Gainward GTX780 Ti på komplett vs EVGA GTX780 Ti på Inet

Permalänk
Medlem

Gainward GTX780 Ti på komplett vs EVGA GTX780 Ti på Inet

Tjabba!

Är ute efter ett nytt grafikkort då mitt 5870 börjar lägga av med drivrutiner som kraschar trots en temp på 56 i load. Såg att komplett hade Black Friday rea på Gainwards GTX780 Ti för 5595kr. (http://www.komplett.se/gainward-geforce-gtx-780ti-3gb-physx/8...)

Inet har dock utan black friday rea ett EVGA GTX 780 Ti för 5790kr (http://www.inet.se/produkt/5410086/evga-geforce-gtx-780-ti-3g...) Har hört en hel del om att EVGA's är bättre för klockning, bra custom bios osv, men vet inte om jag kommer hålla på så mycket med det? Ganska nybörjare på det. Rör sig endå bara om 200kr så tänkte höra med er om vilket som är mest värt?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det är väl samma kort, det som kan skilja är väl garantn till EVGAs fördel men annars inget annat, köp det som är billigare. Dock rekommenderar jag ett vanligt gtx 780 iom att de ligger på 4200:- bättre kylare och bara ~10% slöare, betala 1400:- för 10% är inte värt om du frågar mig.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Tror att korten är i stort sett helt identiska så det spelar nog ingen roll. Sen ska du också tänka på att du gratis frakt på inet men det får du inte på komplett, vilket sänker skillnaden ytterligare.

Personligen hade jag köpt evga. Anledningarna är att jag hörde något dåligt om gainward när jag var typ 12 och undvikit dom som pesten sedan dess, stämmer säkert inte men gör det fortfarande, och sedan tycker jag inte om komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seeis:

Tror att korten är i stort sett helt identiska så det spelar nog ingen roll. Sen ska du också tänka på att du gratis frakt på inet men det får du inte på komplett, vilket sänker skillnaden ytterligare.

Personligen hade jag köpt evga. Anledningarna är att jag hörde något dåligt om gainward när jag var typ 12 och undvikit dom som pesten sedan dess, stämmer säkert inte men gör det fortfarande, och sedan tycker jag inte om komplett.

Komplett har infört gratis frakt tror jag, så det ska inte vara någon faktor längre.

Evga har bättre garanti där du får plocka av kylaren och sätta dit vattenkylare och grejjer utan att garantin bryts.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Komplett har infört gratis frakt tror jag, så det ska inte vara någon faktor längre.

Evga har bättre garanti där du får plocka av kylaren och sätta dit vattenkylare och grejjer utan att garantin bryts.

Jasså? Är det typ en swec-fri frakt som inte har eller? För jag har inte sett något på Komplett sida som tyder på det.. Hur som helst vore det ju riktigt nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seeis:

Jasså? Är det typ en swec-fri frakt som inte har eller? För jag har inte sett något på Komplett sida som tyder på det.. Hur som helst vore det ju riktigt nice

Kompletts nya gratis frakt gäller alla

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Kompletts nya gratis frakt gäller alla

Ja, nu ser jag! Kollade på priset med postförskott

Permalänk
Medlem

EVGA har väldigt bra garanti, är enligt mig värt den lilla extra kostnaden. Utom det är dom antagligen identiska.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på Inet EVGA och 780ti för G-Sync skärmarna som kommer senare. 780 Har inte stöd vad jag har sett.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Jag hade kört på Inet EVGA och 780ti för G-Sync skärmarna som kommer senare. 780 Har inte stöd vad jag har sett.

Alla Kepler GPU'er har stöd.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Jag hade kört på Inet EVGA och 780ti för G-Sync skärmarna som kommer senare. 780 Har inte stöd vad jag har sett.

Jo det har den

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för era snabba svar!

Blir det bara till att diskutera med frugan så man får köpa ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jo det har den

Ok great!

Skrivet av w00tman:

Tack så mycket för era snabba svar!

Blir det bara till att diskutera med frugan så man får köpa ett

Lycka till!

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem

Vill du ha det så snart som möjligt så har ju komplett det på lager medans inet inte har det. Det står i och för sig bara att den är försenad på inet så det kan ju komma när som.

Och komplett har nu fraktfritt.
http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=delover...

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

EVGA ftw. De ersätter dessutom kort du skadat vid överklockning i regel också. Kundvård och gott rykte och närvaro på forum är A och O för dem

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2