Msi gti 770 twinfrozr 4g klickande ljud på högre fläkt (Video)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Msi gti 770 twinfrozr 4g klickande ljud på högre fläkt (Video)

Hej köpte ett nytt kort som i rubrik för exakt en månad sen, för 2 veckor sen börja ljudet i klippet, har tatt ut det och blåst rent det, snurrade på högra fläkten o då lät där ett lätt klickande. Ljudet som uppstår håller samma takt hela tiden men blir svagare o kommer o går på högre rpm (vid spel osv)
Det kommer efter varit i idle ett tag och försvinner om ja lutar på datorn ingen kabel eller liknande tar emot, har varit inne på inet med kortet o dom kunde inte återskapa ljudet (förmodligen för deras moderkort dom testar med ligger ner) men sen när dom snurra på kortet så kom ljudet fast i bara motsatt riktning (de va för högljutt där inne för p höra på andra hållet) men dom sa de inte kvittar när de e fel riktning även fast andra fläkten e helt tyst?

Har filmat ljudet nu o ska in med de för o få de byt men vet någon va de beror på så slipper klödda o gå hem tomhänt som förra gången? Dom måste återskapa ljudet nämligen

Videon: http://youtu.be/aOI867NSYyc

Mvh!

I5 3570K 4,4 ghz MSI GTX 780 MSI Z77 M-atx Kingston 1666mhz 8gb ram 2x Samsung 120GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design 1000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

BUMP

ingen som vet? Har även ett problem med BF4 sen ja updatera (tror jag) är att det fps hoppar otroligt mycket mer och är lägre än vanligt om jag tex överlookar hainan resort så får jag 54 fps när jag alltid haft 60+ med allt på ultra förutom mxsaa på 2x

i5 3570 3,4 ghz
msi gtx 770 4g
12 gig 1333 ram
500 g hdd
600 w corsair nätagg
gigabyte matx mb

I5 3570K 4,4 ghz MSI GTX 780 MSI Z77 M-atx Kingston 1666mhz 8gb ram 2x Samsung 120GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design 1000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005

Solklart fall det där om du frågar mig... hade en jobbig fläkt i ett nätagg som jag fick utbytt uan bekymmer: https://www.youtube.com/watch?v=JR6RLyeznSI

Jag hänvisade till mitt youtube-klipp i felbeskrivningen också...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Märkligt! har ett likadant kort som har fungerat felfrit i ett par månader, inga klickljud eller liknande dvs knäpptyst. Har däremot haft ett nätagg som började låta som i videoklippet Zpnk länkade (cx600 från corsair).

R7 1700 | Crosshair VI Hero | Trident Z 16GB | Vega 64 | 3x 500GB SSD | In Win 805 | Prime 750W | Custom Loop | MG279Q | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Zpnk:

Solklart fall det där om du frågar mig... hade en jobbig fläkt i ett nätagg som jag fick utbytt uan bekymmer: https://www.youtube.com/watch?v=JR6RLyeznSI

Jag hänvisade till mitt youtube-klipp i felbeskrivningen också...

Ja ne detta är definitift inte ifrån nätagget eftersom om ja startar utan kort alls så e ljudet såklart borta. ska somsagt ta med det tillsammans med videobevis o kräva utbyttning för dett är inte okej med ett par veckors använt kort.

Skrivet av burto:

Märkligt! har ett likadant kort som har fungerat felfrit i ett par månader, inga klickljud eller liknande dvs knäpptyst. Har däremot haft ett nätagg som började låta som i videoklippet Zpnk länkade (cx600 från corsair).

Har faktiskt varit 110% supernöjd med kortet annars för de e så svintyst, men liksom nu när man spenderat såpass mkt pengar för o få ett grymt tyst kort o det låter såhär förlorar de all mening. om inet inte bytar ut det med uppvisning av videoklipp nu kommer jag bli väldigt besviken minst sagt.

har förövrigt samma nätagg men det funkar klockrent (haft lika länge som kortet men peppar peppar)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Anndreeaas:

Ja ne detta är definitift inte ifrån nätagget eftersom om ja startar utan kort alls så e ljudet såklart borta. ska somsagt ta med det tillsammans med videobevis o kräva utbyttning för dett är inte okej med ett par veckors använt kort.

Menade att ditt "case" var nästan lika solklart som mitt... ifrågasatte inte vilken komponent det var som lät

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Zpnk:

Menade att ditt "case" var nästan lika solklart som mitt... ifrågasatte inte vilken komponent det var som lät

aa insåg det efter haha

Ahja ska köra in med kortet idag, om dom inte kan återskapa felet genom att bara koppla in det borde ja kunna få ett nytt ändå? pågrund av ljud vid manuell vridning av fläkten och videon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

UPDATE

Dom hitta felet efter 4 timmars felsökning (gjorde ärenden o liknande sålänge)

Dom hade inga 770 kvar i lager så fick bli att upgradera till ett 780 så jag e nöjd övergodo.