Permalänk
Inaktiv

Episod-baserat upplägg? Inte en chans, iaf inte förrän alla episoder är släppte. Är fortfarande skadad av TTG's The walking Dead som var en flopp av bibliska proportioner.

Permalänk
Medlem

Åhh vad drygt! Vad är det för fasoner att inte släppa allt samtidigt? Blir också lite nervös vad det gäller själva spelet, gillade inte att absolution var så extremt storydrivet, framförallt i början var det så linjärt att jag nästan avinstallerade.

Permalänk
Snusfri

Om ca 1 timme så släpps Betan av Hitman för oss som gjort en pre-order.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Om ca 1 timme så släpps Betan av Hitman för oss som gjort en pre-order.

Så, vad tyckte du om spelet?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av ClintBeastwood:

Så, vad tyckte du om spelet?

Det är blandat.
Själva Hitman känslan finns där, men det är mycket som är buggat och glitchat och jag är tyvärr tveksam till om de hinner fixa det tills release nästa månad.

Bla så är fibre-wire animationen helt fubar och framerates växlar mellan 12-55fps med massiva fps-drops.
Blev dock bättre efter uppdatering av drivrutin samt lite fipplande med inställningarna.

Sedan så är keybindings väldigt skumt med.

På hitmanforum.com finns det en hel del trådar där folk går igenom vad de tycker om Betan.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Såg fram emot spelet väldigt mkt förra året.. Efter klargörandet med episoder så har jag ej lika stor lust att köpa det längre.

Permalänk
Medlem

Testar att köpa första Episoden så får vi väl se

Review från Gamespot:
http://www.gamespot.com/reviews/hitman-episode-one-review/190...

Ni får leta er fram via länken istället..jag och videolänkning
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Är heller inte förtjust i episoder kolla bara vad som hände med half life 2 blä.. men eftersom jag gillar hitman så blir det väl ett köp kostar ju inte speciellt mycket bara drygt å vänta på dom kommande när man väl klarat.

Permalänk
Medlem

Kört igenom prolog/tutorial. Helt ok än så länge måste jag nog säga, Hitman känslan finns där helt klart

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Någon som spelat Hitman?
Hur är det gameplayet?
Är det "förlåtande" gameplay?
Smart AI?
Gå från punkt A -> B sen är det klart?
Hur långt spelet? Första epiosden, i tid.

Har läst lite på steam men det mesta folk slår ner på är
"Always online DRM"
Inte direkt så mycket av själva gameplayet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BoManski:

Någon som spelat Hitman?
Hur är det gameplayet?
Är det "förlåtande" gameplay?
Smart AI?
Gå från punkt A -> B sen är det klart?
Hur långt spelet? Första epiosden, i tid.

Har läst lite på steam men det mesta folk slår ner på är
"Always online DRM"
Inte direkt så mycket av själva gameplayet.

Undrar också lite hur svenska publiken tar emot att man alltid måste vara online för att kunna låsa upp färdigheter eller vapen. Blir man sparkad från servern så hamnar man i huvudmenyn och får börja om, som jag har förstått det. Hur ser ni på detta? Har ni haft problem med det?

Permalänk
Snusfri
Skrivet av BoManski:

Någon som spelat Hitman?
Hur är det gameplayet?
Är det "förlåtande" gameplay?
Smart AI?
Gå från punkt A -> B sen är det klart?
Hur långt spelet? Första epiosden, i tid.

Har läst lite på steam men det mesta folk slår ner på är
"Always online DRM"
Inte direkt så mycket av själva gameplayet.

Gameplay/mekaniken påminner väldigt mycket om Absolution, upplägget om hur du väljer vad du skall ha med dig i form av vapen osv påminner om Blood Money och de tidigare spelen i serien, så det har plockat det bästa från de tidigare spelen.

Förlåtande gameplay skulle jag inte säga att det är, hamnar du i "combat" så är du rätt körd då du dör av några få skott, vilket jag uppskattar, Hitman är ett social stealth spel och inte något CoD eller BF.

AI'n är både dum och smart så det är blandat, men för det mesta är AI'n bra.

Nej, det är inte gå från A till B, utan det är en stor sandbox som du har ditt target på, hur den sedan dödar han/hon är upp till dig, det finns sjukt mycket olika sätt att döda de 2 targetrs man har på Paris-banan, man går omkring och ibland hör man några prata om ens target och säger tex att ens target kommer att vara vid en speciell plats vid en tidpunkt och man kan då välja att följa den ledtråden eller inte.

Just pga att det finns så mycket olika sätta att utföra uppdraget(n) på gör att det håller längre, visst kan du göra en speedrun på 5 minuter, men det tar några timmar om man vill spela "korrekt".

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Episodformatet och konstant online-krav är det som gjort att jag inte köpt det än.
När spelet är "färdigt" och kan köpas i fullversion köper jag det, precis som med de andra i serien.

Absolution var utomordentligt dåligt, jag spelade igenom halva sen gick det inte längre. Så linjärt att det tog bort all känsla.

Har fått intrycket av att nya Hitman har datumbegränsade features, dvs att vissa mål och vapen bara finns mellan vissa IRL-datum. Stämmer detta? Ytterligare en avskräckare från köp i såf all.

Permalänk

Kunde inte hålla mig. Green Man Gaming hade det för 350 kr med rabattkod, så jag köpte fullversionen.

Spelade introuppdragen inatt och kan klart konstatera att de har mekaniken från Absolution, men känslan från de gamla Blood Money och Silent Assassin. Än så länge är jag såld!

Permalänk
Medlem

http://www.ioi.dk/the-future-of-ioi/

Det verkar som Square-Enix har sålt av IO samt rättigheterna till Hitman, tillbaka till IO.

Förhoppningsvis innebär detta att de får komma tillbaka till rötterna, och utveckla Hitman vidare, istället för att fokusera på skrot som episoder och andra dumheter som Squenix hittar på-

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

http://www.ioi.dk/the-future-of-ioi/

Det verkar som Square-Enix har sålt av IO samt rättigheterna till Hitman, tillbaka till IO.

Förhoppningsvis innebär detta att de får komma tillbaka till rötterna, och utveckla Hitman vidare, istället för att fokusera på skrot som episoder och andra dumheter som Squenix hittar på-

Aah, jag saknar demot till första Hitman. Vet inte hur många gånger jag dumpade den där urinerande chaffisen i kloakerna..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Snusfri

Den 20'e juni kommer Hitman till OSX med.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Bara för mig spelet känns så jävla o-smooth at spela? sitter på 1080 och en 7700K.

Permalänk

Just nu finns andra episoden Sapienza att ladda ner gratis enligt FZ.se
Den bästa i hela Season one enligt många