Nybörjarfråga ang. moderkort och grafikkort

Permalänk

Nybörjarfråga ang. moderkort och grafikkort

Jag har precis börjat med att mina LTC och tänkte plocka ihop en till rigg.

Jag har 2st grafikkort (Radeon 5850) och köpte igår ikväll ett paket med moderkort med processor på auktion och tänkte mig inte så mycket för.
Jag är ganska ny inom dagens utveckling på datorer höll själv på för +10 år sedan.

MSI P7N SLI Platinum LGA 775 NVIDIA nForce 750i SLI ATX Intel

Det här är moderkortet Jag köpte igår, kommer mina ATI Radeon 5850 kort fungera på detta moderkort?

Jag chansar på att Nvidia SLI:n är väl enbart om man vill brygga Nvidia kort?
Så mina ATI radeon kort kommer fungera felfritt på moderkorttet?

Mvh
Gustafsson85

Permalänk
Skrivet av Gustafsson85:

Jag har precis börjat med att mina LTC och tänkte plocka ihop en till rigg.

Jag har 2st grafikkort (Radeon 5850) och köpte igår ikväll ett paket med moderkort med processor på auktion och tänkte mig inte så mycket för.
Jag är ganska ny inom dagens utveckling på datorer höll själv på för +10 år sedan.

MSI P7N SLI Platinum LGA 775 NVIDIA nForce 750i SLI ATX Intel

Det här är moderkortet Jag köpte igår, kommer mina ATI Radeon 5850 kort fungera på detta moderkort?

Jag chansar på att Nvidia SLI:n är väl enbart om man vill brygga Nvidia kort?
Så mina ATI radeon kort kommer fungera felfritt på moderkorttet?

Mvh
Gustafsson85

http://www.tomshardware.co.uk/forum/312334-33-560ti-6950-work

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Ok!

Det var som Jag trodde, moderkortet klarar bara av att samköra Nvidia kort tillsammans genom deras SLI, men det går fortfarande att använda AMD kort till att mina litecoins eftersom man inte kör crossfire när man minar.

Visst tänker Jag rätt?

Mvh
Gustafsson85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustafsson85:

Ok!

Det var som Jag trodde, moderkortet klarar bara av att samköra Nvidia kort tillsammans genom deras SLI, men det går fortfarande att använda AMD kort till att mina litecoins eftersom man inte kör crossfire när man minar.

Visst tänker Jag rätt?

Mvh
Gustafsson85

Jaap, du tänker helt rätt. Vid mining så arbetar korten var för sig, så man behöver varken SLI eller Crossfire.

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu