Permalänk
Medlem

Hjälp med vattenkylning för 7990's

Jag skulle behöva hjälp med att räkna ut vad för vattenkylning jag behöver för min rigg. Skall beställa minst 2 antagligen fler 7990's och undrar vad för vattenkylnings utrustning jag behöver per kort. Finns det någon optad kylning som skulle klara av flera? Kanske t.om skall ha så många som fem i riggen.

Finns det något chassi som rymmer detta?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag kör en EK 240 XTX och en EK 120 XTX i min rigg. Då är det CPU (i7 4770k) och GPU (HD7990) som kyls. Funkar väldigt bra. 45c på cpu och mellan 40-45c på gpu i full load. Men jag tror knappast det är så smart att köra 2 eller fler 7990. Du menar inte 7970? Ett 7990 är ett singlekort med 2 st nerklockade 7970. Kör du 2 eller fler så betyder det att det blir som att du hade haft 4 eller 6 st singlegpu kort i datorn. Funkar inte så bra. Men det är du som ska ha det skulle gissa på 2 st xtx i 240 skulle räcka eller en 360 rad och en 240 rad som är lite tunnare. (XTX är 66mm tjock)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan inte svara på kylningen tyvär men 7990=2gpus vilket gör att du bara kan ha 2 st 7990's sen har dom inget mer stöd för fler gpus . Max 4 gpus har amd om jag minns rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem

Jag skall använda datorn till mining så crossfire är inte aktuellt. De kommer köras parallelt.

Är mkt erfaren inom datorer och överklockning etc, men vattenkylning är nytt för mig. Jag undrar ifall man skall köra flera mindre radiatorer och vattenblock eller om man skall köra en större lösning för alla 5(10 kretsarna) korten. Vad tror ni här på swec? Är uppenbarligen ett extrembygge, så behöver hjälp för att hitta en passande extrem lösning!