Stylingwebben.se - Sleeving & PC modding

Permalänk

Vad är det här för företag...

Skulle läst lite om företaget innan. Jag beställde sleeves och krympslang från Stylingwebben för ett par veckor sen och fick fel produkter i leveransen. Ingen stor deal, det händer.

Jag mailade direkt med bild på det jag fick i leveransen (på kvittot står det rätt), men har inte fått något svar.
Jag försökte ringa flera gånger idag, men det är ingen som svarar.

Skickade ett sista mail nu. Vad är det man kan göra när företag gör såhär? Är det Konsumentverket och ARN som gäller bara för att varna andra eller är det direkt polisanmälan? Jag är lika lost som deras support nu.

Visa signatur

Smile, it makes people wonder what you're up too..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrannosharkus:

Skulle läst lite om företaget innan. Jag beställde sleeves och krympslang från Stylingwebben för ett par veckor sen och fick fel produkter i leveransen. Ingen stor deal, det händer.

Jag mailade direkt med bild på det jag fick i leveransen (på kvittot står det rätt), men har inte fått något svar.
Jag försökte ringa flera gånger idag, men det är ingen som svarar.

Skickade ett sista mail nu. Vad är det man kan göra när företag gör såhär? Är det Konsumentverket och ARN som gäller bara för att varna andra eller är det direkt polisanmälan? Jag är lika lost som deras support nu.

Kan ju vara semestertider, men då borde ju inte butiken vara öppen.

Polisen gör inget, för att det ska vara ett brott krävs det att det fanns en plan innan (uppsåt) att leverera fel saker till dig samt att det varit en fördel för säljaren att faktiskt gjort en leverans fel (förtjänst).

ARN prövar det nog inte om värdet är lågt.

Det du kan göra är att reklamera betalningen du gjort, endera via klarna eller vilken betaltjänst som nu användes, eller din bank. Då kommer banken höra av sig till betalningsförmedlaren och reklamera dragningen på ditt kort och de får försvara sig, annars får du tillbaka hela pengen, eller den peng du kräver dem på. Beroende på om allt eller bara några saker var fel.

Har själv handlat där flertal gånger utan problem, måste vara något tillfälligt knas.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av HCP:

Kan ju vara semestertider, men då borde ju inte butiken vara öppen.

Polisen gör inget, för att det ska vara ett brott krävs det att det fanns en plan innan (uppsåt) att leverera fel saker till dig samt att det varit en fördel för säljaren att faktiskt gjort en leverans fel (förtjänst).

ARN prövar det nog inte om värdet är lågt.

Det du kan göra är att reklamera betalningen du gjort, endera via klarna eller vilken betaltjänst som nu användes, eller din bank. Då kommer banken höra av sig till betalningsförmedlaren och reklamera dragningen på ditt kort och de får försvara sig, annars får du tillbaka hela pengen, eller den peng du kräver dem på. Beroende på om allt eller bara några saker var fel.

Har själv handlat där flertal gånger utan problem, måste vara något tillfälligt knas.

Tack för informationen. Vägen via Klarna/Banken hade jag faktiskt inte tänkt på. Ska testa det.

Värdet på leveransen är väldigt lågt, så det är bara mitt eget ego som har energi att förfölja det här. Det retar mig helt enkelt.

Visa signatur

Smile, it makes people wonder what you're up too..

Permalänk
Medlem

Klarna brukar ha bra rutiner kring sådant tycker jag om du betalat därigenom

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Klarna brukar ha bra rutiner kring sådant tycker jag om du betalat därigenom

Brukar köpa det mesta numera med klarnas faktura just pga sånt här. Dom stoppar betalningen när man rapporterar fel på köpet genom appen tills det är löst. Men jag tror att det kommer lösa sig, säkert bara längre svarstider pga sommaren. Har själv beställt därifrån utan problem för inte så länge sen.

Permalänk
Skrivet av Tyrannosharkus:

Skulle läst lite om företaget innan. Jag beställde sleeves och krympslang från Stylingwebben för ett par veckor sen och fick fel produkter i leveransen. Ingen stor deal, det händer.

Jag mailade direkt med bild på det jag fick i leveransen (på kvittot står det rätt), men har inte fått något svar.
Jag försökte ringa flera gånger idag, men det är ingen som svarar.

Skickade ett sista mail nu. Vad är det man kan göra när företag gör såhär? Är det Konsumentverket och ARN som gäller bara för att varna andra eller är det direkt polisanmälan? Jag är lika lost som deras support nu.

Jag har fortfarande inte hört något från Stylingwebben. Skickade sista mailet innan semestern och har nu väntat två veckor efter semestern utan svar. Så kort och gott: Det tog dom en vecka att skicka fel produkter och kände sen att radiotystnad var bästa sättet att lösa det på. Jag kommer definitivt inte använda Stylingwebben igen och jag skulle inte rekommendera någon annan att göra det heller.

Visa signatur

Smile, it makes people wonder what you're up too..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrannosharkus:

Jag har fortfarande inte hört något från Stylingwebben. Skickade sista mailet innan semestern och har nu väntat två veckor efter semestern utan svar. Så kort och gott: Det tog dom en vecka att skicka fel produkter och kände sen att radiotystnad var bästa sättet att lösa det på. Jag kommer definitivt inte använda Stylingwebben igen och jag skulle inte rekommendera någon annan att göra det heller.

Trist, men bra att du rapporterar. Den här butiken är alltså helt bust!

Permalänk

Kan komma med en liten status jag med. Eftersom namn och privat nummer inte är dolt lyckades jag få tag på hans privata mobil och fick meddelat att mina grejer ska vara skickat. Han svarade precis som för mig varken på företagets telefon eller Facebook. Efter att ha läst den här tråden skickade jag faktiskt inget mejl ska jag erkänna, mest för att det inte kändes som det skulle ge något.

Jag tänker inte säga orsaken till varför han inte svarat då den är privat, men har man inte möjlighet att svara i telefon eller andra medier borde man inte visa att man har öppet för kundservice om man inte kan ta emot några samtal eller meddelanden.

Jag fick som sagt svar att grejerna redan hade skickats, men har aldrig fått någon bekräftelse på att köp gått igenom eller att något skickats, endast att en beställning har mottagits. Jag hoppas verkligen att jag får mina grejer, han sa att kommer det inte i brevlådan idag kommer det definitivt imorgon. Jag återkommer med ytterligare status kör jag har något mera 🙂

Om du Kenny läser detta hoppas jag att det är något du kan ta till dig och kanske fundera på om du kan strukturera om på något sätt 🙂

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyondthemind:

Kan komma med en liten status jag med. Eftersom namn och privat nummer inte är dolt lyckades jag få tag på hans privata mobil och fick meddelat att mina grejer ska vara skickat. Han svarade precis som för mig varken på företagets telefon eller Facebook. Efter att ha läst den här tråden skickade jag faktiskt inget mejl ska jag erkänna, mest för att det inte kändes som det skulle ge något.

Jag tänker inte säga orsaken till varför han inte svarat då den är privat, men har man inte möjlighet att svara i telefon eller andra medier borde man inte visa att man har öppet för kundservice om man inte kan ta emot några samtal eller meddelanden.

Jag fick som sagt svar att grejerna redan hade skickats, men har aldrig fått någon bekräftelse på att köp gått igenom eller att något skickats, endast att en beställning har mottagits. Jag hoppas verkligen att jag får mina grejer, han sa att kommer det inte i brevlådan idag kommer det definitivt imorgon. Jag återkommer med ytterligare status kör jag har något mera 🙂

Om du Kenny läser detta hoppas jag att det är något du kan ta till dig och kanske fundera på om du kan strukturera om på något sätt 🙂

Fick du dina grejer?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av Henrik-W:

Fick du dina grejer?

Jodå, jag fick mina grejer ungefär 3 dagar efter beställning. Men det märkliga är att jag fick mejl ungefär 5-6 dagar efter beställning på att produkterna har skickats, alltså när jag redan hade fått dem.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

Underbar butik Beställde 10e mars, hade dock inte sett alla varningar online eller denna tråd. står 1-2 dagars leveranstid på deras hemsida. Svarar inte på mail eller telefon. Fortfarande ingen vara eller pengar tillbaka. Varan visades som i lager vilket den gör fortfarande.

Senaste mailet jag skickade dom var 2a april med avbeställning då jag var tvungen att beställa varan från en annnan butik för min projektbil var tvungen att stå klar.

Tji fick man för man vill stötta mindre butiker i sverige.

Så får nu gå via klarna för att få dessa pengar åter.

Denna butik har gått under jorden helt. Undvik denna butik kära sweclockers.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Skrivet av Lordkiller:

Underbar butik Beställde 10e mars, hade dock inte sett alla varningar online eller denna tråd. står 1-2 dagars leveranstid på deras hemsida. Svarar inte på mail eller telefon. Fortfarande ingen vara eller pengar tillbaka. Varan visades som i lager vilket den gör fortfarande.

Senaste mailet jag skickade dom var 2a april med avbeställning då jag var tvungen att beställa varan från en annnan butik för min projektbil var tvungen att stå klar.

Tji fick man för man vill stötta mindre butiker i sverige.

Så får nu gå via klarna för att få dessa pengar åter.

Denna butik har gått under jorden helt. Undvik denna butik kära sweclockers.

Jag lyckades få tag på han på hans privata nummer. Vill inte lägga ut det här såklart, men det går att söka fram relativt enkelt om du ändå vill ha tag på firman trots att du beställt från annat håll.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Beställde också i förra året och fick fel produkter. Gick inte att få kontakt med denna "Kenny" och få det utbytt.

Undvik skiten helt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Skrivet av beyondthemind:

Jag lyckades få tag på han på hans privata nummer. Vill inte lägga ut det här såklart, men det går att söka fram relativt enkelt om du ändå vill ha tag på firman trots att du beställt från annat håll.

Tycker inte man ska behöva söka upp ägare av företag via deras privata nummer eller ens bemöda sig med lägga ner den tiden.

Antingen funkar ett företag eller så funkar det inte och stylingwebben funkar inte.

Lagt ett ärende hos klarna så får de ta hand om det. Eftersom reservationen ligger kvar där än.

Tråkigt oavsett då de hade en hel del produkter jag tänkte beställa som jag nu också köpt från annat håll.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Skrivet av Lordkiller:

Tycker inte man ska behöva söka upp ägare av företag via deras privata nummer eller ens bemöda sig med lägga ner den tiden.

Antingen funkar ett företag eller så funkar det inte och stylingwebben funkar inte.

Lagt ett ärende hos klarna så får de ta hand om det. Eftersom reservationen ligger kvar där än.

Tråkigt oavsett då de hade en hel del produkter jag tänkte beställa som jag nu också köpt från annat håll.

Nej det ska man verkligen inte behöva. Det var sista gången jag handlade från det företaget, tyvärr, då de ändå har intressanta produkter till vettiga priser.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Skrivet av beyondthemind:

Nej det ska man verkligen inte behöva. Det var sista gången jag handlade från det företaget, tyvärr, då de ändå har intressanta produkter till vettiga priser.

Exakt Det håller jag med dig om.

Hade de skött sitt företag så hade jag garanterat handlat igen. Nu kommer jag inte heller någonsin köpa där igen.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

Kan ge en uppdatering idag fick jag pengarna i retur från klarna 3 månader senare. Fortfarande inget ord från butiken i fråga. La upp ett ärende tidigare hos klarna för att få pengarna åter antar det är anledningen.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

Kan ge en uppdatering idag fick jag pengarna i retur från klarna 3 månader senare. Fortfarande inget ord från butiken i fråga. La upp ett ärende tidigare hos klarna för att få pengarna åter antar det är anledningen.

Bra med uppdatering och skönt att det löste sig för dig.

Undrar varför han inte helt enkelt säljer företaget om han inte vill driva det?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av Henrik-W:

Bra med uppdatering och skönt att det löste sig för dig.

Undrar varför han inte helt enkelt säljer företaget om han inte vill driva det?

Vet ej, Det är dock synd då butiken var smidig bra löften ett ok utbud. Hade de skött butiken hade jag definitivt handlat mer.

Istället är det nu ett skal av en butik som inte existerar sen något år om man kikar runt på reviews och de enda som verkar få varor är de som jagar rätt på ägarens privata nummer.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.