Permalänk
Medlem

Bluescreen pga överhettning?

Hej!

Jag har haft problem med bluescreen ett tag, speciellt när jag spelar. Det är inga superkrävande spel, cs:go och league of legends typ. Jag har prövat och läst runt och gjort en massa fuffens för att försöka få bort det, bl.a formatering men inget verkar hjälpa. Tittade precis vad min processor hade för temperatur precis när jag startade upp den efter en BCOD och då låg den på 47 grader, vilket jag tyckte lät varmt. Är det normalt med den temperaturen eller kan problemet bero på detta? Om det nu inte beror på det här, vad skulle ni rekomendera mig att göra?

Spec:
GeForce GTX 560 Ti
Intel core i5-2500K CPU @3.30 GHz
8 gig ram
windows 7 Home Premium

Tack!
Simon

Permalänk
Medlem
Skrivet av kratzio:

Hej!

Jag har haft problem med bluescreen ett tag, speciellt när jag spelar. Det är inga superkrävande spel, cs:go och league of legends typ. Jag har prövat och läst runt och gjort en massa fuffens för att försöka få bort det, bl.a formatering men inget verkar hjälpa. Tittade precis vad min processor hade för temperatur precis när jag startade upp den efter en BCOD och då låg den på 47 grader, vilket jag tyckte lät varmt. Är det normalt med den temperaturen eller kan problemet bero på detta? Om det nu inte beror på det här, vad skulle ni rekomendera mig att göra?

Spec:
GeForce GTX 560 Ti
Intel core i5-2500K CPU @3.30 GHz
8 gig ram
windows 7 Home Premium

Tack!
Simon

Har aldrig vart med om att det blåskärmar vid överhetting. Och nej det är inte varmt jag är rätt säker på att felet ligger antingen på minnen eller grafikkortet.

Börja med att dra ner memtest bränn på en cd / dvd skiva sen bootar du upp den och kör den över natten hittar den inga fel testa byt drivrutiner funkar inte det testa annat fungerande grafikkort

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Är det 47c i idle? I så fall är det väl högt, vilket förmodligen kan betyda att processorkylaren är felmonterad. Är det Intels originalkylare du använder?

Ladda ner något program för att se dina temps, t.ex. HWMonitor eller Realtemp. Kolla vilken temp du ligger på i idle och i load. Återkom med resultat.

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz