innebär att de skickas ut innan jul oavsett.

Beställde en även från Ireland sidan med Ghosts paketet, får se vilken som jag behåller, men det lutar åt Ghosts =). Hör av dig när du fått din .

Permalänk

Beställde i lördags kl 12:00 cirkus. Fick UPS-länk idag av MS.

Permalänk

Jag är nöjd med min iaf. Fick den idag. Beställde från italienska ms store men den skickades från Holland iaf köpte forza 5 digitalt med kredit kort och fick FIFA 14 på köpet i day one edition. Imorgon kommer dead rising 3

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Skrivet av Postaldude:

Jag är nöjd med min iaf. Fick den idag. Beställde från italienska ms store men den skickades från Holland iaf köpte forza 5 digitalt med kredit kort och fick FIFA 14 på köpet i day one edition. Imorgon kommer dead rising 3

Vad fick du pröja för Forza? Köpte du det på marketplace?

Permalänk
Medlem

Mitt är också skickat

Beräknat att komma fram på onsdag.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nonstick:

Verkar inte vara något jätte problem , skulle det vara något fel så har vi garanti + microsoft bjuder på 1 digital spel som plåster på såret.

Vad menar ni med att de bjuder på ett spel, är det endast om man får en defekt enhet?

Permalänk
Medlem

Pratade med den svenska xbox supporten igår och fick samma svar som den internationella gav, dvs att jag får vänta till release i sverige innan jag kan få min kinnect utbytt.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sipe46:

Pratade med den svenska xbox supporten igår och fick samma svar som den internationella gav, dvs att jag får vänta till release i sverige innan jag kan få min kinnect utbytt.

Ring supporten för MS Store, de sa till mig iaf att man skulle ringa dom om man fick problem med ngt, jag gav exemplet med trasig skivläsare och det spelade ingen roll vad det var det skulle bytas direkt sa dom (jag ringde dom två ggr för att vara säker). Hoppas dom inte ljög för mig för då blir jag grymt besviken!

edit: Dock så var det som jag förstod det bara om man köpte via ngn MS store som detta gällde...

edit2: Har nu pratat med dom för tredje gången och nu lät det lite annorlunda... tyvärr. Det finns inga problem man får garanti etc. dock kan det vara lite krångligare att lösa om det skulle uppstå problem(gäller kontrollen,kinect eller vad som), detta gäller även när den lanserats i Sverige. Men deras lösning dom har nu är att dom häver köpet och man skickar tbx konsolen, när man fått tbx pengarna får man göra en ny beställning... detta gäller dock endast om man köpt via MS store, i andra fall måste man vända sig till där man köpte den. Men det ska fungera på liknande sätt. Det roliga var att han visste att det gällde X1 innan jag ens hann nämna det :), dom har fått in några samtal ang den sa han :D.

Permalänk
Medlem

Spännande! Verkar som att jag beställde den sista Fifa 14 Day One Edt. från Spanien i morse.
Försökte beställa 2 st men då fick jag röd text att endast ett exemplar fanns på lager.
Efter att ha beställt den har nu Fifa 14 Day One Edt. försvunnit från spanska Microsoft store.

Summan är dragen på kortet och i bekräftelse-mailet står det "Status: I process, sänd"
Beställde även en extra handkontroll och Forza 5. Är första konsolen jag importerar, detta tack vara er Det här blir en nagelbitare!

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats välja två olika controller settins i Fifa14 när ni spelar 2 personer lokalt?
Helt otroligt att EA kan släppa spel med sådana gigantiska buggar år efter år. Har de ingen buggtestning alls?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

Har precis varit hos min kusin och spelat Killer Instinct. Måste samla mig lite innan jag skriva vad jag tycker.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

jag blir inte klok på detta,
microsoftstore.co.uk . finns i lager och beställer och kommer till sista sidan, klagar då på mitt Mastercard (swedbank)

Vad betalar ni med?
jag chattade med microsoft och dom svarade att microsoftstore inte skickar till andra länder, jag sade då att jag vet om flertalet människor som lyckats med just detta och då ändrade han sig och sa att det förmodligen inte kommer fungera.

Har ni någon lösning på detta?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Har precis varit hos min kusin och spelat Killer Instinct. Måste samla mig lite innan jag skriva vad jag tycker.

http://replygif.net/i/283.gif

HAHAHAHA!! bästa

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Skrivet av daevilb:

jag blir inte klok på detta,
microsoftstore.co.uk . finns i lager och beställer och kommer till sista sidan, klagar då på mitt Mastercard (swedbank)

Vad betalar ni med?
jag chattade med microsoft och dom svarade att microsoftstore inte skickar till andra länder, jag sade då att jag vet om flertalet människor som lyckats med just detta och då ändrade han sig och sa att det förmodligen inte kommer fungera.

Har ni någon lösning på detta?

Står ju out of stock?

http://www.microsoftstore.com/store/msuk/en_GB/list/Xbox-One-...

Får du röda rutor eller när du har skrivit in uppgifterna?

Permalänk
Medlem

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/en_IE/pdp/productID...

CO.UK fanns tidigare idag, Irland finns fortfarande. jag får inga röda rutor, jag kommer till sista sidan där jag ska i princip bekräfta uppgifterna och debitera kortet. har testat paypal, mastercard och amex..

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Har precis varit hos min kusin och spelat Killer Instinct. Måste samla mig lite innan jag skriva vad jag tycker.

http://replygif.net/i/283.gif

Frustrerad över buggar eller över att du inte har ett Xbone hemma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

jag blir inte klok på detta,
microsoftstore.co.uk . finns i lager och beställer och kommer till sista sidan, klagar då på mitt Mastercard (swedbank)

Vad betalar ni med?
jag chattade med microsoft och dom svarade att microsoftstore inte skickar till andra länder, jag sade då att jag vet om flertalet människor som lyckats med just detta och då ändrade han sig och sa att det förmodligen inte kommer fungera.

Har ni någon lösning på detta?

Betalade med VISA och det var inga problem.