Tips för att överklocka grafik kort

Permalänk
Medlem

Tips för att överklocka grafik kort

hej. jag har inte överklockat tidigare, och tänkte nu överklocka mitt grafikkort som finns i signaturen + där dom övriga delar i datorn visas.
skulle vilja ha lite tips på vad jag ska ändra och vad som är en rimlig nivå på voltage, core clock mm.

kommer att använda MSI afterburner som överklocknings program.

sen en sista fråga vilka temperaturer är höga för grafikkort?

Visa signatur

chassi: CORSAIR crystal 680X / moderkort: MSI X570 GAMING PRO CARBON WIFI / cpu : RYZEN 7 2700X / cpu kylare: CORSAIR H115I PRO RGB / gpu: ASUS GTX 1060 6GB ROG STRIX / ram: CORSAIR Vengeance 32gb DDR4 3200mhz / SSD: SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB / SANDISK ULTRA II 480GB /nätagg: CORSAIR RM850I HDD: WD RED/GREEN 3ST 2TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Thurwin:

hej. jag har inte överklockat tidigare, och tänkte nu överklocka mitt grafikkort som finns i signaturen + där dom övriga delar i datorn visas.
skulle vilja ha lite tips på vad jag ska ändra och vad som är en rimlig nivå på voltage, core clock mm.

kommer att använda MSI afterburner som överklocknings program.

sen en sista fråga vilka temperaturer är höga för grafikkort?

Vid 97°C så stänger datorn av sig när man pratar om Kepler. 85°C är lugna puckar.

Voltage är nog låst.
Dra upp Power limit på max.

Lägg Core clock på runt 1100MHz
Minnet kan du kanske komma upp i 1600MHz eller så tror jag.

Se till att stresstesta ordentligt.
Sweclockers lyckades med 1150MHz core och 1700MHz minne Ca med sitt 650ti Boost kort.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Snälla..sök, googla efter liknande trådar!
Det finns säkert tusentals trådar om hur du klockar grafikkort och vilken voltcore du ska ha mm.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vid 97°C så stänger datorn av sig när man pratar om Kepler. 85°C är lugna puckar.

Voltage är nog låst.
Dra upp Power limit på max.

Lägg Core clock på runt 1100MHz
Minnet kan du kanske komma upp i 1600MHz eller så tror jag.

Se till att stresstesta ordentligt.
Sweclockers lyckades med 1150MHz core och 1700MHz minne Ca med sitt 650ti Boost kort.

har du nått tips på ett test stress program?

Visa signatur

chassi: CORSAIR crystal 680X / moderkort: MSI X570 GAMING PRO CARBON WIFI / cpu : RYZEN 7 2700X / cpu kylare: CORSAIR H115I PRO RGB / gpu: ASUS GTX 1060 6GB ROG STRIX / ram: CORSAIR Vengeance 32gb DDR4 3200mhz / SSD: SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB / SANDISK ULTRA II 480GB /nätagg: CORSAIR RM850I HDD: WD RED/GREEN 3ST 2TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Thurwin:

har du nått tips på ett test stress program?
är Nvidias Supersonic Sled bra att köra? (när jag körde det sist så kraschade grafikkortet, då hade jag inte överklockat alls)

Jag kör alltid MSI Kombustor som är bundlat med Afterburner. BF3/4 är alltid ett säkert kort.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin