Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen

Datorkomponentrelaterade frågor

Hej, här kan ni ställa frågor eller diskutera allt som faller inom kategorin Datorkomponenter: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/datorkomponenter/

Precis som i de andra butiks- och tillverkartrådarna och forumen är tanken med vår närvaro här INTE att ersätta vår sedvanliga kundtjänst eller service/RMA-avdelning.
Har man ett specifikt ärende, undrar om leveranstiden på sin order, när ens dator kommer tillbaka från reparation etc. är det alltså fortfarande vår vanliga kundtjänst eller våra butiker man ska vända sig till. Dessa når ni här:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss
http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

AMD R9-series BF4 bundle-kampanjen

Är ni/kommer ni vara med i den, och har ni i sådana fall fått några vouchers? Köpte nämligen ett ASUS R9 280X DCII Top hos er, vilket levererades 2 dagar innan AMD lanserade kampanjen. Känns lite surt att gå miste om BF4 på grund av att man beställde ett par dagar för tidigt, i sådana fall.

http://www.sweclockers.com/nyhet/17889-amd-bundlar-battlefiel...

EDIT: Flyttade frågan hit istället då jag upptäckte att jag postat i fel tråd.

Visa signatur

R5 2600x / 32GB / R9 280X

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Disclaimer:

Är ni/kommer ni vara med i den, och har ni i sådana fall fått några vouchers? Köpte nämligen ett ASUS R9 280X DCII Top hos er, vilket levererades 2 dagar innan AMD lanserade kampanjen. Känns lite surt att gå miste om BF4 på grund av att man beställde ett par dagar för tidigt, i sådana fall.

http://www.sweclockers.com/nyhet/17889-amd-bundlar-battlefiel...

EDIT: Flyttade frågan hit istället då jag upptäckte att jag postat i fel tråd.

Tyvärr är nyheten på Sweclockers inte helt korrekt.
AMD har inte gått ut med någon bred kampanj. Istället är det upp till var och en av alla grafikkortstillverkare att bestämma hur de gör.

Vissa kommer att bundla med det i kartongen redan i fabrik.
Vissa kommer att skicka vouchers.
För vissa märken kommer det vara gratis, för andra kommer det innebära en extra kostnad på 40-80 kronor etc.

Kort sagt ganska kaosartat och vi har inte fått klara besked från någon vad som ska gälla ännu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tjena, Jag böt till mig ett grafikkort i er butik på sveavägen förra veckan, och jag märkte sedan att jag borde fått spel till den produkten, är det något jag kan få i efterhand ?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/160661-asus_geforce_g...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av klove:

Tjena, Jag böt till mig ett grafikkort i er butik på sveavägen förra veckan, och jag märkte sedan att jag borde fått spel till den produkten, är det något jag kan få i efterhand ?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/160661-asus_geforce_g...

Om du hör av dig till butiken eller vår kundtjänst så kan de lösa spelen åt dig.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Lämnade in min egenbyggda dator hos er eftersom den bara visade 4gb minne istället för 8gb. Samt att jag inte kunde komma in i bios. Jag fick tillbaka datorn drygt en vecka senare. Det enda ni då gjort var att byta minnen och installera en ny veraion av windows. Den visar nu 8gb minne men biod fungerar ej. Ska jag lämna in datorn igen eller är det något ni vill att jag själv ska göra?

// En frustrerad och något missnöjd kund.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av KentaSås:

Lämnade in min egenbyggda dator hos er eftersom den bara visade 4gb minne istället för 8gb. Samt att jag inte kunde komma in i bios. Jag fick tillbaka datorn drygt en vecka senare. Det enda ni då gjort var att byta minnen och installera en ny veraion av windows. Den visar nu 8gb minne men biod fungerar ej. Ska jag lämna in datorn igen eller är det något ni vill att jag själv ska göra?

// En frustrerad och något missnöjd kund.

Hej, som det står i första inlägget är detta forum inte till för att hantera individuella supportärenden.
Jag förstår inte riktigt heller vad du menar i din beskrivning men om du lämnat in något till oss och vi inte kunnat åtgärda problemet du beskrivit så bör du ta kontakt med butiken eller vår kundtjänst igen för att följa upp ärendet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kommer ni få in Gigabyte GeForce GTX 780 Ti Windforce (GV-N78TOC-3GD)
Prisjakts länk

Och till vilket pris? Beställde en på Inet förra veckan men jag avbeställer gärna och köper det ifrån er om ni kan få fram det snabbare.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hagge123:

Kommer ni få in Gigabyte GeForce GTX 780 Ti Windforce (GV-N78TOC-3GD)
Prisjakts länk

Och till vilket pris? Beställde en på Inet förra veckan men jag avbeställer gärna och köper det ifrån er om ni kan få fram det snabbare.

Sådär då är det uppe hos oss också:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/188302-gigabyte_gefor...

Angående leveranstid så får jag nog säga att i ärlighetens namn så lär både vi och Inet få det samtidigt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Lämnade in min egenbyggda dator hos er eftersom den bara visade 4gb minne istället för 8gb. Samt att jag inte kunde komma in i bios. Jag fick tillbaka datorn drygt en vecka senare. Det enda ni då gjort var att byta minnen och installera en ny veraion av windows. Den visar nu 8gb minne men biod fungerar ej. Ska jag lämna in datorn igen eller är det något ni vill att jag själv ska göra?

// En frustrerad och något missnöjd kund.

Hur kan du inte komma in i bios? Vad är problemet som uppstår?

EDIT: Kommer ni få in Tesoro Colada?

Visa signatur

| CPU: I7 4770k @4,5 (1,203V) | Cooler: Corsair h100i | RAM: Corsair Vengeance 16gb @ 1866 |

| MB: Asus Maximus VI Gene | SSD: Intel 355 series 120 GB (OS); Samsung 840 Series 500GB (lagring) |

| PSU: Corsair AX860i | Case: Corsair 350d | GPU: Asus GTX 780 DC2 @1110, 6450 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sådär då är det uppe hos oss också:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/188302-gigabyte_gefor...

Angående leveranstid så får jag nog säga att i ärlighetens namn så lär både vi och Inet få det samtidigt.

Tackar! Det gick fort.

Har ni några Fraktfria alternativ nuförtiden ? likt Inet

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hagge123:

Tackar! Det gick fort.

Har ni några Fraktfria alternativ nuförtiden ? likt Inets

"Frakt från: 0 kr" är det på detta grafikkort.

Men nej, vi har inget generellt fraktfritt så som Inet.
Problemet för oss är ju att vi säljer en massa saker som Inet inte gör. T.ex. kyl och frys, stora TV-apparater osv. där vi helt enkelt måste ta ut frakt för att inte göra förlust på affären.
Det samma gäller konsoler där vi går som bäst +/- 0 men ofta minus. Att då dessutom slänga på gratis frakt går inte så bra.

Däremot på datorkomponenter försöker vi hålla oss till 29-49 kr frakt på det mesta och lite större eller tyngre saker som chassin och PSUer går på 49-79 kr.
Men sen har vi ju, som på detta Gigabyte-kort, väldigt ofta 0 kr i frakt på produkter. (På nästan alla populära grafikkort och moderkort har vi 0 kr tex)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

"Frakt från: 0 kr" är det på detta grafikkort.

Men nej, vi har inget generellt fraktfritt så som Inet.
Problemet för oss är ju att vi säljer en massa saker som Inet inte gör. T.ex. kyl och frys, stora TV-apparater osv. där vi helt enkelt måste ta ut frakt för att inte göra förlust på affären.
Det samma gäller konsoler där vi går som bäst +/- 0 men ofta minus. Att då dessutom slänga på gratis frakt går inte så bra.

Däremot på datorkomponenter försöker vi hålla oss till 29-49 kr frakt på det mesta och lite större eller tyngre saker som chassin och PSUer går på 49-79 kr.
Men sen har vi ju, som på detta Gigabyte-kort, väldigt ofta 0 kr i frakt på produkter. (På nästan alla populära grafikkort och moderkort har vi 0 kr tex)

0kr Perfekt!

Ingår det även 3st Spel? dvs

Batman Arkham Origins
Splinter Cell Blacklist
Assassins Creed IV Black Flag

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hagge123:

0kr Perfekt!

Ingår det även 3st Spel? dvs

Batman Arkham Origins
Splinter Cell Blacklist
Assassins Creed IV Black Flag

Jag hann inte lägga till det nu. Men ja det ska man få. Beställer man innan vi hinner lägga till det så kan man höra av sig till kundtjänst så lägger de till dem på ordern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hepp, antar att man måste skriva två gånger, denna gång för sig - kommer ni få in Tesoro Colada?

Visa signatur

| CPU: I7 4770k @4,5 (1,203V) | Cooler: Corsair h100i | RAM: Corsair Vengeance 16gb @ 1866 |

| MB: Asus Maximus VI Gene | SSD: Intel 355 series 120 GB (OS); Samsung 840 Series 500GB (lagring) |

| PSU: Corsair AX860i | Case: Corsair 350d | GPU: Asus GTX 780 DC2 @1110, 6450 |

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett par delar från er för 2 dagar sedan. En av komponenterna vad ett EVGA GTX 780 Ti som endast finns i lager hos postorder. Jag har valt att hämta varorna i butiken, kommer jag att påverkas negativt av detta då jag inte valde att få dem levererade via postorder?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Xelithium:

Jag beställde ett par delar från er för 2 dagar sedan. En av komponenterna vad ett EVGA GTX 780 Ti som endast finns i lager hos postorder. Jag har valt att hämta varorna i butiken, kommer jag att påverkas negativt av detta då jag inte valde att få dem levererade via postorder?

Nej, ordrar prioriteras baserat på orderdatum.
Så om du beställer till butik så skickas de dit från vårt lager helt enkelt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av xyzzz:

Hepp, antar att man måste skriva två gånger, denna gång för sig - kommer ni få in Tesoro Colada?

Vi kan inte hitta någon som säljer svenska versioner av dem tyvärr.
Vi kan få tag i tyska osv. men inte svenska. Vet du någon annan svensk butik som säljer dem? (Jag hittade inget när jag söker på prisjakt tex)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

När G-Sync (speciellt modulerna till skärmarna) kommer ut, och ifall ni säljer de. Kommer ni kunna erbjuda installation i skärmar som är köpta av er? T ex att skärmarna skickas iväg till en verkstad där installationen sker. Självklart rycker ju garantin på skärmen ifall man väljer att göra det.

Känner det som en person som inte pillat så mycket med moddning, att hitta någon som har erfarenhet kan vara den bästa lösningen!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Reyintaz:

När G-Sync (speciellt modulerna till skärmarna) kommer ut, och ifall ni säljer de. Kommer ni kunna erbjuda installation i skärmar som är köpta av er? T ex att skärmarna skickas iväg till en verkstad där installationen sker. Självklart rycker ju garantin på skärmen ifall man väljer att göra det.

Känner det som en person som inte pillat så mycket med moddning, att hitta någon som har erfarenhet kan vara den bästa lösningen!

Det är inget vi planerat att göra men det är ju ingen dum idé.
Vad vi förstått är det här med upgrade kitsen mest för att få ut tekniken snabbt. Så om man inte har ASUS VG248 ska man nog inte vänta sig att det kommer ett sådant kit om vi förstått saken rätt.

Vi är grymt taggade på tekniken dock, ser ju ut som en av de mest spännande nya sakerna på väldigt länge som verkligen kan revolutionera spelandet och hela synen på prestanda.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, här kan ni ställa frågor eller diskutera allt som faller inom kategorin spel: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/datorkomponenter/

Antar att det inte ska stå "spel" där.

När kommer ni att ta in annan vattenkylningsutrustning än EK:s? När ska kategorin "vattenkylning" kompletteras med de två, för närvarande tomma, kategorierna "slangar" och "reservoarer"?
Bottom line: Vore intressant med ett lite mer komplett utbud av vattenkylningsgrejer, så att man slipper komplettera med andra butiker och utlandsimporter.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Njure:

Antar att det inte ska stå "spel" där.

När kommer ni att ta in annan vattenkylningsutrustning än EK:s? När ska kategorin "vattenkylning" kompletteras med de två, för närvarande tomma, kategorierna "slangar" och "reservoarer"?
Bottom line: Vore intressant med ett lite mer komplett utbud av vattenkylningsgrejer, så att man slipper komplettera med andra butiker och utlandsimporter.

Hej, tack för att du såg felet där, korrigerat nu.

Angående vattenkylning så är det extremt tidsödande att hålla på med då man måste, för att vara bra, ha ett väldigt stort sortiment men trots det så är det väldigt få som faktiskt köper sådant.
Dvs väldigt mycket jobb för väldigt lite försäljning jämfört med nästan alla andra produktkategorier man kan tänka sig.

Möjligen kommer vi att utöka sortimentet i framtiden i samband med nyrekryteringar till vår inköpsavdelning men i dagsläget så är det jättesvårt för oss att prioritera detta. (Viljan finns där dock, känns som det vore kul grej att ha bra sortiment på.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är inget vi planerat att göra men det är ju ingen dum idé.
Vad vi förstått är det här med upgrade kitsen mest för att få ut tekniken snabbt. Så om man inte har ASUS VG248 ska man nog inte vänta sig att det kommer ett sådant kit om vi förstått saken rätt.

Vi är grymt taggade på tekniken dock, ser ju ut som en av de mest spännande nya sakerna på väldigt länge som verkligen kan revolutionera spelandet och hela synen på prestanda.

Nu har jag ju en VG248 vilket var en stor del av varför jag frågade.

Men det skulle vara underbart, när det kommer ut (någon som har koll på datum? hittar inget) ifall någon deal kan göras med butiken här i Linköping, beroende på hur komplicerat de blir

Permalänk
Webhallen
Skrivet av xyzzz:

Hepp, antar att man måste skriva två gånger, denna gång för sig - kommer ni få in Tesoro Colada?

Min kollega informerade mig precis om att dessa är på g in. Om du kollar hemsidan i eftermiddag så lär de vara uppe

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Undrar bara om ni vet när ni kommer få in PowerColor Radeon R9 290 4GB OC (AXR9 290 4GBD5-MDHG/OC) + Battlefield 4 (Artikelnr: 188183) i lager?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Göteborgaren:

Hejsan!

Undrar bara om ni vet när ni kommer få in PowerColor Radeon R9 290 4GB OC (AXR9 290 4GBD5-MDHG/OC) + Battlefield 4 (Artikelnr: 188183) i lager?

Förmodligen om ca två veckor.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Edit: Ringde support och det löste sig.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Hallå,
Tänkte bara höra med er om när ni får in SteelSeries Siberia Elite i svart utförande?
Ser att leveransen beräknas till 2013-12-01 men har även kikat runt hos andra återförsäljare där "deras" datum är i mitten av december.
Finns det inget fast datum för release?

Mvh
Dozzeman

Visa signatur

Stationär: Corsair 750D | Asus Z97-A | Chieftec Nitro Series 950 Watt | i7 4790K @ 4.6Ghz | Corsair H115i | 16 GB DDR3 Corsair Vengence @ 1600Mhz | Gigabyte Aorus GTX 1080Ti | Samsung 850 EVO 500 GB | 2x Intel 320 series 120 GB SSD | AOC g2460Pg | Logitech G810 Orion Spectrum | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dozzeman:

Hallå,
Tänkte bara höra med er om när ni får in SteelSeries Siberia Elite i svart utförande?
Ser att leveransen beräknas till 2013-12-01 men har även kikat runt hos andra återförsäljare där "deras" datum är i mitten av december.
Finns det inget fast datum för release?

Mvh
Dozzeman

Enligt den leverantör vi beställt från ska de kunna skicka dem till oss nu på fredag så då bör vi ha dem tidigt nästa vecka.
Alla andra leverantörer har dock datum framemot mitten av December.
Förhoppningsvis har vi valt rätt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av xyzzz:

Hur kan du inte komma in i bios? Vad är problemet som uppstår?

EDIT: Kommer ni få in Tesoro Colada?

Datorn fryser, det enda man ser är click bios 2 loggan, sen fryser det.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9