Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Mar 2009

Uppgradera RAM

Jag har precis köpt mig en fin begagnad ASUS G55VW. Sitter i 8GB 1600MHz minnen, som följde med såklart vid köpet av datorn,Så nu till frågan, har dessa hemma och undrar om jag kan köra in dem också?
2 x 4GB SO-DIMM DDR3 PC3-12800 1600Mhz Hynix
kommer det bli bättre eller sämre?

Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ISS
Registrerad
Feb 2012

Du kan köra med olika RAM. Vissa säger att det inte är bra. Om du ska köra med olika RAM bör du kolla upp i manualen hur de ska sitta i de olika slottarna, typ att de olika RAM:en sitter sida vid sida av varandra ( visste du säkert redan)

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av baxee:

Jag har precis köpt mig en fin begagnad ASUS G55VW. Sitter i 8GB 1600MHz minnen, som följde med såklart vid köpet av datorn,Så nu till frågan, har dessa hemma och undrar om jag kan köra in dem också?
2 x 4GB SO-DIMM DDR3 PC3-12800 1600Mhz Hynix
kommer det bli bättre eller sämre?

Tacksam för svar.

Bara testa. Slår du i taket nu eller? Om inte, kommer du inte känna av nån prestandahöjning mellan 8GB och 16GB.

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk