Tips för att överklocka grafik kort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2013

Tips för att överklocka grafik kort

hej. jag har inte överklockat tidigare, och tänkte nu överklocka mitt grafikkort som finns i signaturen + där dom övriga delar i datorn visas.
skulle vilja ha lite tips på vad jag ska ändra och vad som är en rimlig nivå på voltage, core clock mm.

kommer att använda MSI afterburner som överklocknings program.

sen en sista fråga vilka temperaturer är höga för grafikkort?

chassi: CORSAIR 540 / moderkort: MSI Z87-G45 GAMING / processor : i5 4670 / cpu kylare: CORSAIR h60 / grafikkort: msi gtx 650ti boost oc TwinFrozrIII / ram: CORSAIR Vengeance 16gb 1600mhz / hårddisk: samsung 840 250gb ssd /nätagg: CORSAIR TX 650M övrig utrustning: Logitech G19 / razer mamba / Sennheiser PC363D // Bräbar dator: Mac book pro

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av ant1virus:

hej. jag har inte överklockat tidigare, och tänkte nu överklocka mitt grafikkort som finns i signaturen + där dom övriga delar i datorn visas.
skulle vilja ha lite tips på vad jag ska ändra och vad som är en rimlig nivå på voltage, core clock mm.

kommer att använda MSI afterburner som överklocknings program.

sen en sista fråga vilka temperaturer är höga för grafikkort?

Vid 97°C så stänger datorn av sig när man pratar om Kepler. 85°C är lugna puckar.

Voltage är nog låst.
Dra upp Power limit på max.

Lägg Core clock på runt 1100MHz
Minnet kan du kanske komma upp i 1600MHz eller så tror jag.

Se till att stresstesta ordentligt.
Sweclockers lyckades med 1150MHz core och 1700MHz minne Ca med sitt 650ti Boost kort.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Här
Registrerad
Jun 2010

Snälla..sök, googla efter liknande trådar!
Det finns säkert tusentals trådar om hur du klockar grafikkort och vilken voltcore du ska ha mm.

En jädra massa prylar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av DavidtheDoom:

Vid 97°C så stänger datorn av sig när man pratar om Kepler. 85°C är lugna puckar.

Voltage är nog låst.
Dra upp Power limit på max.

Lägg Core clock på runt 1100MHz
Minnet kan du kanske komma upp i 1600MHz eller så tror jag.

Se till att stresstesta ordentligt.
Sweclockers lyckades med 1150MHz core och 1700MHz minne Ca med sitt 650ti Boost kort.

har du nått tips på ett test stress program?

chassi: CORSAIR 540 / moderkort: MSI Z87-G45 GAMING / processor : i5 4670 / cpu kylare: CORSAIR h60 / grafikkort: msi gtx 650ti boost oc TwinFrozrIII / ram: CORSAIR Vengeance 16gb 1600mhz / hårddisk: samsung 840 250gb ssd /nätagg: CORSAIR TX 650M övrig utrustning: Logitech G19 / razer mamba / Sennheiser PC363D // Bräbar dator: Mac book pro

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av ant1virus:

har du nått tips på ett test stress program?
är Nvidias Supersonic Sled bra att köra? (när jag körde det sist så kraschade grafikkortet, då hade jag inte överklockat alls)

Jag kör alltid MSI Kombustor som är bundlat med Afterburner. BF3/4 är alltid ett säkert kort.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler