Screentearing på min klonade skärm 660Ti SLI

Permalänk

Screentearing på min klonade skärm 660Ti SLI

Tja! jag har under ganska lång tid haft problem med screentearing på min klonade skärm som jag har. datorspec står i signaturen

problemet är att på den skärmen som är klonad och inkopplad på övre DVI porten på grafikkortet får väldig screentearing.
man får det i spel och även när man tittar på youtube eller bara scrollar på en hemsida.

bilden vart tyvärr lite liten men kanske ser något iaf

problemet var redan innan jag kopplade in tvn och spelar ingen roll vilken av skärmarna som sitter på den porten, blir samma sak.
har även provat byta plats på grafikkorten och fortfarande samma problem.
båda skärmarna (och tvn) använder 1080p upplösning

Benq skärmen sitter på hdmi just nu och samsungskärmen sitter på dvi då jag bara använder den när jag spelar bilspel.

någon med förslag?

Tacksam för förslag!

Visa signatur

Min dator
AMD 5900X, Evga XC3 Ultra RTX 3080, Corsair vengance RGB 32GB 3600mhz, Asus Strix X570-I, Corsair force mp600 1TB + corsair force mp400 2TB, Corsair SF750 Platinum, Corsair commander pro, Full hardline EK vattenkylning i ett moddat Raijintek ophion EVO
Sambons dator
AMD 5600X, Evga XC3 Ultra RTX 3070, Corsair vengance RGB 16GB 3600mhz, Asus Strix B550-I, WD Blue SN550 SSD 1TB M.2 + 4TB mekanisk, Corsair SF750 Platinum, Corsair H100i, Fractal design ERA cobalt blue.