Gainward GTX780 Ti på komplett vs EVGA GTX780 Ti på Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2009

Gainward GTX780 Ti på komplett vs EVGA GTX780 Ti på Inet

Tjabba!

Är ute efter ett nytt grafikkort då mitt 5870 börjar lägga av med drivrutiner som kraschar trots en temp på 56 i load. Såg att komplett hade Black Friday rea på Gainwards GTX780 Ti för 5595kr. (http://www.komplett.se/gainward-geforce-gtx-780ti-3gb-physx/8...)

Inet har dock utan black friday rea ett EVGA GTX 780 Ti för 5790kr (http://www.inet.se/produkt/5410086/evga-geforce-gtx-780-ti-3g...) Har hört en hel del om att EVGA's är bättre för klockning, bra custom bios osv, men vet inte om jag kommer hålla på så mycket med det? Ganska nybörjare på det. Rör sig endå bara om 200kr så tänkte höra med er om vilket som är mest värt?

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2008

Det är väl samma kort, det som kan skilja är väl garantn till EVGAs fördel men annars inget annat, köp det som är billigare. Dock rekommenderar jag ett vanligt gtx 780 iom att de ligger på 4200:- bättre kylare och bara ~10% slöare, betala 1400:- för 10% är inte värt om du frågar mig.

Igrali smo dobro ali zajebo nas sudija.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jun 2011

Tror att korten är i stort sett helt identiska så det spelar nog ingen roll. Sen ska du också tänka på att du gratis frakt på inet men det får du inte på komplett, vilket sänker skillnaden ytterligare.

Personligen hade jag köpt evga. Anledningarna är att jag hörde något dåligt om gainward när jag var typ 12 och undvikit dom som pesten sedan dess, stämmer säkert inte men gör det fortfarande, och sedan tycker jag inte om komplett.

Main: 2500k, H50, Asus mobo, 2xGTX 560 Ti, 8 Gb XMS3, 3 x 500 GB, Force 3 120GB, Corsair HX 850, Silverstone tj08-e
Server: Amd x2 @ 2.8 GHz, 2 Gb, 1.5 Tb, Windows home server 2011

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Seeis:

Tror att korten är i stort sett helt identiska så det spelar nog ingen roll. Sen ska du också tänka på att du gratis frakt på inet men det får du inte på komplett, vilket sänker skillnaden ytterligare.

Personligen hade jag köpt evga. Anledningarna är att jag hörde något dåligt om gainward när jag var typ 12 och undvikit dom som pesten sedan dess, stämmer säkert inte men gör det fortfarande, och sedan tycker jag inte om komplett.

Komplett har infört gratis frakt tror jag, så det ska inte vara någon faktor längre.

Evga har bättre garanti där du får plocka av kylaren och sätta dit vattenkylare och grejjer utan att garantin bryts.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H
NAD T787 | B&W CM10S2, CMC2S2, DB1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Rydisen:

Komplett har infört gratis frakt tror jag, så det ska inte vara någon faktor längre.

Evga har bättre garanti där du får plocka av kylaren och sätta dit vattenkylare och grejjer utan att garantin bryts.

Jasså? Är det typ en swec-fri frakt som inte har eller? För jag har inte sett något på Komplett sida som tyder på det.. Hur som helst vore det ju riktigt nice

Main: 2500k, H50, Asus mobo, 2xGTX 560 Ti, 8 Gb XMS3, 3 x 500 GB, Force 3 120GB, Corsair HX 850, Silverstone tj08-e

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Seeis:

Jasså? Är det typ en swec-fri frakt som inte har eller? För jag har inte sett något på Komplett sida som tyder på det.. Hur som helst vore det ju riktigt nice

Kompletts nya gratis frakt gäller alla

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av BennyZ:

Kompletts nya gratis frakt gäller alla

Ja, nu ser jag! Kollade på priset med postförskott

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jul 2012

EVGA har väldigt bra garanti, är enligt mig värt den lilla extra kostnaden. Utom det är dom antagligen identiska.

Alltid lättare om du citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2007

Jag hade kört på Inet EVGA och 780ti för G-Sync skärmarna som kommer senare. 780 Har inte stöd vad jag har sett.

En dator, en mobil och en tablet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Lakoni:

Jag hade kört på Inet EVGA och 780ti för G-Sync skärmarna som kommer senare. 780 Har inte stöd vad jag har sett.

Alla Kepler GPU'er har stöd.

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Lakoni:

Jo det har den

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2009

Tack så mycket för era snabba svar!

Blir det bara till att diskutera med frugan så man får köpa ett

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Devil May Cry:

Jo det har den

Ok great!

Skrivet av w00tman:

Tack så mycket för era snabba svar!

Blir det bara till att diskutera med frugan så man får köpa ett

Lycka till!

En dator, en mobil och en tablet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brastad
Registrerad
Maj 2007

Vill du ha det så snart som möjligt så har ju komplett det på lager medans inet inte har det. Det står i och för sig bara att den är försenad på inet så det kan ju komma när som.

Och komplett har nu fraktfritt.
http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=delover...

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

EVGA ftw. De ersätter dessutom kort du skadat vid överklockning i regel också. Kundvård och gott rykte och närvaro på forum är A och O för dem

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop