Permalänk

Corsair 330R *Window mod*

Tänkte dela mig mig av mitt Corsair 330R som numera har ett fönster på sidan

Det hela började med att jag hade ett Antec Eleven Hundred som jag tyckte var för stort, lät för mycket och påminde om en julgran. Jag fick upp ögonen för Corsair 350D men då jag satt på ett ATX system kändes det onödigt att byta moderkort endast för att få de estetiska fördelarna i det mATX chassit. Corsair 750D var waaaaay to big men Corsair 330R föll mig verkligen i smaken då det hade allt jag ville ha förutom en sak, fönster på sidan!
Men med en dremel, en fil, ett plexiglas (3mm) och en markeringspenna blev det ändring på detta!

Original (Saxat från nätet)

Dold text

Corsair 330R *Window mod*

Fler bilder

Dold text

Specs för de som är intresserade:
i7 3770K - Seidon 120M | Gigabyte 7970 3GB Windforce 3x GHz Edition | Samsung PRO SSD 120GB + 3TB HDD | Corsair 16GB 1600Mhz RAM | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair AX850

Vill tacka MisterX för inspiration och tips, spana in hans byggen! http://www.sweclockers.com/profil/misterx/galleri

Orsak till varför jag inte gjorde ett galleri var för att jag tyckte inte det var tillräckligt mycket bilder för att behöva ett helt galleri, samt att jag inte diggar att allt ska betygsättas. Vill bara dela med mig, inte få poäng.

Over and out!

Visa signatur

Main: i7 3770K @ 4.4Ghz- Seidon 120M | Gigabyte 7970 3GB Windforce 3x GHz Edition | Asus 24" 144Hz | Samsung PRO SSD 120GB + 3TB HDD | Corsair 16GB 1600Mhz RAM | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair 330R Window-mod | Corsair AX850

Consoles: Xbox 360 Custom Xk3y | Flashat Wii | PS1 | SNES

Misc: ReadyNAS Ultra 4TB | Boxee Box | Ipad 32GB Jailbroken | Galaxy S4 | 460UXN-2

Permalänk
Proffsmoddare

Ser proffsigt ut! Personligen så hade jag gjort fönstret ungefär lika stort som moderkortet. Men som sagt, bra jobbat:)

Permalänk
Medlem

Ser otroligt snyggt ut. Själv gillar jag den stora rutan så man ser allting.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Jag valde (men också av fler anledningar) detta chassi för att det just INTE har plexifönster.

Sen gillar jag verkligen inte mitt nätagg tillsammans med chassit. Kablarna är så _jävla_ svåra att böja (aka stela som gud vet vad) så det blir skit-tight att få dit sata-kablarna. Corsair hx520.

Snyggt gjort annars dock.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av MisterX:

Ser proffsigt ut! Personligen så hade jag gjort fönstret ungefär lika stort som moderkortet. Men som sagt, bra jobbat:)

Tack så mycket! Ja det är ju en smaksak, var just ett såhär stort fönster jag var ute efter (därav jämförelse med 350D och 750D). Så jag är nöjd!

Skrivet av Wrathborn771:

Ser otroligt snyggt ut. Själv gillar jag den stora rutan så man ser allting.

Kul att höra! Då är vi två

Skrivet av lossah:

Jag valde (men också av fler anledningar) detta chassi för att det just INTE har plexifönster.

Sen gillar jag verkligen inte mitt nätagg tillsammans med chassit. Kablarna är så _jävla_ svåra att böja (aka stela som gud vet vad) så det blir skit-tight att få dit sata-kablarna. Corsair hx520.

Snyggt gjort annars dock.

Smaksak som sagt, hehe
Jag hade faktiskt inga problem med det, mitt Corsair AX850 har varit väldigt snällt mot mig i de chassin jag haft det i. Det ända som var ett minus på detta chassi var ljudkabeln från fronten som jag fick dra framför moderkortet där nere. Inget jag har direkt ont av men ändå.

Och tack!

Visa signatur

Main: i7 3770K @ 4.4Ghz- Seidon 120M | Gigabyte 7970 3GB Windforce 3x GHz Edition | Asus 24" 144Hz | Samsung PRO SSD 120GB + 3TB HDD | Corsair 16GB 1600Mhz RAM | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair 330R Window-mod | Corsair AX850

Consoles: Xbox 360 Custom Xk3y | Flashat Wii | PS1 | SNES

Misc: ReadyNAS Ultra 4TB | Boxee Box | Ipad 32GB Jailbroken | Galaxy S4 | 460UXN-2

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag kommer få svar på detta, men vilka mått använde du när du skar ut sidan? Sjukt sugen på att göra likadant, men inte helt säker på hur mycket man behöver spara på varje sida för att det ska bli stabilt?