Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Vinklad pci-e x1 raiser

Hej har ett litet dilemma,kör för närvarande sli med 2st gtx 680 som tar täcker alla pci-e slots på moderkortet.Saken är då den att jag skulle behöva en pci-e x1 port för att kunna koppla in ett annat ljudkort,så funderar om någon vet om det finns ån vinklad pci-e x1 raiser som skulle kunna få plats under gpu kylaren så man skulle kunna sätta in ett ljudkort i en av platserna som sitter under moderkortet ??

Korten jag har är asus gtx 680 directcu ii

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Xaser:

Hej har ett litet dilemma,kör för närvarande sli med 2st gtx 680 som tar täcker alla pci-e slots på moderkortet.Saken är då den att jag skulle behöva en pci-e x1 port för att kunna koppla in ett annat ljudkort,så funderar om någon vet om det finns ån vinklad pci-e x1 raiser som skulle kunna få plats under gpu kylaren så man skulle kunna sätta in ett ljudkort i en av platserna som sitter under moderkortet ??

Korten jag har är asus gtx 680 directcu ii

Jag gjorde ett lite halvhjärtat försök åt dig
Du får själv söka vidare, men du hittar nog lite bilder och info vart du kan köpa dom

https://www.google.se/search?q=angled+pci-e+x1+raiser&source=...

Tjoho, jag har lärt mig ett nytt ord, ojailbreakead, måste ha något med något att göra :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Det jag har gjort i liknande situation är att köra en riser med mjuk kabel. Det fungerar, riser köpt på ebay.

Citera om du vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Jag har googlat och kollat på ebay själv redan,det jag var ute efter var nåt någon hade köpt i samma syfte som fungerade för dom

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Xaser:

Jag har googlat och kollat på ebay själv redan,det jag var ute efter var nåt någon hade köpt i samma syfte som fungerade för dom

Tyvärr ingen egen erfarenhet, men mini-itx.se har den här och de brukar svara på mail om man undrar något.

| CPU : FX-8120 | GPU : XFX R9 nano | PSU : Corsair HX750i | MOBO : CH IV | RAM : 8GB 1600mhz Corsair | SSD Samsung 840 Pro 128 GB | Asus MG279Q | Custom loop |