Längtar tills detta kommer till Sverige [Amazon Prime Air — produktleveranser via obemannade luftfarkoster — mod]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Längtar tills detta kommer till Sverige [Amazon Prime Air — produktleveranser via obemannade luftfarkoster — mod]

http://www.youtube.com/watch?v=98BIu9dpwHU
Frågan är hur många år det tar innan det blir av va tror ni?

Om man tänker efter kommer alltid idioter eller p12 villa göra nåt jävligt med roboten men detta kan ju fixas med ett straff som ingen vill ha. Om man förstör den eller skadar den får man betala en extrem summa pengar säger vi

Tydligare rubrik. Se §3.1 i reglerna.

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla eller Karlskrona.
Registrerad
Maj 2011

Its happening!

Send me out... with a bang.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Publicity stunt. Det kan ju inte flyga runt drones med farliga rotorblad som kan träffa barn som spinger efter dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

beror ju på hur högt dom flyger. jag skulle snarare oroa mig för folk som tycker det är roligt att skjuta ner dom.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Wasserburg
Registrerad
Jul 2001

Gratis quadcopter. Det måste ju gå att få quaden att leverera alla de delar man behöver för att bygga om den, så att du kan behålla den utan att de kan ta över den och flyga hem den igen.

Vem ska betala om någon annan förstör den på vägen?

De snabbaste halvprofessionella drönarna verkar kunna komma upp i 80-100 km/h utan last, och med en räckvidd på ett par km. Man kommer inte långt från Amazons lager på den tiden.

Högst prestanda skulle jag förvänta mig från de kameradrönare som vissa TV-stationer börjat sätta in. Hur långt och hur snabbt kan de flyga? Någon som vet?

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."