Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Feb 2011

Ny vattenkylare!

Jag är ute efter en vattenkyld proccesor!
Jag har ett http://www.inet.se/produkt/6901699/silverstone-fortress-ft03-..., därför vill jag att just pumpen ska vara så tyst som möjligt, eftersom fläkt redan är monterad!

Jag vet inte vilka som fått bra betyg eller inte, men vill inte betala mer än 600 för denna pryl.

Jag har kollat runt lite och funnit http://www.inet.se/produkt/5322341/cm-seidon-120v, men enligt omdömena så e de inte så tyst i just pump delen.

Kan ni ge något tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av Invalid28:

Jag är ute efter en vattenkyld proccesor!
Jag har ett http://www.inet.se/produkt/6901699/silverstone-fortress-ft03-..., därför vill jag att just pumpen ska vara så tyst som möjligt, eftersom fläkt redan är monterad!

Jag vet inte vilka som fått bra betyg eller inte, men vill inte betala mer än 600 för denna pryl.

Jag har kollat runt lite och funnit http://www.inet.se/produkt/5322341/cm-seidon-120v, men enligt omdömena så e de inte så tyst i just pump delen.

Kan ni ge något tips?

För det priset betvivlar jag att du får någon tyst/effektiv vattenlösning. Är det omöjligt att få in en ordentlig luftkylare i ditt chassi? Du får otroligt mycket bättre kylning för dina pengar i den prisklassen, om du satsar på luft istället för vatten.

Chassi: Fractal Design Define R4 | CPU: Intel Core i7-4770k | GPU: 2x Gigabyte Geforce GTX 670 OC i SLI| RAM: Corsair Vengeance 16gb Mobo: Asus Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860 | SSD: 2x Samsung 840 250gb | HDD: 2x2tb Seagate | Kylning: Custom vattenloop (CPU+GPU+GPU) - Alphacool NexXxos ST30 rad (240+280) med D5-pump

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Tarrgoth:

För det priset betvivlar jag att du får någon tyst/effektiv vattenlösning. Är det omöjligt att få in en ordentlig luftkylare i ditt chassi? Du får otroligt mycket bättre kylning för dina pengar i den prisklassen, om du satsar på luft istället för vatten.

Hatar att ha lite pengar^^ Men jag gillar att ha Mitx, och just detta chassi så passar vattenkylning bra.. frågan e om man ska vänta tills man har råd med h80 eller dylikt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Invalid28:

Hatar att ha lite pengar^^ Men jag gillar att ha Mitx, och just detta chassi så passar vattenkylning bra.. frågan e om man ska vänta tills man har råd med h80 eller dylikt?

Hade personligen hellre satsat på cm eisberg om du ska ha färdigt kit. Den pumpen pumpar över 400liter i timmen. Jämfört med corsair 2liter i timmen. Samt bättre kylblock.

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 128gb / Timecapsule 3TB / Ipad Air 2 / Apple Watch 42mm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jun 2013

Lånar tråden lite, Hade tänkt något liknande som detta, Vad tycker ni om det?
http://www.komplett.se/cooler-master-seidon-120xl-cpu-kylare/...

EDIT, Eller kan ni tipsa en vattenkylare för runt 500-700kr

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2013

Alla custom vattenkylare är så jävla dåliga. Till och med luftkylare i samma eller mindre prisklass kyler mycket bättre än de vattenkylarna, vilket gör det hela så patetiskt. Om man ska köpa vattenkylning så ska man bygga ihop ett eget system, annars kan man lika bra köpa vanlig luftkylning, eftersom att man får mer för pengarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av Alibaba123:

Alla custom vattenkylare är så jävla dåliga. Till och med luftkylare i samma eller mindre prisklass kyler mycket bättre än de vattenkylarna, vilket gör det hela så patetiskt. Om man ska köpa vattenkylning så ska man bygga ihop ett eget system, annars kan man lika bra köpa vanlig luftkylning, eftersom att man får mer för pengarna.

Custom vattenkylning = egenbyggd vattenkylning.

Chassi: Fractal Design Define R4 | CPU: Intel Core i7-4770k | GPU: 2x Gigabyte Geforce GTX 670 OC i SLI| RAM: Corsair Vengeance 16gb Mobo: Asus Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860 | SSD: 2x Samsung 840 250gb | HDD: 2x2tb Seagate | Kylning: Custom vattenloop (CPU+GPU+GPU) - Alphacool NexXxos ST30 rad (240+280) med D5-pump

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gråbo
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Invalid28:

Jag har en h80i och den är allt annat än tyst, så du kommer att få behöva köpa 2 st "tysta" fläktar. dvs 800 + 2/300:-.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av careau:

Jag har en h80i och den är allt annat än tyst, så du kommer att få behöva köpa 2 st "tysta" fläktar. dvs 800 + 2/300:-.

Eftersom jag har det chassit jag har så ska jag använda mig av befintliga fläktar, så jag letar bara efter en tyst pump.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010

Sen är frågan om de fläktar du har är lämpade för att blåsa luft genom en kylare effektivt.

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D